Lentsikat verolle.

Aloittaja Ansis, toukokuu 27, 2015, 18:16:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ansis

Uuden hallitusohjelman mukaan veneet, mopot ja kaikki muutkin eliittivehkeet tulevat verotettavaksi. Tätä ounastelin jo venerekisterin uudistamisen aikaan muutama vuosi sitten. Mielenkiintoista nähdä, kuinka suuri ja ties minkälaisista asijantuntijoista koostuva komitea perustetaan  määrittelemään veron tasoa. Koska kustannusvastaavuus, saattaa jänisansan omistaja selvitä parin tonnin veroluontoisella käyttömaksulla ja kalaveneen omistaja satasella niiden suuremman määrän vuoksi. Sanginjoen lentokerhon kalustosta ei veroja tiettävästi peritä.
My mind is willing, but purse is weak.

Martti Mattila

Näen kauhukuvia että tuo nostaa Sanginjoen ilmailuklubin sanktioiden summaa kun rikenimikkeistöön lisätään vielä veronkierto.Autoveron siirto käyttömaksuun,siirtää maksut vapaaehtoiselta puolelta pakollisiin.

pimattil

Missään ei olla kyllä vielä puhuttu lentokoneista tai ilmailusta tässä yhdeytessä. Lentokone kun ei ole moottoriajoneuvo...
- Pirkka -

ta

Lainaus käyttäjältä: pimattil - toukokuu 28, 2015, 10:43:39
Missään ei olla kyllä vielä puhuttu lentokoneista tai ilmailusta tässä yhdeytessä. Lentokone kun ei ole moottoriajoneuvo...

Älkää muistutelko päättäjiä tästä unohduksesta tai pian verotetaan...

Jari Lindevall

Viestin aloittaja tai Toma vois hävittää äkkiä tämän ketjun bittiavaruuteen, jottei tämä päädy vääriin käsiin... ;).Hys,hys....

taotao

Mitäs noi Trafin maksut on jos ei veroja..........

Ansis

No, vakavammin pohtien suomessa havaitaan olevan kilvissä n. 1500 lentolaitetta, joista n. 100 on liikennelentokoneita ja parisataa yli 100 000 arvoltaan olevia väppäimiä. Osa näistäkin on esim. Rajan siviilikilvissä olevaa valtio-omisteista. Suurin osa on siis viihde-ilmailijoiden muutamasta tonnista aina 50 tonniin maksavaa laitetta. Eli n. 1300 jää verolle pantavaksi, mikäli porukka ei poista kalustoaan kilvistä. Eli tonnin käyttömaksulla saadaan kahisevaa kassaan 1 300 000 euroa. Kyllä tällä jo muutaman viiden tonnin kuukausipalkkaa nauttivan valtion maksaman koulutuksen saaneen virkamiehen työllistää, sehän on tärkeintä täällä Suomessa ;)
My mind is willing, but purse is weak.

Martti Mattila

Eli tämä hetki,jolloin menee 160e.vuosi rekisterissä pitämiseen,plus katsastus,olisi sitä vanhaa hyvää aikaa.

Kojootti

Kohtuullista hinnoittelua ei taida löytyä enää mistään ihmeen vähän on kukaan mutissut
medikaalin hinnasta joka nousi 30 prosenttia siinä vaiheessa kun voimassaolo aikaa on
lyhennetty  36 kk > 24 kk    :yyh:

LauriT

Kävin lentolääkärillä, joka tarkasti ja myönsi medikaalin, tulosti sen ja antoi käteeni, maksoin sen Flamingon Diacorin kassaan ja nyt minulle on vielä tulossa Trafissa lasku siitä, että he ovat todenneet lentolääkärin myöntäneen minulle medikaalin vuodeksi.  Ennen he sentään tulostivat ja postittivat sen ja saivat tietenkin tästä korvauksen. Nyt Trafi on tehostanut toimiaan, he perivät maksun vaikka, eivät enää tulosta ja lähetä tätä medikaalia, vain kirjaavat jatkoajan.  Todella tehokasta. Tästä Suomi nousuun.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod