Ameriikan lentäjäpula.

Aloittaja Martti Mattila, heinäkuu 30, 2023, 06:36:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Vain yhtä mediaa eli Ytubea seuranneena tein oletuksen miksi ameriikan ilmailuviranomainen on lähtenyt kannustamaan pienlentokoneiden valmistusta. Sieltä loppuvat Cherokeet ja sataseitenkakkoset. Syy heidän nykyinen vaatimuksensa että liikennekoneen perähenkilöllä pitää olla minimissään 1500 lentotuntia, kun tuo tuntimäärä Euroopassa on 250 h. 1200 tuntia omalla rahalla lennettynä vuokratulla pienkonekalustolla merkitsee että yksi Cessna tai Piperi on väännetty lunastuskuntoon ja joka toinen lentäjä on ollut onnettomuudessa. Maailman ilmavoimissa jo tiedetään että yli 200 tuntia pienkonekalustolla on turhaa.
  Tämä 1500h. vaatimus johtui Bombardier Q 400 koneen onnettomuudesta 2009 Colganissa, siellä jo siirtolennoilla väsytetty perähenkilö teki pienen virheen mikä edesauttoi sakkausta. Hänelläkin oli jo yli 2000 lentotuntia ennen onnettomuutta.
 Nämä uudet kevyesti suunnitellut laatoitusluokan lentokoneet eivät kuitenkaan tähän ongelmaan vastaukseksi ehdi, tarvittaisiin toisenlaisia ratkaisuita, simulaattorituntien lisääminen on yksi.
EFTU.ta kierteli 25.07. joku MD. koulutusmielessä, taas jotkut rahvaasta näkivät vaivaa asiasta. Toistan oman lauseeni; Lentäjiä ei saisi kouluttaa missään mutta heti kun roposet on kasassa ollaan itse lentämässä ulkomaille. Lentokoulutus ja Ilmailubyrokratia on alue mikä tällaista käsityöläitästä ei voisi vähempää kiinnostaa, paljon tarvitaan että kynnys ylittyy.

Ansis

Olen aina ihmetellyt kerhojenkin älyttömiä tiimarajoja, joissa paskoilla vehkeillä tulee tappaa innostus eikä niillä lentämisestä ole sen suurempaa kehitystä "vaativampaan" kalustoon. Tuolla periaatteella on Suomessa rikottu mm. pari Dynamicciä...
My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod