Evans, vedetön jäähdytysneste.

Aloittaja Teuvo Honkanen, lokakuu 29, 2022, 17:52:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teuvo Honkanen

Varmistaakseni asiaa muiltakin,kysynkin että miksi pitäisi vaihtaa tuo Evans tavalliseen pakkasnesteeseen.Lapinlahden uudessa Ikaruksessa on tiedon mukaan tehtaalla laitettu vedetön p-neste(ilmeisesti Evans)liekö muita olemassakaan.Kuitenkin maahantuojan ohje oli vaihtaa se tavalliseen p-nesteeseen.Mikä lie syy,koska eikös Rotax suositellut sitä joku aika sitten nimenomaan käytettäväksi.Onko jotakin ongelmaa jos laitetaan moottorilämmitin Jäähdytin kiertoon.Miksi se oisi tehtaalla laitettu jos Evansista olisi ongelmaa.Tietämätön voi tietenkin erehdyksessä lisätä vettä tarkistuksen yhteydessä.Mutta huomio lapulla sekin voidaan estää. 

Seppo Koivisto

Rotax ei ole uuden kansiversion jälkeen suositellut vedetöntä jäähdytysnestettä. Huoltotiedotteen SI-912-016R13 kohdassa 4.3 tosin lopullinen vastuu jätetään koneen valmistajalle.

LainaaWaterless coolant is not permitted for engine types 916 iSc B, 915 i Series, 912 i Series or for 912/914 Series with cylinder head version Suffix - 01.

The certification and determination of the correct coolant type must be conducted by the aircraft manufacturer.
https://rotax-docs.secure.force.com/DocumentsSearch/sfc/servlet.shepherd/version/download/0685c00000AYGsmAAH?asPdf=false

Teuvo Honkanen

Tuo maahantuojan ehdotus vaihtamisesta johtui siitä että Evansia ei olisi saatavana mistään.Maahantuoja Kaasutinexpress kertoi heillä olevan tuota saatavana ja se nimenomaan Aero laatua.Kiitokset vastauksesta Sepolle.

 


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod