Lentokoneen konetilan lämmitysputket

Aloittaja Martti Mattila, kesäkuu 07, 2017, 18:05:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Moi,
tämmöistä lähin kysymään; kuinka suhtautua mopun konetilassa oleviin pahvi/alumiini ilmastointi putkiin. Eli pakoputkiston lämmönvaihtimelta on vedetty ohjaamon lämmitykseen 40 mm. pahvi/alumiini haitariputkea. Nyt itse tein vielä sellaisen hävyttömyyden että lisäsin kaasuttimen imuilman esilämmitysmahdollisuuden. Kuumimman pätkän, mihin tuli se uusi T kappale, korvasin teräspeltisellä, koska piti saada se haara ja tällä kertaa mustan pellin hakkaaminen tuntui helpoimmalta. Olisiko viisainta korvata ne paffitrötöt Sprucen punaisella Scat letkulla, kestää lämpöä 270 Celsiusta, vai hakea motonetista alumiinista haitariputkea. Alumiinin sulamispiste on yli 400 astetta Celsiusta. Mikä on ollut katsastajien kanta ko. materiaaleihin. Hinta on sivuseikka, turvallisuus on tärkeintä. Muistan hämärästi että sellainen punainen rautalanka/rätti letku olisi kärynnyt jossain koneessa vaarallisesti. Kertokaa rohkeasti kokemuksenne yhteiseksi hyväksi, en halua että yksikään Motolerchen moottoreista häiriöi. 

Pekka


Martti Mattila

No herran döödelis, tuohan on juuri sitä mitä saa Sprucelta satasen metri suomeen tuotuna.Kiitos vihjeestä, tilaan heti huomenna Etra Megacenteristä Turusta 52 ja 44 millistä, neljän metrin liekot. En olisi Etrasta uskonut. Kiitos vielä kerran.

Matti Kuosmanen

Ei tuolla Etrallakaan hintaa näkynyt. Paljonko maksoi metri?
--matti
Matti Kuosmanen

Martti Mattila

Parisataa euroa, neljän metrin legi viiskytmillistä kaksinkertaista veroineen, pientä rehvakkuuden vähenemistä havaittavissa martissa hinnan opittuani. Pahus kun ne lämmitysletkujen lähdöt on 40mm. niihin ei helposti mene 38mm. letku.

Reijo Österberg

Täältä löytyy 40 mm scat duct 29,50 €/metri veroineen, tietenkin rahti päälle.
http://ulmtechnologie-shop.com/en/aerations-ventilations/98-20231-40-BOA-sheath-4.html
Olen ostanut täältä 50 mm:n letkua (scat ducting)
Minulla on joutilaana kaksi 24 cm:n pätkää 50 mm:n sceet ducting, joka on jäykempää koska siinä on kaksinkertainen kangas ja terässpiraali kankaiden välissä, luovun niistä lähetyskuluja vastaan.
-Reijo Österberg-

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod