Ajoitus autobensalle

Aloittaja Matti Kuosmanen, heinäkuu 19, 2020, 12:23:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Kuosmanen

O-320:n sytytysennakko lekobensalle on 25 astetta ennen ykk.

Onko ennakkoa tarve muuttaa, jos jatkuvasti lennetään autobensalla?
--matti
Matti Kuosmanen

Ansis

Kuuntele moottoriasi, se on edellytys moottorilentoon. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja onhan sulla tuossa kaksi manua ;)
My mind is willing, but purse is weak.

Pekka

Mitähän tarkoitit:
"onhan sulla tuossa kaksi manua"
Eri ajoitusko manuille ?


jkettu

En ole aiheeseen perehtynyt, mutta STC:ssä (tai alkuperäisessä TCDS:ssä, jos STC ei asiaan vaikuta) mainitaan huolloissa kaytettävä manuaalirevisio ja sieltä löytyy käytettävä ennakko.

teemu

Onko sillä, että autobensan syttymisherkkyys on hitaanpaa mitään vaikutusta.

Antsu

Lycomingin STC:ssä ei ainakaan sanota mitään, että autobensalle olisi eri sytytysennakko. Me lennettiin aiemmalla Cessnan moottorilla 3000h 70% autobensalla ilman mitään ongelmia. Uusi moottori, jolla ajettu vain lekobensalla hajosi noin 500h kohdalla korjauskelvottomaksi. No, bensalla tuskin oli tähän syytä, mutta kuitenkin :)

teemu

Tulee mieleen, aiheuttaako hitaampi syttyminen , myöhästyneen sytytyksen ja samalla tehon häviön.

Ansis

Hommaa varten tekisin nalkutuksenkuunteluluurit, ohjeet löytyy hakukoneella ja sen jälkeen toista magneettoa aikaisemmalle aste pari kerrallaan ja koelennolle. Jos nalkuttelee pahasti, sillä toisella pääsee ainakin onnettomuuspaikalle alkuperäisajoituksella. Varsinkin ropelista heitettävät kannattaa käynnistää alkuperäisajoituksella, tai lähellä sitä olevalla, mutta voimaa ja hyötysuhdetta niistä saa jostain ihan muualta. Kuten kirjoitin, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Alatulppiahan se ei enää autobensalla karstoittele, joten sinne lisää varovasti ja nalkutuksen löytyessä aste pari vähemmäksi.
Niin ja saahan nykyisin hienoja läppärillä säädettäviä sytkiä, sellainen toisen manun tilalle jos molempiin pelottaa asentaa.
My mind is willing, but purse is weak.

teemu

Kyllä nakuttelu loppuu, kun tarpeeksi kauan kuuntelee. Eikös se ole moottorin tuho..

Ansis

Lainaus käyttäjältä: teemu - heinäkuu 25, 2020, 10:30:54
Kyllä nakuttelu loppuu, kun tarpeeksi kauan kuuntelee. Eikös se ole moottorin tuho..

Jos osaaminen on tuota tasoa, kannattaa ajaa vain tyyppihyväksytyillä.
My mind is willing, but purse is weak.

teemu

Ei näillä moottorien säädöillä ole väliä onko experimental tai tyyppikoneen nokalla.

Lauri

Ei sitä tarvitse muuttaa. Mun kone oli eka joka hyväksyttiin autopensalle pitkän taistelun jälkeen, oli kolmet luvat ja missään ei ollut ennakon muutoksista puhetta. Pari kymmentä vuotta jo lennettu autoipensalla. Seuraava kone joka sai luvat oli OH-CKL johon hain sitten. Sitten tuli perässä muut :-) Eo oo paljoa enää tulppia tarvinnut vaihtaa, kaikki pysyy puhtaana...
Lauri

teemu

STC ei anna huolto-ohjeita. Parasta noudattaa moottorin arvokilvessä olevia asteita. Mutta teoriassa.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod