Ärsyttävää

Aloittaja Martti Mattila, marraskuu 20, 2022, 09:31:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Kotihallissa vierailleilta suomalaisilta olen kuullut kalustostani. "Ai tämmöinenkö tämä vaan onkin, näyttää kaukaa ihan kunnon koneelta. Onks tämä pahvia. Kait tämä sentään on umpirautaa. En kyllä tämmöisellä lähtis." Jopa lentokollegan Piper kalustosta yleisöesittelyssä kuului kysymys." Onks nämä koneet teittin itten tekemiä". Vanhat Cherokeet kun näyttävät miltä näyttävät.
  Nyt tuli mieleen että pitäisikö tehdä maanäyttelyitä varten puolen tonnin painoinen mok up tee itse kone minkä pinta olisi kiiltävä kuin uistin tai uusi auto ja mikä ei lentäisi kuin tukillä ammuttuna. Mittaristoksi pari savusävyistä plexinpalaa. Tietysti hienolla puhalletulla plexikuomulla varustettuna. Tunteet nousivat taas pintaan kun olin kuulemassa kommentteja Hietasen veljesten OH-XEA koneen maanäyttelyssä. Ei se Eagle mikä nykyisin omistaa tuon tunnuksen, vaan se kuusikymmentäluvun Exp. kone.
Pahimmat tekniset kommentit tietysti tulevat täysin epäteknisiltä ihmisiltä.

Ansis

Tsuhna on tyhmä paistamattakin.

Paras kuulemani kommentti jonkun purjekoneen takarunkoon maastolaskupaikalla katsottuaan; oho, ontto...
My mind is willing, but purse is weak.

Pekka

Ex vävypojan kommentti, nähdessään Lacairin tekeillä, oli "Mitä tästä sitten saa kun se on valmis."

(Näin joillekin on se raha ainoa oikea asia elämässään.)

Martti Mattila

American idiot sanoi nähdessään elämäni aikana keräämäni tarvikkeet eli romut." Mikset laita näitä myyntiin joku voisi arvostaa näitä ja maksaa jotain." Se lause sai aikaan tuon uuden kutsumanimen. Tiedän yhden joka on maksanut niistä rahaa ja arvostaa niitä käyttökelposena materiaalina, se tietysti olen minä. Kun minut tarpeeni loppuu siivojat voi tulla.

santtu

Aikoinaan vähän siivoilin verstasta ja kannoin tarpeettomat romut  romukauppiaan lavalle. Minusta johtumattomista syistä se lava seisoi koko kesän pihassa ja hyvä että seisoi. Kesän aikana jouduin hakemaan melkein puolet romuista takaisin kun ilmeni akuuttia tarvetta.
Tästä viisastuneena opin että pois ei heitetä edes ruostuneita rautanauloja. Toissa kesänä nimittäin myin eräälle sisustusfriikille kourallisen vääntyneitä ja ruosteisia kiskonauloja 2€/kpl.
Kauppa se on joka kannattaa, ei rehellisellä työllä ole kukaan rikastunut.

Teuvo Honkanen

Ennenhän oli varoitus että on vaarallista käyttää toisen silmälaseja.Näkö saattaa vahingoittua väärästä vahvuudesta.Nykyäänhän näitä saa marketeista ja huoltoasemilta.Itsekin ostin juuri yhdet 1,95/kpl tai 3kpl/5E.Isä osti poliisien löytötavara huutokaupasta aikoinaan laatikollisen silmälaseja.Pikkuhiljaa vuosien myötä moni löysikin käypäset tai ainakin lähellä olevat lasit itselleen.Kyläläiset nimittivätkin sen "Omankylän optikkoliikkeeksi".Toinen laatikko sisälsi tekohampaita.Niitä ei montaa mennyt kaupaksi.   

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod