Eurovaasa Oy Ltd.

Aloittaja Ray, syyskuu 13, 2005, 14:42:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ray

Eurovaasa Oy Ltd. on FK-Lightplanesin maahantuoja Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Meiltä saa myöskin Woodcomp ja DUC -potkurit, sekä BRS-Pelastusvarjot. Pystymme myös toimittamaan Eurostar EV-97 UL-Lentokoneita ja varaosia.

Lisätietoja: http://www.eurovaasa.fi

Tuomas Kuosmanen

Varsin kivat sivut, mukavan näköiset.

Mutta nyt on ihan pakko kysyä että mikä hemmetti on "max demonstrated take-off weight"?

"Vähintään näin paljon saa kuormata jos kantti kestää"?  :huh:

//Tuomas

Ray

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Kuosmanen - syyskuu 15, 2005, 22:20:36
Varsin kivat sivut, mukavan näköiset.

Mutta nyt on ihan pakko kysyä että mikä hemmetti on "max demonstrated take-off weight"?

"Vähintään näin paljon saa kuormata jos kantti kestää"?  :huh:

//Tuomas


Tervehdys,

Kiitos kommentista sivujen ulkonäöstä.

" max demonstrated take-off weight" = eli kone on certifioitu ja testattu max lentoonlähtömassaan 520Kg. Suomessa raja on kuiteskin 450kg ja pelastusvarjolla 472,5kg.

// Ray

Petri Ahonen

Komiat sivut!

Kuules, jos joskus saat Cometin demo koneen käymään Vaasassa niin ilmoitatko?

Rahaa ei ole mutta uteliaisuutta senkin edestä!!!! ;)

Ray

Lainaus käyttäjältä: petri2 - syyskuu 16, 2005, 20:53:07
Komiat sivut!

Kuules, jos joskus saat Cometin demo koneen käymään Vaasassa niin ilmoitatko?

Rahaa ei ole mutta uteliaisuutta senkin edestä!!!! ;)

Jep! Todennäköisesti keväällä.

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Ray - syyskuu 16, 2005, 11:07:32
" max demonstrated take-off weight" = eli kone on certifioitu ja testattu max lentoonlähtömassaan 520Kg. Suomessa raja on kuiteskin 450kg ja pelastusvarjolla 472,5kg.
Missähän maassa kone on certifioitu (so.=tyyppihyväksytty) asianomaiselle maksimi lentoonlähtömassalle?
On ihan toinen asia jos koneen perussuunnittelun ja koekuormitusten suunnittelumassa on 520 kg, kuin se että se olisi siihen ao massalle jossain maassa hyväksytty, saati tyyppihyväksytty.
Koko EU-alueella ultran max lentoonlähtömassa on EASA:n määrittelemä 450 kg (liite II) eikä vain suomessa.
Ei kaupallisissa tiedoitteissakaan pidä unohtaa oikeita määritelmiä ja perusasioita.

Ray

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - syyskuu 17, 2005, 17:12:03
Lainaus käyttäjältä: Ray - syyskuu 16, 2005, 11:07:32
" max demonstrated take-off weight" = eli kone on certifioitu ja testattu max lentoonlähtömassaan 520Kg. Suomessa raja on kuiteskin 450kg ja pelastusvarjolla 472,5kg.
Missähän maassa kone on certifioitu (so.=tyyppihyväksytty) asianomaiselle maksimi lentoonlähtömassalle?
On ihan toinen asia jos koneen perussuunnittelun ja koekuormitusten suunnittelumassa on 520 kg, kuin se että se olisi siihen ao massalle jossain maassa hyväksytty, saati tyyppihyväksytty.
Koko EU-alueella ultran max lentoonlähtömassa on EASA:n määrittelemä 450 kg (liite II) eikä vain suomessa.
Ei kaupallisissa tiedoitteissakaan pidä unohtaa oikeita määritelmiä ja perusasioita.

OK!
Kiitoksia tiedoista! Olin sitten ymmärtänyt asian väärin koska tiedoissa mitä tehtaalta sain niin luki näin. " Certfied MTOW according regulations relating specific state of immatriculation" Joten olen asian sitten tulkinnut väärin.

// Ray

Markku Hiedanpää

Ultran perussuunnittelu, koekuormittaminen ja koelentäminen 520 kg:n massoihin saakka on sinällään tehtaalle järkevää, koska senkin rajoituksen lähelle mennään vesikoneilla.
Kun 495 kg:n vesiultraan asennetaan pelastusvarjo ollaankin jo maksimimassassa 517,5 kg, jos koneen rakenne ei rajoita sitä pienemmäksi.
Jos ultra olisi suunniteltu ja tositettu esim 480 kg:n max massoille, ei sitä todennäköisesti kannattaisi edes harkita vesikäytöön. Tai sitten koneeseen tarvitsisi tehdä rakenteellisia vahvistuksia vesikäyttöön ja se ei ole kovinkaan helppo tie vesilentämiseen.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod