Galleria: Starilla Lappiin ja takaisin

Aloittaja Karoliina, syyskuu 28, 2005, 11:50:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karoliina

Hei,

En tiedä olenko muistanut mainostaa vielä tässä foorumissa meidän galleriaa, mutta tässäpä tulee linkki:

http://www.katix.org/gallery2/main.php?g2_view=core:ShowItem&g2_itemId=252

9.6.2005 - 13.6.2005, reitti: Malmi->Kuopio->Kajaani->Kuusamo (1.yöpyminen)->Ruka->Kemijärvi->Pyhätunturi-Luosto->Sodankylä->Pokka->Kittilä->Käsivarren kierros (Ropin ympäri)->Kittilä (2.yöpyminen)->Aavahelukka->Kierros ylläksen ympäri yöttömässä yössä->Aavahelukka (3.yöpyminen)->Oulu->Kalajoki->Seinäjoki->Hyvinkää (4.yöpyminen)->Malmi. Meidän reitti siis poikkesi hieman (ilmeisesti kun en ollut paikalla) Jämillä esitellystä, me otettiin muut kiinni Kajaanissa, muut kiersivät enemmän Keski-Suomen kenttiä, me ajeltiin suoraan Kuopijoon tankkaamaan ja sitärataa ja lisäksi kiersimme Käsivarren Lapin (adiz-alueen), mitä muut eivät tehneet sekä vietimme yön Aavahelukalla [muut menivät hotelliin].

Yöttömän yön aurinko Ylläksellä:


Makkaran paistamista Pokan kentällä:


Ounastunturi:

(me ollaan käyty kävellenkin tuolla päällä aikaisemmin, mikä kesti lentokoneella 2 minuuttia, kävellen kesti 14 tuntia)

Galleriassa on monta sivua ja iso määrä kuvia, ja kannattaa mennä eteenpäin ekalta sivula kun ekalla sivulla ei ole vielä yhtään Lapin maisemaa, se kertoo vasta
alkumatkasta...

Osassa kuvissa on kuvateksti, ei vielä tosin kaikissa kun en ole ehtinyt kirjoittaa.

Terveisin
Karoliina

Petri Ahonen

Hienoja kuvia,sinulla/teillä ei turhaan kameraa mukana kanneta :thumbsup:

Tepsu

Hienolta näyttää, varmasti upea reissu. Ois ollut itsekin kiva olla mukana.. t:Terho

Karoliina

Ei varmasti ollut viimeinen kerta kun Lapissa käydään, koneita voi tulla puljaan mukaan ensi kerralla ihan
vapaasti, jos jotakuta muuta miellyttää meidän reitti. Siinä on tilaisuus vähemmänkin kokeneille matkalentäjille oppia
että matkalentäminen on mukavaa eikä niin vaikeaakaan eikä valvotut lentokentät ole yhtään hirveitä paikkoja
(etenkin jos tietää niksit miten niiden porteista/aidoista pääsee läpi, mistä löytää WC:n jne. ja yleensä asia on niin että
kysymällä ainakin löytää ja onnistuu).

Sähköposti on karoliina at karoliinasalminen piste com. Jos käydään Lapissa ensi kerran, ja haluat tulla koneellasi mukaan,
niin voit pistää sähköpostia minulle. Realistinen seuraava ajankohta on ensi kesänä, nyt päivät ovat jo liian lyhyitä, Lapissa on kylmä,
sateita on turhan useasti jne. Me emme ehkä ole yhtä hyviä järkkäämään majoituspuolia yms. Lapin reissun edellisestä järjestäjästä
poiketen ja meillä ei ehkä ole yhtä selvää ohjelmaa, kunhan lennetään mm. Enontekiölle, ehkä kiivetään Ounastunturille (kävellen) ja ollaan tyytyväisiä,
mutta jos se ei haittaa että mm. majoitus ja ruokailut ovat omalla vastuulla, niin kandee lähteä mukaan.


Tepsu

Kyllähän matkalento kiinnostaa, saa nyt nähdä miten nää lento hommelit järjestyy ja mihin suuntaan.. on niinku kaikki auki. Too bad,  Mulla eioo omaa konetta  :'( muutenhan tässä ois tunteja ainakin 10 kertaa enemmän.. Malmilla oon nyt lentänyt Kilan euriksella, lähes satasen tunti.. ei siinä pitkälle pötkitä. Joka minuutin käytin tiukkaan harjotteluun eri tyyleillä. Just siksi ei huvittas kiertää laskukierrosta keravan kautta  :)
Noh aina välillä kun saa jonkun maksajan mukaan joka haluaa vain killutella ilmassa, niin voipi lentää matkaakin.

Teillähän oli kai oma stari malmilla? vois sil joskus käydä kokeilee, ennoo lentänyt sellasta koskaan.

Tuomas Kuosmanen

Lainaus käyttäjältä: Terho - lokakuu 15, 2005, 17:23:39
Mulla eioo omaa konetta  :'( muutenhan tässä ois tunteja ainakin 10 kertaa enemmän.. Malmilla oon nyt lentänyt Kilan euriksella, lähes satasen tunti..

Huh... Jo on firman "kerhossa" hinnat..

Eikös Mäntsälän Ilmailukerho olisi edullisempi vaihtoehto? Niillä on kanssa koneita Malmilla mun tietääkseni ja paljon jäseniä jotka lentää nimenomaan siellä, vaikka kerhon nimessä onkin Mäntsälä.

//Tuomas

Tepsu



Huh... Jo on firman "kerhossa" hinnat..

Eikös Mäntsälän Ilmailukerho olisi edullisempi vaihtoehto? Niillä on kanssa koneita Malmilla mun tietääkseni ja paljon jäseniä jotka lentää nimenomaan siellä, vaikka kerhon nimessä onkin Mäntsälä.

//Tuomas

Lainaa
[/color]

Joo, yleensä oon lentänyt MILKin koneilla. MILK on loistava kerho, täynnä ystävällisiä, rentoja ja avuliaita kavereita.. Tilanne oli vaan sellanen, että mulla oli lentämisessä pitkä tauko, yli 6kk. Ei siksi etten ois halunnut lentää..  Noh, kun oli taas aika nousta taivaalle, oli MILKissä vähän huonoa tuuria, koneita oli korjauksessa.. Niin, ei mikään paraati vuosi todellakaan..
Kilalla on monia eurostareja malmilla. Hyvä "kerho" sekin on, paitsi kallis.  Pystyin aloittamaan lennot lentämällä pikku keikkoja lähes joka päivä, sain taas tuntuman takas. Olen tyytyväinen siihen miten nopeasti palat loksahteli kohdilleen. Se oli temppu vaikka itse sanonkin.





kate

Lainaus käyttäjältä: Terho - lokakuu 15, 2005, 17:23:39
Kyllähän matkalento kiinnostaa, saa nyt nähdä miten nää lento hommelit järjestyy ja mihin suuntaan.. on niinku kaikki auki. Too bad,  Mulla eioo omaa konetta  :'( muutenhan tässä ois tunteja ainakin 10 kertaa enemmän.. Malmilla oon nyt lentänyt Kilan euriksella, lähes satasen tunti.. ei siinä pitkälle pötkitä. Joka minuutin käytin tiukkaan harjotteluun eri tyyleillä. Just siksi ei huvittas kiertää laskukierrosta keravan kautta  :)
Noh aina välillä kun saa jonkun maksajan mukaan joka haluaa vain killutella ilmassa, niin voipi lentää matkaakin.
Se on vaan tämän harrastuksen ongelma että jos siihen hurahtaa niin menee kaikki
rahat olkoot kone oma tai ei ;)

Tosin, kun omalla koneella menee sekä aika että rahat, kerhon koneella vain rahat ;)
Kilan kone on tosi nopea, sillä pääsee rahoista eroon paljon noipeammin kuin MILK:in koneella....
Lainaa
Teillähän oli kai oma stari malmilla? vois sil joskus käydä kokeilee, ennoo lentänyt sellasta koskaan.
Eiköhän tuo järjesty kunhan satutaan yhtä aikaa malmille. Kyllä me yritetään
päästä lentelemään aina kun vain on mahdollista. Nyt tosin on vähän ikävää
kun viikolla ei enää töiden jälkeen ole paljoa valoisaa aikaa ja  kaikki on kiinni
viikonlopun päivien säistä. Yhteystiedot taidat tietääkkin ...
Kate

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod