PIK-15 "TuHinu"

Aloittaja Toma, marraskuu 09, 2020, 16:36:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toma

Tuossa kesällä käytiin ostamassa Virosta yksi PIK-15 Hinu jonka paikallinen rakentaja oli saanut melko valmiiksi.
Tein nyt sivuston jossa pyrin ylläpitämään meidän tekemisiä saadakseemme sen oikeaan elementtiinsä, eli taivalle. 

Sivusto löytyy täältä:  https://tuhinu.ilmailu.net
Terveisin
Tom Arppe

Toma

Onko kellään lainata tai myydä moottorin kuljetuslaatikkoa? Pitäisi saada tuon TuHinun moottori lähetettyä Tsekkeihin ja ennen kun lähden itse tekemään laatikkoa niin ajattelin kysellä löytyykö täältä jonkun nurkassa lojuvaa kuljetuslaatikkoa?
Terveisin
Tom Arppe

Teuvo Okkonen

Lainaus käyttäjältä: Toma - helmikuu 23, 2021, 12:31:47
Onko kellään lainata tai myydä moottorin kuljetuslaatikkoa? Pitäisi saada tuon TuHinun moottori lähetettyä Tsekkeihin ja ennen kun lähden itse tekemään laatikkoa niin ajattelin kysellä löytyykö täältä jonkun nurkassa lojuvaa kuljetuslaatikkoa?
Sotkamossa olisi Jabirun laatikko. Ollaan jompi/ kumpi perähikiällä.
Terv, Teuvo 
Teuvo Okkonen

Martti Mattila

Paikallinen raha- ja ilmailumies, harvinainen yhdistelmä, osti seitsenkymmentäluvulla amerikasta Lycoming moottorin. Tuli lentorahtina trukkilavalla vain muovikalvolla peitettynä, oli matkalla saanut osumaa starttikehään oikein todella. Meni reklamaatioon, en tiedä kuka korvasi ja mitä. Tämä kertoo kunnon kuljetusvärkin tarpeellisuudesta. Tuo kuljetin voidaan tehdä kahdella tapaa. Metallinen primäärirakenne mikä kantaa moottorin painon ja on kiinnitetty kampikammion korvakkeisiin. Sen ympärille vanerinen laatikko minkä voi purkaa pois ympäriltä moottorin jäädessä "seisomaan". Tai vaneriboxi mihin moottori on nostettava. Jälkimmäinen huonompi vaihtoehto. Minulla on edullista vaneria ja myös teknologia tuon teräspukin valmistukseen, kaikki tapahtuu autossa, ei kun Maskussa. Laita kuvat mitoilla niin saat tarjouksen. martti.mattila at jippii.fi.

Martti Mattila

Sama puusta.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod