Kabiini.

Aloittaja Martti Mattila, tammikuu 29, 2025, 22:08:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Tuo T. Koskelan Diesel vastaa siihen haaveeseen jota olen pitänyt kahdeksankymmenluvulta asti, nimittäin paloturvallisuus. Ämpärillisellä Dieseliä sammuttaa pienen tulipalon, koitas bensalla. Kaputti mistä muuten selviäisi mutta palovammat vievät hautaan, on pelkoni. Itsekin yritin Peugeot 204 alulohkolla mutta tehot ei riitä. Ehkä alennusvaihteella, mutta siihen ei mun omat kilometrit taida riittää.
Nyt on taas Akryylin muokkauslinja tuotu verstaalle, Fiat Punton kokoinen uuni tärvää tiloja tehokkaasti ja aikaa. Suunnitelma oli että 1.pleksi uunista, 2. reunoja tiivisteisiin painava talla päälle ja sitten 3. alipaine jalkapoljin pikalaukaisulla varastosäiliöstä. Ei onnistunut, tiivisteiden rasvaus CRCn. silikonirasvalla teki kaiken niin muljuksi että kaksi käsiparia ei riittänyt. Uusi yritys yksin, harjoituspleksi takaisin kuuppaan, painintalla päälle pyykkipoikapuristimilla ja 6 KWn. kattosäteilijällä lämpöä ylhäältä alas. Tulos odotettu, lämpeneminen epätasaista painintalla varjosti osaltaan lämpösäteilyä ja muutenkin. Mutta tarkoitus olikin saada muodollisesti pätevä että näkisi toimiiko muotoilu Lerchessä. Optiikka oli nyt sivuseikka ja se onkin kauhea.
Pleksi vain kaksimillistä jos kolmemillistä appelsiinipinnan voisi hioa pois. Lämpeneminen oli kuuminta juuri tulla optisesti tärkeällä alueella ja siellä kankaan texture tulikin tärvelemään tulosta. Lämpötila siellä 200 C. sivuilla humattavasti vähemmän.Myös alipaineen imupäitä en laittanut sinne missä levy saa jäädä suoraksi mutta ei jäänyt. Mutta asia on korjattavissa, myös painintallan voisi tehdä 8mm. pyöröteräksestä ja sujuttaa päälle silikoniletkua joustamaan. Itse naarasmuotin reunatiivisteet ovat EPDM kumia mutta eivät näyttäneet kisassa kärsineen. Tyhmää hommaa koneeseen mikä ei ehkä koskaan valmistu mutta kuten vaimo sanoi" Leikki on lapsen työtä" Ps: pleksin leikkelyt teen tuolla rälläkällä, laikka Nortonin kivilaikka.
Kiitos foorumin pitäjille ameriikassa kerjäävät rahaa fooruminpidosta.

Martti Mattila

Sivuprofiilissa on toivomisen varaa vaikka tuon etuosan possunkärsän saisikin korjattua. Ehkä kuitenkin vapaastipuhalletun saisi sopimaan nyt kun ajattelin laittaa polttoainesäiliön ohjaamon päälle saadakseni säiliön pois ohjaamosta. Vapaastipuhallettu on optisesti paras kun siihen ei koske mikään kuumana.
Tein historiaa, sain vain vuoden voimassa olevan LAPL Medikaalin eli Trafi pääsee taas vuodenpäästä veloittamaan. Tietyasti PPL.väki joutuu siihen aina.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod