Haaveena lentäminen ammattina

Aloittaja Krisu, marraskuu 08, 2015, 00:15:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Krisu

Moi!

En tiedä onko tämä aivan oikea paikka avautua asiastani, mutta menkööt (pahoittelut, jos väärä paikka).

Olen pienestä pitäen ollut kiinnostunut ilmailusta ja lentämisestä, ja hiljattain on innostus lentämistä kohtaan lisääntynyt. Miltei voisin jopa sanoa, että haaveena olisi ammattilentäjä. Opiskelen parhaillaan toista vuotta lukiossa.  Aion ainakin hakea kutsuntojeni jälkeen Lentorukkiin (vaikkakin mahikset kuulemma melko pienet).

Pointtina viestissäni pitkälti on vinkkien saaminen. Osaatteko sanoa mistä aloittaa? Mihin kannattaa panostaa lukiossa? Suomen Ilmailuopiston ammatilentäjäksi tähtäävä kurssi ilmeisesti yksi sellaisista paikoista, johon tulisi hakea? Pitkä ajomatkaka ei ainakaan olisi :p. Lentäminen ylipäänsä vaatinee halua, aikaa ja rahaa?

Olisin suuresti kiinnostunut mahdollisista vinkeistä ja ohjeista, etukäteen jo kiitokset.
Nimimerkillä haaveena lentäminen.

Martti Mattila

Paras asia lentäjän urallesi on jo tapahtunut,olet tarpeeksi nuorena sisäistänyt että haluat elää ammattilentäjän elämän,elämää.
Nyt on vain säilytettävä tuo päämäärä numero ykkösenä,eli opiskelut on hoidettava kunnolla,ajan ottaminen ilmailun seuraamiseen opiskelulta, vie sinut kauemmaksi päämäärästäsi.Fyysisen kelpoisuuden vaaliminen,eli kartoittaa harrastuk-
sista tai elämäntavoista pois sellaiset toiminnot jotka voivat tehdä sinut näkövammaiseksi tai altistaa Diabedekseen.
Holhoojan tai tulevien rakastumisien ei pidä antaa vaikuttaa tuohon päämäärään.Lentäjälle työtilaisuuksia on maailmalla
paljon,ei kannata lannistua vaikka Suomessa näyttäisi siltä että tarvitaan lottovoiton verran onnea että saa lentotyötä.
Meitä on täällä Ilmailufoorumilla muitakin kuin minä, jotka olisivat halunneet lentäjiksi,mutta sellaisesta puhuminen
oli haihattelua ja "ethän sinä ole käynyt edes oppikoulua,ei kansakoulupohjalta tulla lentäjäksi".Minunkin taustallani
olisi lentäjän ammatti ollut mahdollinen,itse rahoitetulla koulutuksella,tosin lentäjien tarve määrällisesti kasvoi vasta
myöhemmin,en olisi ollut ideaali ikäluokkaa siinä suhteessa.Sellaista juttua kuin"Ei se ole niin kiinnostavaa, kun se on
työtä"ei pidä kuunnella ollenkaan.Minusta työ oli kiinnostavaa, vaikka olin putkimies,tuskin olisin lentäjäna kiukutellut
että on tämä lentäjän homma tylsää,olisinpa putkimies.Toiset tietävät neuvoa konkreettisia etenemisohjeita,minä halusin
vain kertoa että ongenkoukku silmässä tuhoaa lentäjän ammatin.




tot

Lisäksi kannattaa muistaa että integroidun opintolinjan vaihtoehtona on moduulimuotoinen opiskelu, jolloin pääset reilun 100 000 hinnan sijaan noin puolella kustannuksista. Ole yhteydessä jos haluat lisätietoja miten kannattaa edetä. -Tomi Tuominen/TTT-Aviation Oy / 044-545 1158, [email protected]

LauriT

Et sanonut missä päin asut. Kannattaa selvittää onko asuinpaikkasi lähettyvillä ilmailu- tai lentokerhoja. Siitä huolimatta, että haluat ennen pitkää ammattilentäjäksi, niin voit hyvin aloittaa purjekoneilla tai ultrakevyillä. Kaikki lentokokemus ja teorian opiskelu on hyvästä. Purjelento- ja ultralupakirjat voidaan korottaa yksityislentäjän ja edelleen ammattilentäjän lupakirjoiksi. Jos kuitenkin matkan varrella huomaat, ettei lentäminen vastaakaan unelmaasi, oletpahan kuitenkin kokeillut ja tiedät mistä on kysymys. Jos et pääse ammattiin, niin voithan aina lentää harrastuksenasi.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod