FAA lento-opettaja ja IA/A&P Suomessa

Aloittaja yhuubert, toukokuu 12, 2016, 19:43:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

yhuubert

Hei,
Kaksi kysymystä liittyen Amerikan FAA asioita Suomessa:
1) Onko Suomessa (erittyisesti Helsinkin lähistössa) FAA lento-opettajia jotka voisivat tehdä (B)FR flight review lennon ja allekirjoittaa sen?
2) Millä firmoilla tai mekaanikoilla Suomessa olisi FAA IA/A&P todistus niin että he voisivat tehdä N-rekisterissä olevaan koneen vuosihuollut ja tarkastukset? Erityisen hyvää olisi Pitts-kokemus, mutta kai Cessna/Piper mekaanikko pärjäisi. 
Kiitos!

Jüri

jpkinos

Moi Jüri,
Oletko löytänyt vastauksia kysymyksiisi tämän forumin ulkopuolelta? Jos olet, olisi mukava kuulla mitä olet saanut selville.

Tässä pari kommenttia lisenssiosuuteen:
FAA lisenssejä on kahdenlaisia: 1. EASA lisenssiin perustuvat conversiot, jotka ovat voimassa edellyttäen, että EASA lisenssi on voimassa. Nämä eivät ymmärtääkseni edellytä FAA flight reviewtä. 2. Stand-alone FAA lisenssit sen sijaan tarvitsevat tuon kahden vuoden välein tehtävän tarkastuslennon. 3.  Amerikkalainen mittarikelpuutus liitettynä kumpaan tahansa FAA-lupakirjaan pysyy voimassa kun teet keskimäärin yhden lähestymisen, holdin ja lähestymislinjalle liittymisen kuukauden välein (tarkasti ottaen 6 kappaletta viimeisten 6:n kuukauden aikana). On myös muistettava, että FAA lisenssit lakkaavat olemasta voimassa 30 päivää sen jälkeen kun postiosoitteisiin on muuttunut ellet ilmoita sitä FAA:lle.

Jos Suomesta ei löydy FAA kelpuutettuja lennonopettaja tekemään flight reviewtä kannattaisi varmaan yrittää sovittaa useamman FAA-lisenssillä lentävän suomalaisen tarpeita yhteen ja pyytää vaikkapa Englannin FAA hyväksytyistä lentokoulussa opettaja tänne tekemään ko. Hommat useammalle yhtä aikaa. Jos tälle linjalle tarvitsee mennä niin voit laskea ainakin minut mukaan yhtenä osallistujana kesästä 2017 tai keväästä 2018 alkaen.

yhuubert

Moi,
En kyllä ole vielä löytänyt ketään Suomesta, mutta olen itsekin ajatellut Lontoon aluetta, jossa FAA kouluttajia on aika monta.
FAA on kyllä sanonut, että myös EASA lisenssin perusteella FAA 61.75 lisenssin omistajien täytyy tehdä BFR, virallinen vastaus vuodesta 2013:
http://peter-ftp.co.uk/aviation/misc/Legal%20opinion%20pilot%20certificate%20issued%20under%2061.75%20required%20to%20have%20bfr.pdf

yhuubert

Kysymys uudsetaan FAA IA tai A&P makaanikoista: löytyisikö Suomesta joku sellainen?

jpkinos

Löytyy kyllä. Minulla on itselläni samanlaisia tarpeita eli jenkkikirjat ja n-rekkarinen kone. Laita vaikka yhteystietojasi tekstarilla numeroon 0500384410 niin päästään eteenpäin.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod