Siipien kuljetus telineet

Aloittaja mussette, lokakuu 28, 2015, 22:46:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mussette

Millainen siiven kuljetus teline pitäisi olla ?
Minun tapauksessa komposiitti rakenteiset siivet.
Oisko kellään kuvia toteutuksista ?

jkettu

#1
Onko kertaluonteinen siirto vai rakennatko traileria jatkuvampaan käyttään?  Mahtuuko siivet lavalle vaakatasoon vai pitääkö laittaa pystyyn johtoreuna alaspäin?  Tuleeko salko näkyviin tyvikaaren ulkopuolelle vai onko streevan varassa oleva siipi?
Palaan asiaan viikonlopun jälkeen kunhan olen saanut räpsittyä kuvia parin purjekoneputken systeemeistä.

PeSo


mussette

Kiitos vastauksista.
Kuljetan koneen ja siivet rahtilavalla pari kertaa vuodessa.
Tekaisin tällaiset.

jkettu

Näyttää varsin asialliselta.  Kärkituen sijoittelusta sen verran että jos jostain 70 - 90% (tyvi 0%, kärki 100%) väliltä löytyy siipikaari, niin sitten sen kohdalle.  Tyvipukki on just niinkuin pitää: kaaren kohdalla ja korkeussuunnassa ulottuu salon yli.  Itse olisin laittanut vielä pehmusteen ja runkovanerin väliin muutaman millin vanerista levikkeen vähentämään pintapaineita, ehkä parisataa milliä leveä tai jotain sinnepäin.  Varastoinnissa toimii epäilemättä noinkin, mutta jos pitää kuoppaisella tiellä kuljettaa, voi tulla lommoja.

Jari Lindevall

Asialliset telineet mussetella . Joskus tuli liikuteltua Eurostarin siipiä johtoreuna kokomatkalta vaahtomuovilla pehmustettuna,ilman lommoja. Voipi olla ettei jää viimeiseksi kyydiksi.

mussette

Yllättävää, että näinkin hintsusti googeloimalla löytyi tietoa / kuvia / piirustuksia aiheesta,  vaikka aiheen luulisi olevan pienkoneissa kohtuu tarpeellinen. Tehdaskaan ei välittänyt vastata sähköposteihin kun kyselin aiheesta :(
Tuossa runkolevyn päällä on 45mm levä vaneri, jonka päällä on solumuovia telttapatja värkkiä.

Jari Lindevall

Niin ja kun noita kuljettaa kuin lasia ja itse, nehän säilyy virheettömänä.  (bisselle)

PeSo

#8
Oikeiden hakusanojen löytäminen voi joskus olla kiven alla.
Tässä tapauksessa olisi tietenkin pitänyt kokeilla seuraavia:

airplane wing cradles
aircraft wing cradles

t. Pekka

mussette


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod