Hyppykone omasta päästä.

Aloittaja Taneli, marraskuu 29, 2015, 09:37:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Taneli

Tartteehan sitä tuohon experimental-kisaan kai joskus osallistua itsekin, eikä aina vain aidan väärältä puolen. Mulla ei oo hirveästi aikaa monelle eri foorumille kirjoitella, siksipä valitsin facebookin siihen tarkoitukseen, kun sitä muutenkin työhommissa käytän. Tässä kuitenkin alkutiedot:

Laskuvarjohyppypiireissä on tapana, että jos joku tekee jotakin ensimmäisen kerran ja toteaa sen ääneen, niin hän joutuu tarjoamaan muulle porukalle jos ei koko iltaa niin kierroksen ainakin. Tämän kukkarolle käyvän toimenpiteen riskin voi poistaa käyttämällä sanojen "eka kerran" sijaan termiä "toista edeltävä".
Tällä fb-sivulla kerron toista edeltävästä lentokoneenrakennusprojektistani sanoin ja kuvin. Trafikin näytti projektilleni vihreää valoa, joten uskallan ryhtyä toimeen. Tarkoitukseni on siis rakentaa omaa suunnittelua oleva laskuvarjohyppääjien pudottamiseen soveltuva ilma-alus parin hyvän kaverin avustamana.
Pääosa rakennustyöstä tapahtuu Jämillä, tavoitteenani on pudottaa laskuvarjohyppääjiä toista edeltävän kerran kesällä 2017. Aikataulu ei ole mahdoton, muttei juuri salli tumpelointiakaan. 

Pitäkää peukkuja, hyviä neuvoja otetaan vastaan.

Taneli Äikäs / Jämi. 

Ja tässä linkki rakennussivulle: Toista edeltävä

Martti Mattila

Tärkein neuvo Experimental rakentajalle on olla kertomatta projektin suunniteltua(lue haaveiltua) valmistumis ajankohtaa,
tässä kohtaa olet mennyt kirkkaasti metsään.Me rakentajakonkarit alamme näihin aikoihin saamaan naurumme loppummaan,
ja voimme pyyhkiä silmämme naurun kyynelistä.Tämän sanon kaikella ystävyydellä,sata kolleegaa saattaa olla samaa mieltä.
Mutta ne ovat minua hienompia ihmisiä, eivätkä sano sitä ääneen.Päivänselvä juttu on että mitä enemmän ostat valmiita
komponentteja, sitä nopeammin tulee valmista.Jos tekee itse mahdollisimman paljon, rahan säästämiseksi,edistyminen
kärsii.Teräsputkirunko alkaa näkyä silmissä kun puhutaan rakentamisen nopeudesta.Minulle tietysti tutuin materiaali.
Onnellisia hetkiä rakentamisen parissa,sillä se siinä on parasta.
toivoo; Martti

Taneli

Lainaus käyttäjältä: Martti Mattila - marraskuu 30, 2015, 21:29:12
Tärkein neuvo Experimental rakentajalle on olla kertomatta projektin suunniteltua(lue haaveiltua) valmistumis ajankohtaa,
tässä kohtaa olet mennyt kirkkaasti metsään.Me rakentajakonkarit alamme näihin aikoihin saamaan naurumme loppummaan,
ja voimme pyyhkiä silmämme naurun kyynelistä.Tämän sanon kaikella ystävyydellä,sata kolleegaa saattaa olla samaa mieltä.
Mutta ne ovat minua hienompia ihmisiä, eivätkä sano sitä ääneen.Päivänselvä juttu on että mitä enemmän ostat valmiita
komponentteja, sitä nopeammin tulee valmista.Jos tekee itse mahdollisimman paljon, rahan säästämiseksi,edistyminen
kärsii.Teräsputkirunko alkaa näkyä silmissä kun puhutaan rakentamisen nopeudesta.Minulle tietysti tutuin materiaali.
Onnellisia hetkiä rakentamisen parissa,sillä se siinä on parasta.
toivoo; Martti

Heh, nauruhan pidentää ikää, joten ole hyvä, tästä lisää: Tarkennan aikataulua, keväällä 2017 ja materiaali on pääosin alumiini. :cool:

-taneli

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Martti Mattila - marraskuu 30, 2015, 21:29:12
Tärkein neuvo Experimental rakentajalle on olla kertomatta projektin suunniteltua(lue haaveiltua) valmistumis ajankohtaa,
tässä kohtaa olet mennyt kirkkaasti metsään. 

Suokkaan Aki kertoi aikoinaan erään koneen valmistumisajankohdaksi " se lentää maanantaina, jos ei sada",  se oli riittävä tarkkuus valmistumiselle. Toinen valmistumisajankohta minkä joskus kuulin oli "se lentää silloin kun on valmis", sekin tarkkuus oli kysyjälle riittävä.

Projektissa on kuitenkin aina oltava jokin tavoite, sitä vain ei aina kannata kertoa uteliaille, voi saada muuten tällaista "opastusta" somessa  ;-)
Markku Hiedanpää
harrasteilmailija
www.ilmasiltahml.fi

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod