VW 1500cc.sylinteriputki/mäntäsarja

Aloittaja Martti Mattila, joulukuu 20, 2015, 17:34:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Taas sitä mennään,eli varma iäisyyprojekti on aloitettu.NSU 1000,ja NSU typ.110 moottorin muuttaminen potkuria
pyörittäväksi riippuvaksi rivimoottoriksi.Painaa 1178 kuutioisena 72kg. eli kuutioita saatava lisää,rahalla saa mitä vain,
mutta sattumalta sitä ei nyt ole.Kaikki Saksan Rensportcentrum, Autoteile Mehlman osoitteet on tiedossa, siinä ei apuja
tarvita.Olen aikeissa lähteä budjetti linjalle,eli VW 1500 83mm. sylinteriputket ja jotkut pienemmällä alalenkillä olevat
kiertokanget, millä iskua 3mm.lisää,päästään 1500 kuutiosenttimetriin.Uusi sarja maksaa vaivaiset parisataa Saksasta tilaten,
mutta ottaisin mieluimmin sisäänajetun satsin käyttöön,kun modifiointia kuitenkin tarvitaan ja mark kaksi saisi olla uusilla
osilla.Eli löytyykö foorumilaisten tietopiiristä hyvää satsia 83mm.männillä.85,5 ei kelpaa,menee liian ohueksi.
Näitä varmasti ajelehtii nurkissa,kuka nyt kasaisi konetta 1500.sen putkilla kun samaan reikään saa 1700.sen putket.
s.potsiin:martti.mattila at jippii.fi
Kiitos ja Ilmailuvirikkeistä Joulua kaikille.

vetu

Hei!  
Oletko tutustunut Aircooled.fi  tarjontaan.
Olen tilannut tavaraa sieltä ja tyytyväinen tavaraan ja palveluun.
Vesa
vetu

SamiM


Martti Mattila

Ulrichecstein myy nämä osat uutena 184 eurolla,mutta en osta mitään ennen kuin olen romuosilla demonstroinut
onko edes mahdollista.Mihinkään muuhun nämä eivät kelpaa,kuten sanoin miksi kukaan laittaisi 83mm. sylkkyjä
reikään mihin mahtuu 87millinen.Törmäsin haulla "Inverted inline engine"rähinäketjuun missä ylistettiin
RR Merlinejä ja haukuttiin Saksalaiset idiooteiksi, koska lensivät moottorit väärinpäin.Sen takia vielä hävisivät
sodan.Kuitenkin Englantilaiset käyttivät pienkoneissaan alasylinterisiä lekomoottoreita; DeHavilland ja Cirrus
pääsääntöisesti.Myös Tchekkien Walter Mikronit ja LOMit toimivat niin.Onhan siitä lisämurhetta rajusti jos
kääntää pystypäin tai viinoon suunnitellun moottorin riippumaan.Öljyojat on hankala saada mahtumaan ahtaaseen
kampikammioon.

Ilkka R

Noo ei tuo sylinterit alaspäin niin vaikealta näytä Gipsy Majorissa ainakaan. Sylinteri putket kun tulee lohkoon jonkin matkaa sisälle niin niiden ympärillähän on altaat jotka on porauksilla ts.valuun tehdyillä aukoilla yhdistetty toisiinsa . Öljy poistuu lohkon etu ja takapäästä tilanteen mukaan, molemmissa oma verkkosuodatin jos sattuis tuleen vaikka pikku paloja sisä osista öljyn mukana niin jäävät verkkoihin eivätkä imeydy siirtopumppuun joka vie öljyn säiliöön. Tällaisella ilmailen terv.Ilkka


Martti Mattila

Sepäse Gipsyssä ja Lommeissa on syvä kampikammio alaspäin joista syl.putket nousevat ylös,mutta tässä ryökäleessä
valurautaputket alkavat kampokammion "jälkeen" ja kampikammio on ahdas,sinne ei putkia paljon nostella.Etenkin jos
pidentää iskua, niin kaikki tila tarvitaan kampuralle.Eipä silti voihan sylinterien ja kampikammion väliin leipoa vaikka
20-30mm.alumiinilevyn jolloin alkaa olla viemäreille tilaa.Motti oli alun alkaen tonninen, sitten NSU suurensi sen 1170
kuutioiseksi ja nyt alkaa olla ahdasta, jos hinkuu viistoistasatasta.Sen tonnisen kannet on kuin mopon kannet verrattuna
FW190 moottorin kansiin.Älytön projekti mutta lentoturvallisuuden kannalta hyvä,ei ehdi lentämään kun pitää verstaassa
äimistellä moottorinosia.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod