Lentosäännöt

Aloittaja Rupeli, huhtikuu 15, 2018, 15:26:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rupeli

 
"Vanha" asia jo mutta kuullun perusteella ei ole ollut vaikutusta.
"Yhteisiin lentosääntöihin (SERA) on tullut 12.10.2017 alkaen sovellettavaksi muutoksia, jotka on huomioitava lentotoiminnassa.

  • kun ilma-aluksessa on toimintakuntoinen toisiotutkavastain (SSR-transponderi), sitä on käytettävä kaikilla lennoilla koko lennon ajan. Tästä ovat poikkeuksena lennot ilma-aluksilla, joiden virransyöttö ei ole riittävä, ilmatilassa, jossa transponderin käyttöä ei ole määrätty pakolliseksi. (SERA.13001)
  • Transponderikoodia koskevien ATS-ohjeiden puuttuessa tulee siviili-ilma-aluksen valita koodi 2000. Jos ko. lento ei ole ilmaliikennepalvelun alainen, tulee ilma-aluksen valita koodi 7000 asianmukaisesti varustettujen ilma-alusten havaittavuuden parantamiseksi. (SERA.13005)
  • Ilma-alusluokkaa esim. "helikopteri" tai "ultra" ei voida käyttää kutsumerkissä korvaamassa kutsumerkin ensimmäistä kirjainta. (SERA.14050 ja GM1 SERA.14050)
  • Ilmaliikennepalvelu Helsinki-Vantaan lentoaseman ilmatilassa annetaan ilma-aluksille vain englanniksi, poikkeus- ja hätätilanteita lukuun ottamatta. (SERA.14015)"

peter_l

Siis mitä tämä "Ilma-alusluokkaa esim. "helikopteri" tai "ultra" ei voida käyttää kutsumerkissä korvaamassa kutsumerkin ensimmäistä kirjainta. (SERA.14050 ja GM1 SERA.14050)" käytännössä tarkoittaa? Eikö voi siis lyhentää esim OH-U446:tta "Oskar 446":ksi? Lennonjohto itse näin kutsuja käyttää edelleenkin...

Markus Hatakka

Muutos tarkoittaa, että vanha käytäntö korvata se kutsumerkin ensimmäinen kirjain (esim. "O") ilma-alusluokalla, jolloin kutsuna oli esim. "Ultra 446" tai "Purjekone 1007", poistuu. Lyhennetty tunnus esim. OH-446 --> O-446 tai OH-DMD --> O-MD on edelleen sallittu, kunhan lennonjohto käyttää sitä ensin.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod