Ultrahävittäjä

Aloittaja Toma, huhtikuu 05, 2016, 23:15:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toma

Terveisin
Tom Arppe

Martti Mattila

Kentänkiertoultra sieltä toisesta ääripäästä,tuhatkuutioinen kaksisataaheppainen kyykkärin moottori huutaa kuolemaa.Samat saavutusarvot kuin sataheppaisella vapaassa ilmassa pyörivällä potkurilla.Laite olisi aerodynaamisesti tosi puhdas, ilman sitä mitä itse sanovat "ventilaattor"päntöksi ja liitoluku = turvallisuus olisi parempi.Mutta selvästi suihkukoneen ulkomuoto on tärkeämpi kuin kuin nopeus.Sähkölennokkien Ducted fanit lentävät kovalla nopeudella,en tiedä millä hyötysuhteella.Pyrstössä pyörivä avoin potkuri tekee saman homman 100-130 hepalla.Anteeksi että taas kommentoin,tehän tämän jo kaikki tiesitte.

Spark

Pilkut, pisteet, välilyönnit välimerkkien jälkeen.
Kappaleiden jaksottamiset pitkien "lauseiden" jälkeen helpottavat myös lukemista.
Eikö totta?

Martti Mattila

Dont disagree mutta tällä lannanluojan koulupohjalla ei paljon lauserakenteilla kikkaila.

Spark

Lauserakenteista ei ollutkaan kyse, eikä niiden rakentamisestam, vaan luettavuudesta.
Ihan ilman sarvia ja hampaita 👍
Spark

Perttirin

Tuo on kyllä hieno, mutta se ääni siinä vähän ihmetytti..... 
Onko siellä sisällä siis joku puhallin mäntämoottorin perässä?


Toma

Se on ns. "Ducted fan" josta muuten löytyy tästä foorumista juttua: http://www.ilmailu.org/forum/index.php/topic,3536.0/

ja jos lontoon murre on hallussa niin tuossa liitteenä olevassa pdf filussa on aika seikkaperäinen selitys aiheesta
Terveisin
Tom Arppe

jkettu

Heh, ihan kuin puhallinmoottorilennokki vanhoilta huonoilta ajoilta 80-luvun alusta.  ;D
Onnettoman kulku/huuto -suhteen lisäksi kiinnitti huomiota paljas hiilikuitupinta.  Onhan se tietysti "siisti" ja painoa säästyy, mutta miten käy säteilylämpiämisen ja UV-altistuksen kanssa?
Saisikohan tuohon jostain risteilyohjuksesta tai vastaavasta kunnon kaasuturbiinin voimalaitteeksi?  Tai jos ottaisi jonkun pienhelikopteri-Allisonin ja laittaisi sen pyörittämään puhallinta?

Seppo Koivisto

Well, meillä täällä Sun'n Funissa kaikki on suurempaa, kyllä puhallinkoneessa V8 täytyy olla. Osastolla ei ollut ketään paikalla ja hotellin netti on toivottoman hidas, mutta kone ilmeisesti tehdään Venäjällä, mutta Vetten moottorilla. (Laskuteline ei sovellu tukialuskäyttöön.)
http://www.dreameravia.com/en

Seppo Koivisto

Pari kuvaa PJ-II Dreamer -koneesta.


Seppo Koivisto


https://youtu.be/97-O4olpivc
Skyleader UL 39 Albi Friedrichshafenissa. 200-hevosvoimainen BMW:n moottoripyörän moottori.

LauriT

#11
Jos ulkonäkö on tärkeä, niin kyllä nostalgiaa löytyisi Messerschmidt Bf 109 kutistetusta 70 % virityksestä:
http://www.pilotmix.com/mecklenburger-bf-109-ul
Wikipediakin kertoo jotain
https://en.wikipedia.org/wiki/Peak_Aerospace_Me_109

Rolandilla oli toinen, hieman isommalla moottorilla varustettu Me 109 kehitelmä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Roland_Me_109_Replica

Täällä on nopeuttakin 300 km/h









Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod