PPL:n hankkiminen

Aloittaja Juho, joulukuu 16, 2005, 13:55:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho

Mitä mieltä olette, onko PPL:n hankkiminen järkevää/mielekästä??

Näillä aamuilla siitä ei saa tehtyä enää ammattia eikä IFR-lentelykään kiinnosta. Tällä hetkellä taskussa on lisenssit MGPL ja UPL ja käytössä oma ultra. Jostain syystä kuitenkin tuo "oikea" lentäminenkin kiinnostaisi. Tuoko PPL muuta etua kuin että tämä harrastus muuttuu vieläkin kalliimmaksi?

esap

Käsitteet "harrastus" ja "järkevää" kannattaa pitää erillään. Mielekästä tuo varmasti on. :thumbsup:

Karoliina

Mielekästä on sekä PPL että IFR. ATPL-teoriatkin voisivat olla mielekkäät.

Järkevyyttä ei kannata ajetella. Unohda järkevyys, sen miettiminen on näissä kuvioissa turhaa, etenkin kun olet
jo ultran omistaja, onko lentokoneen omistaminen järkevää? Mielekästä se on, omasta kokemuksesta tiedetään.
Miksi harrastan lentämistä: Koska se on hemmetin mukavaa.

Itselleen PPL:ää voi ultran omistaja perustella mm. sillä että PPL laajentaa lentomahdollisuudet ultrista eteenpäin,
myös moottorikoneluokan experimental-koneisiin. Lisäksi moottorikoneista löytyy kaikenlaisia mielenkiintoisia koneita joilla
ei voi ultralupakirjalla lentää. Itselläni se on aika suuri motivaattori. En minä PPL:ää mopo-Cessnan takia ole hankkimassa,
vaikka mopedilla ihan kiva on koululentoja lentääkin, erilainen on aina uutta ja mielenkiintoista ihmiselle joka haluaa jatkuvasti
oppia uutta.

Ari Simonen

Kyllähän PPL kannattaa hankkia jo esimmäiseksi lupakirjaksi jos aikoo harrastaa ilmailua monipuolisesti.
Eikä maksa kerhokoulutuksena kovinkaan paljon enemmän kuin ultrakurssit.Ilmailulehden huhtikuun
numerossa hintahaarukka 5500 ylöspäin. PPL:stä on helppoa ja edullista siirtyä purje-mopu-ultra uralle
jos kiinnostaa mutta toisinpäin esim. ultrista PPL:ään et saa mitään hyvitystä lennetystä ultraluvasta.

Ja nimenomaan PPL:ssä on mahdollista päästä lentämään ILMAISIA lentoja. Tietenkin on ensin kerättävä
hiukan kokemusta ennenkuin pääsee hyppylentäjäksi, hinaamaan purtsikoita, lentämään palolentoja tai SAR:ia.    Mulle itselle tuli viime kesänä yli kolmekymmentä tuntia tiimaa palolennoilla, halventaa merkittävästi oman tiiman keskihintaa..

Ja eikä ainakaan meidän kerhossa P28A tiima ole yhtään kalliimpaa kuin ultralla lentely.Molemmilla sama hinta.

Sakke

Joo-o, se on niin makukysymys. Minä olen lopettanut moottorikoneella lentämisen. Lähinnä se on kustannuskysymys... en myöskään kokenyt saavani kovin paljon uutta pelkästä matkalentämisestä ja kavereiden lennättämisestä. Kaikkiaan minulle kertyi noin viidessä vuodessa 200 tuntia PPL-tiimaa ja vanha johdetun kelpuutus. Ennen PPL:ää minulla oli ollut GPL ja MGPL.

Kieltämättä moottorilentäminen oli kiva kokemus kyllä, opetti aika paljon.

Olisi kai pitänyt ruveta hinaamaan... mutta paljon mieluummin lennän purjekonetta. Olen osallisena kahdessa kimppakoneessa, niin että pääsen lentämään aina kun ehdin kentälle.

Entäs purjelento? Kokeilepa!

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod