Kirjoittaja Aihe: Vanhat koneet  (Luettu 473 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Martti Mattila

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 611
  • Oikea nimi: Martti Mattila
Vanhat koneet
« : Tammikuu 19, 2021, 01:41:37 »
Ulkomailla etenkin U.S.A.ssa. on jonkin verran lentokuntoisia yleisilmailu museokoneita. En puhu sotilaskoneista ja heavy ironeista ne on eri juttu. Mutta ei maassamme, meilläkin on lentänyt Praga Babyja,  Austereita, Bygger Jungmann ja -Meister, KZ tiä. Joku malli Tipsyjä ja lukematon määrä muuta kalustoa. Muualla joku on säilönyt nämä toivottomalta näyttäneet romukasat kunnes on tullut sopiva henkilö kohdalle ja päättänyt korjata niistä lentävän koneen tai edes museokelpoisen. Mutta meillä nämä romut on kerätty hallien seinustalle ULKOPUOLELLE, jossa aika on tehnyt niistä selvän kymmenessä vuodessa. Johtuuko se siitä että lentäjät eivät itse omaa kädentaitoja tai osaa edes kuvitella että joku toinen pystyisi kerälle menneen romun korjaamaan, vai mikä rotuominaisuus mellä nämä laitteet ikuiseen kadotukseen tuomitsee. Kun viranomainen katsasti Suomen ainoaa Kabiini Smolikia taisi olla silloin SIL in. omistuksessa, jokainen osakokonaisuus sai arvostelun huono. Henkilölle olisi pitänyt sanoa"huono ja huono, mutta onko se LENTOKELPOINEN", se on se juttu.

Poissa Ansis

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 616
  • Oikea nimi: Kari Ansamaa
Vs: Vanhat koneet
« Vastaus #1 : Tammikuu 22, 2021, 16:30:57 »
Jos ne säilöisi, niin silloinhan niistä saattaisi olla jollekkin hyötyä.
Ei sellainen tsuhnan luonteeseen sovi.
My mind is willing, but purse is weak.

 

Powered by EzPortal