BirdMan + suihkumoottorit, onnistunut ensilento!

Aloittaja Panu, lokakuu 28, 2005, 19:43:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Panu

Suihkumoottoroitu liitopuku lensi ensilentonsa 25.10.2005 Lahden lähellä, uusi ilma-alus tyyppi?  ;D
Tuolta löytyy juttu http://www.bird-man.com/?n=News&id=948
ja video http://www.bird-man.com/?n=windtunnel&nose=6

Todellista experimental-lentotoimintaa!  :thumbsup:

Kari Talvio

NO HOPLAA, kukahan on ensimmäinen, joka pyyhkii vaikka rullalaudalla mahallaan kiitotietä pitkin ja nyppäsee take off.  ;D

Aikas villi vehje tai pelaus tai mikälielaite.

Juuuuuu ja todellista E X P E R I M E N T A L touhua ja kai myös jonniivverran E X T R E M E Ä, huh huh.  :thumbsup:  :thumbsup:

Pitääkö lie paikkansa huhu jotta meinaa lentää tuolla Helsingistä Tallinnaan? Vai oisko kuitenkin urbaanihuhu. Mitkäs olis tuon lentovälineen tunnukset ja mitenkä sovitettais tunnusohjeen mukaiset merkinnät tuohon.  ;D
Kari Talvio, Tampere

Nuutti

Lainaus käyttäjältä: Kari Talvio - lokakuu 28, 2005, 21:59:18
mitenkä sovitettais tunnusohjeen mukaiset merkinnät tuohon.  ;D

Vaatetusta vähemmälle ja tatuointivehkeet käyttöön =)

Ansis

Riittääkö kyseisen virityksen operoimiseen hullun paperit?


Menee ilmeisesti moottoroiduksi varjoliitimeksi? Eli PP4?
My mind is willing, but purse is weak.

Markku Hiedanpää

Täytyy sanoa että vanhan ilmailuviranomaisen mielikuvitus ei enään riitä näihin "uusiin" ilmailuvälineisiin.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan Liiton esitystä monisuihkumoottorisen hyppypuvun hyväksyntään, kayttämiseen ja siihen tarvittavaan koulutukseen sekä kelpuutuksiin ;-)))))).


Mikko Suokas

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - lokakuu 30, 2005, 10:14:21
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan Liiton esitystä monisuihkumoottorisen hyppypuvun hyväksyntään, kayttämiseen ja siihen tarvittavaan koulutukseen sekä kelpuutuksiin ;-)))))).

Katsoinpa minäkin videon. Extreme-touhua tosiaankin, mitähän seuraavaksi? Se selkäreppuhelikopteri, jolle kertomasi mukaan on yritetty joskus hakea rakennuslupaa, on tuon rinnalla kesynpuoleinen vehje, joskin ne pään päällä pyörivät lavat olisivat kyllä melkoinen giljotiini.

t. Mikko

Tuomas Kuosmanen

Joo, tuo on kyllä aika mielenkiintoinen, varsinkin näin kanssailmailijan vinkkelistä.. savupatruuna nilkkaan myös ei olisi paha idea..

Eipä silti, tuommoinen paketti potkurirepun tilalle mova-touhussa voisi olla aika kiintoisa, kevyt ja pieni verrattuna siihen ruohonleikkuriin.

//T

Matti Rissanen

http://koti.mbnet.fi/jukjuv/

Nyt kun tahan aiheeseen paastiin, katsokaahan noita base-videoita. Monet ovat keinot paasta hengestaan.

jukjuv

#8
Lainaus käyttäjältä: Matti Rissanen - lokakuu 31, 2005, 17:29:17
http://koti.mbnet.fi/jukjuv/

Nyt kun tahan aiheeseen paastiin, katsokaahan noita base-videoita. Monet ovat keinot paasta hengestaan.

Ihmettilinkin, mistä moinen suora liikenne, minun mbnet, osoitteeseeni, mutta sylttytehdas löytyikin täältä :) :)

Ei siinä mitään.... kaikkea hyvää kaikille ja iloista ilmailumieltä :thumbsup:.

Saihan Visa Suomen  ilmailuhistoriaan, siihen ei ole moni pystynyt, eli kaikki kunnia ja 3-hurraahuutoa Visalle! Mitä tulee ilmailumääräyksiin, niin tulevaisuudessa kaikki alle 80kg moottorilla toimivat lentohärvelit kuuluvat liitimiin, kunhan vain uusi OPSM2-9 menee läpi. (noh eipä sitä ole kuin noin 3-4 vuotta väännetty :))

-Jukka Juvankoski-
sivustoni:    http://www.juvankoski.com
-----------------------------------------------------------------------
valokuviani: http://www.juvankoski.com/valokuviani/
------------------------------------------------------------------------




Tuomas Kuosmanen

Lainaus käyttäjältä: jukjuv - lokakuu 31, 2005, 21:26:49
Saihan Visa Suomen  ilmailuhistoriaan, siihen ei ole moni pystynyt, eli kaikki kunnia ja 3-hurraahuutoa Visalle! Mitä tulee ilmailumääräyksiin, niin tulevaisuudessa kaikki alle 80kg moottorilla toimivat lentohärvelit kuuluvat liitimiin, kunhan vain uusi OPSM2-9 menee läpi. (noh eipä sitä ole kuin noin 3-4 vuotta väännetty :))

Tyhjäpainona vai pitääkö kuskin mennä dieetille? :-)

//Tuomas

jukjuv

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Kuosmanen - lokakuu 31, 2005, 22:06:57


Tyhjäpainona vai pitääkö kuskin mennä dieetille? :-)

//Tuomas

:) ei tartte ryhtyy laihikselle.... eli mäkkärin kautta lentämään ;).

-Jukka Juvankoski-
http://www.juvankoski.com

Markku Hiedanpää

Lainaa
Saihan Visa Suomen  ilmailuhistoriaan, siihen ei ole moni pystynyt, eli kaikki kunnia ja 3-hurraahuutoa Visalle! Mitä tulee ilmailumääräyksiin, niin tulevaisuudessa kaikki alle 80kg moottorilla toimivat lentohärvelit kuuluvat liitimiin, kunhan vain uusi OPSM2-9 menee läpi.
Lainaa

Tälläisellä "laitteella" ei ole mitään tekemistä liitimien kanssa.
Jos puhutaan OPS M2-9:stä, niin odotetaan ensin että millaiseksi Ilmailulaki ja Liite 2 muuttuvat.

jukjuv

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - lokakuu 31, 2005, 22:26:34
Lainaa
Saihan Visa Suomen  ilmailuhistoriaan, siihen ei ole moni pystynyt, eli kaikki kunnia ja 3-hurraahuutoa Visalle! Mitä tulee ilmailumääräyksiin, niin tulevaisuudessa kaikki alle 80kg moottorilla toimivat lentohärvelit kuuluvat liitimiin, kunhan vain uusi OPSM2-9 menee läpi.
Lainaa

Tälläisellä "laitteella" ei ole mitään tekemistä liitimien kanssa.
Jos puhutaan OPS M2-9:stä, niin odotetaan ensin että millaiseksi Ilmailulaki ja Liite 2 muuttuvat.

Nooo... ei sitä nyt noin kirjaimeillisesti kannata ottaa ;)... ja ei kuitenkaan "mitään tekemistä", mutta tämä tästä.
OPS M2-9 muuttuu vielä muutamalta osin, onhan tuo 80kg:kin viimeksi muuttunut, mutta niin kuin sanoit.... odotetaan ja ei puhuta.

Suut suppuun vaan...  :) :)

-Jukka Sukka-
http://www.juvankoski.com

JPK1990

en voi sanoa muuta kuin että voi helvetti!!!             paljon noi moottorit maksaa????

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod