Vasenta jalkaa

Aloittaja tjh, marraskuu 12, 2024, 20:57:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tjh

Mikä menee ylös tulee myös alas. Niin sanoi entinen leko-ope Alpo.
Kovin ylhäältä ei tarvitse tulla trukkilavankaan jos se tulee sääriluuta pitkin kun se jo tekee ikävää.
No Alpo sanoi myös että lentäminen vaatii eniten p...settä.
Ehkä se kuitenkin vaatii myös sitä vasenta jalkaa.
Kuorma-autokorttia uusiessani raahauduin irvistellen lekurin pakeille, ei kytkinjalan kunto kiinnostanut. Ei.
Saas nyt nähdä ilmailulekurin arvio.
Eräs kommentti oli kaverille ettei siat lennä, siihen loppui kaverin ilmailu.
Entäs yksijalkaiset vaikka vain osa-aikaiset sellaiset.

Martti Mattila

Kuinka ollakaan mulla on samanmoiset kuviot tulossa korttien uusimisen kanssa ja olen turhautunut erääseen juttuun. Täyttäessäni 70v. uusin tietysti ajokorttini.
Rouva Ajovarma kysyi annanko jotain pois, minulla oli kaikki mahdolliset jotka Kuormaautokortin kanssa sai vuonna 1971, sanoin että pidän kaikki. En tiennyt että kun henkilöautokortihenkilö saa ajaa 75 vuotiaaksi kuormuriäijän kortti on voimassa vain kaksi vuotta. Otin yhteyttä Ajovarmaan kysyin jos siirryn henkilöautokorttiin saanko sen edellisen lääkärintodistuksen perusteella maksaen vain uudelleenkirjoituksen koska muutkin henkilöautoilijat ovat viisivuotta kelpuutettuja. Mutta ei, järjen käyttö on taas kielletty sanottiin että lääkärintodistus saa olla korkeintaan 6 kuukautta vanha. Joten tästä tietämättömyydestä johtuen joudun lääkäriin ja maksamaan uudesta muovilapusta. Kannattaisi opiskella byrokraattien tekemisiä sen sijaan että tekee tieteellistä tutkimusta siitä alkaako Stefania Ferrario muistuttamaan isäänsä vanhetessaan. Tammikuussa Ilmailulääkäriin, ihmisellä on vain yksi terveys vaikka olisi viisi lentokonetta ja neljä hallia.

Tapani Honkanen

Ei sääliä vaan myötätuntoa.  :lentoon:

santtu

Taitaa meitä korttiongelmaisia olla kuitenkin aika paljon. Vaikka itse olen ajanut rekkaa varmaan 30 vuotta sitten viimeksi niin kortin tarvin kuitenkin. Toi mun yhdistetty maasto-huolto-asunto-ambhibio-autoni kun painaa 5,5 tonnia niin viranomaiset ovat sitä mieltä että kyllä mulla täytyy olla oikeus ajaa myös 70 tonnin laitetta. Kilometrejähän ei tule vuosittain kuin vajaa pari tuhatta eli ei mitään järkeä niinkuin ei lentämisessäkään. Mistähän löytyisi joku pöh-siis innovatiivinen henkilöoletettu joka vinksahtaisi senverran että ostaisi sen pois? Olis yksi ongelma vähemmän.       Eksyin vähän aiheesta, sori siitä.

Martti Mattila

Tänään yllätyin iloisesti kun opin että uusittu derrated korttini onkin voimassa viisi vuotta uusimisesta eli 77 ikävuoteen. En hävinnytkään niin paljon kuin alussa luulin. Lisäksi opin että Turussa toimii Eurolääkärit missä laajennettu tutkimus maksoi 80 Euroa, ehkä käyttöä myöhemminkin.