Lilium

Aloittaja Martti Mattila, lokakuu 26, 2019, 04:58:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Hetki lähestyy jolloin voi pienessä Perjantai illan pöllyssä, silloin kun velat tuntuvat saatavilta, lennättää itsensä autonomisella sähkölentotaksilla exp. harrastajan verstaan pihalle katsomaan kolleegan edistymistä joka mahdollisesti samanlaisessa pöllyssä liimailee tikkuja tehdäkseen lentokoneen. Tämä kaikki ympäristöfaschistien tuella ja hyväksynnällä.
Voi meitä joiden käteen jää Musta Pekka, Swarta Rudolf pelikortti, eli joku bensiiniä polttava yleisilmailukone.  Siihen käytetyn rahan voi jo nyt katsoa menetetyksi, kuten Talvivaaran osakkeeseenkin. Anteeksipyyntö teille joilla on kone myynnissä tai rakenteilla. On toki vielä välivaihe jossa voimme lentää alkoholilla tai muilla synteettisillä uusiutuvilla.
Oli se sitten tuotettu orpojen Orankivauvojen kustannuksella, kuten lentoyhtiöt käyttävät tai yhdyskuntajätteistä tehdystä autoille tarkoitetuilla hiilivedyillä. En muuten mene näille hiilikompensoiduille lennoille juuri noiden orpojen Orankien takia.
Lennän monta (50-60) tuntia vuodessa koska koneeni on hidas, voisin ne samat hiilet polttaa käymällä teatterissa, kuntosalilla, urheilutapahtumissa, lomamatkoilla ja en eroittuisi massasta, mutta nyt olen silmätikkuna taivaalla ja how dare I.

Martti Mattila

Burt Rutan tuo moneen kertaan amerikkan insinööriliiton vuoden insinööriksi äänestämä ideanikkari oli nyt kertonut löytäneensä 170 eri EVTOL eli sähköllä pystysuoraan lentoonlähtö ja lasku kehitelmää ja aikoo tuoda oman muista poikkeavan idean ihmisten ihmeteltäväksi. Herralla on ikävuosia 75n. hujakoissa, saa nähdä vieläkö luovuutta riittää. Kuten hän itse sanoo "Progres or nonsense" kumpaa mahtaa syntyä, veikkaisin molempia, koska aika tekee melkein kaikesta nonsensea.
Kovin helposti ei jo käytössä olevista poikkeavaa konseptia pysty löytämään, jäämme toivottamaan hyvää terveyttä että saamme ihmeteltävää. Herran Skigul vesihiihtomopu käyttää jotain Swift fuelia ja turbo Rotax tekee hevosvoimatunnin 150 grammalla. Jo on ihme bensaa ja ihme moottori.

kopterikuski

2011 käydessäni Oshkoshissa kuuntelin Burt Rutanin luentoa.  Paitsi että hän on inssi hän on myös loistava luennoittsija, hienoa, loogista kerrontaa.  Pääsin myös Igor Sikorskyn pojan residenssiin jolloin siellä myös esiteltiin tuolloisella akkutekniikalla toimiva Schweitzerin helikopteri.  Mistään ei ole silmiini löytynyt artikkelia jatkokehittelyistä??

Martti Mattila

Googlasin evtol ja tarjolle tuli Electric VTOL magasine, jo titel textissä sanottiin kehitelmiä olevan tiedossa jo yli kaksisataa ja kuvahaku kertoi loput. Tuskin kännyköitä tai pc. tietokoneita kehitettiin moisella innolla ja yhtä monella taholla kuin näitä sähkö VTOL koneita. Moeller jäi jo jalkoihin ja sinne on sijoitettu miljoonia. Turkkilaisillakin on jo oma kehitelmä, entisen Lentävän maton lisäksi.
Oma ilmailuharrastus alkoi 1900 luvun alun ilmailun pioneerien tekemisiin tutustumalla ja lennokkeja rakentamalla. Kyllä nyt viedään romantiikka pois lentelystä vauhdilla, hieman masentavaa. Ennen ilmailuboomia 10v. iästä eteenpäin, oli minulla villin lännen aikakausi, taidan etsiä nallipyssyni esille.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod