Yksipaikkaiset B-ultrat Suomessa?

Aloittaja Ansis, toukokuu 12, 2020, 14:03:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ansis

Kerätäänkö lista ennen kun kaikki unohtuu? Onko kaikki orsilla tai poltettu kokossa, vai lentääkö joku niillä? Myytävänä, vai haluaako kukan niitä ostaa?
No jatkakaa listaa kuitenkin, jos muistatte jotain.

Wolfen (Mosler) Pup. Vissiin yksi? (320)
Nieuport. Pari? Yksi oli myynnissä vuoden vaihteessa.
Kojootti. Yksi? Rautavaaran hallin katossa joskus 15 vuotta sitten.
Mini Sytky. Monta.
Moottoriharakka. Yksi. Kymissä museossa?
Druine Turbulent. Yksi?
Fisher FP 404. Yksi? (070) Tietääkseni pian taas kunnossa.
Kolibri. Yksi? (Tuhoutui Mäntsälässä)






My mind is willing, but purse is weak.

taotao


Perttirin

FP 404 OH-U070 on kohtuullisessa kunnossa, eikä ole menossa kokkoon. 
Moottorin koppa puuttuu, muuten kone melkolailla hyvä. Kanadassa olisi cowli, mutta sen verran tyyris, että taitaa mennä laminointiharjoitteluksi.
Jos jollakin on edes malliksi ylösalaisin olevan 503-Rotaxin ympärille kuoria, olisin erittäin kiinnostunut.
Projekti on kuitenkin mallia"sitten joskus"......yritän ensin opetella lentämään moottorin kanssa (mummulta lupa)....pursikoneella jo jotenkin menee   :uglystupid2:

PaLy

Minulla on käytössä jo yllä mainittu OH-U320 (super pup). Lentokelpoinen ja käytössä oleva. Kysymällä selviää lisää jos jotakin kiinnostaa tarkemmin...

T: Pasi
040-7337247

Ansis

Hienoa huomata ainakin kahden entisen koneni olevan hyvässä hoivassa. Molemmilla on tullut lennettyä myös ilman moottorinsuojia. Fisheriin tein kuitenkin alumiinisen, joskin IV-asennuksen näköisen aikoinaan, koska alkuperäisestä oli vain parsittu tilkkutäkki olemassa. Tiedä sitten, minne se on seuraavilta omistajilta jäänyt. Mielestäni kaikki toimiva on kuitenkin kaunista ja ruma myös lujaa. Eikä se niin yliluja ollut. Fisher oli helpoimpia koneita lentää kokeilemistani ehkä 40 eri tyypistä, vain siivekkeet hieman laiskat.
My mind is willing, but purse is weak.

Ansis

Facessa muistettiin lisää:

Rans S-4 Coyote, joka on rekisteriltään G-MWGN. Siitä Rautavaaralla näkemästäsi minulla ei ole muistikuvia. Mikä lienee ollut rekisteriltään?

Sitten on OH-U361 Monnet Sonerai 1 ja Nicollier HN 434 Super-Menestrel OH-U376.

Hippu OH-U487
Rans  Chaos

Eli parikymmentä vaan kaikkiaan, vaikka suomalaiset ovat tunnetusti syrjäänvetäytyvää sakkia. Lisäksi on muistikuva jostain kaksitasosta Hämeenlinnan seudulta 80-luvulta, liekkö lentänyt ollenkaan? Rakentaja oli joku hammaslääkäri?

Samoin Quikcsilvereitä lienee ollut muutamia, mutta ehtikö kukaan edes rekisteröimään niitä?
My mind is willing, but purse is weak.

Matti Kuosmanen

Minä olen ymmärtänyt, että yksipaikkaisten lukumäärä kasvaa rajusti elokuun alusta alkaen uusien painoja koskevien määräysten tullessa voimaan ;)
Toivottavasti olen väärässä.
--matti
Matti Kuosmanen

Matti Kuosmanen

Rautavaaralla oli yksipaikkainen S-4, jonka omisti Ruokolaisen Ville Nurmeksesta. Koneen rekisteri oli U277 ja se lensi viimeksi reilut 10 vuotta sitten. Nykyisin taitaa olla osina.
--matti
Matti Kuosmanen

Ansis

Kiitos Matille tuon Rautavaaran Kojootin tiedosta.
Lisääkin muistui mieleen, Stratos U220.
Hämeenlinnan kadonut kone on kaikista tyylikkäin:
https://www.ilmailu.org/gallery/displayimage.php?album=4&pid=1477#top_display_media
My mind is willing, but purse is weak.

Renekaattori

Haapajärvellä,Pohjois Pohjanmaalla melkein Minun naapurissa on ensimmäinen Suomeen rekisteröity ultra.On yksipaikkainen Qvik-Silver OH-001.Nykyään omistajallaan varastoituna osina.
T:OH-U251

taotao

Mulla oli valitettavasti suomen ensimmäinen ultra...toi numero on jaettu jälkeenpäin ainakin kolme kertaa :)
Eka ultra oli Higway Trike ja toinen Eagle kanardi ....

Perttirin

Lainaus käyttäjältä: Perttirin - toukokuu 12, 2020, 22:38:07
FP 404 OH-U070 on kohtuullisessa kunnossa, eikä ole menossa kokkoon.
Moottorin koppa puuttuu, muuten kone melkolailla hyvä. Kanadassa olisi cowli, mutta sen verran tyyris, että taitaa mennä laminointiharjoitteluksi.
Jos jollakin on edes malliksi ylösalaisin olevan 503-Rotaxin ympärille kuoria, olisin erittäin kiinnostunut.
Projekti on kuitenkin mallia"sitten joskus"......yritän ensin opetella lentämään moottorin kanssa (mummulta lupa)....pursikoneella jo jotenkin menee   :uglystupid2:

Suurkiitokset mallikappaleista Lintuselle!
Nyt päästään  muottien tekoon.


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod