Rakennussarjan rahtaus

Aloittaja Seppo Koivisto, maaliskuu 30, 2015, 00:45:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seppo Koivisto

Ultran rakennussarja pitäisi saada Ranskan Toulousesta Suomeen. Onko kenelläkään kokemuksia sopivista kuljetusliikkeistä?

Jari Lindevall

Varovaa on tullut käytettyä työn puolesta jo pitkään ja he ovat saaneet aina paketit ehjänä perille. 
Niin ja plussana on että omistaja on myös ilmailuhenkinen.

4trade

Ota vakuutus rahdille. Kuljetusliikkeet käsittelee noita kolleja aika rouheasti kokemukseni mukaan. Olen saanut rakennussarjan missä oli onnistuttu ajamaan trukkipiikit kokonaan pakkauslaatikon läpi...tuo vaatii jo vauhtia!

Silkalla tuurilla runko ehjä tuossa paketissa. Trukkipiikit onnistui luovimaan runkoputkien välistä.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Heikki Eskola

Muuttopalvelu Hannu Liesilä on myös ilmailuhenkinen ja tavara tulee samalla autolla alusta loppuun, joten turha siirtely jää pois. Pääkohde on UK mutta ajaa Saksassa ja Ranskassakin.
Heikki

viper

Ihan yleisestä mielenkiinnosta; mitä ultrakevyen lentokoneen tuonti tuollaisen firman kautta esimerkiksi Englannista maksaa? Selviääkö tonnilla vai meneekö kaksi?

Kekkuli

Muutama vuosi sitten (v. 2010) kyselin vaihtoehtoja koneen tuomiseksi (taakse taittuvat siivet: n. 2.5m leveä, 5,5m pitkä) kontissa. Silloin alustavat hinta-arviot olivat ovelta ovelle n. 3 k€:n luokkaa (Suomalainen kuljetusfirma). Konttiin paketointi konttiin ei tuolloin kuulunut hintaan. Päädyin sitten hakemaan koneen hinaamalla kun ostohintaan kuului mukaan trailer... Oli muuten ikimuistoinen "perheloma" :-). Herätti jonkin verran huomiota pysäköitäessä niinkuin liikenteessä (lähes 12 m:n yhdistelmä). Kerran potkurin pyörimisen estävä sidonta oli katkennut. Ihmettelin kun ohittajat nauroivat ja näyttivät peukkuja ylös - tilanne nimittäin näytti siltä, kuin koneen moottori olisi työntänyt yhdistelmää. Kone kulki trailerissa pyrstö edellä :) ja potkurin ja moottorin välissä on vapaakytkin.
Ei se tuonti noin kyllä halvemmaksi tullut. Tehtiinpä vain ~samalla (summalla) perheloma. Yhdenlaista hulluutta tuokin.

Reijo Österberg

Vuonna 2010 rakennussarjan tuonnin Italiasta järjesti myyjä ja veloitti siitä n. 800 € + ALV. Schenker hoiti kuljetuksen. Kolme laatikkoa, painoa n. 500 kg. Kuvassa takimmaisena moottori (HKS 700E) trukkilavalla alkuperäisessä pahvilaatikossa, seuraavana ohjaamon putkikehikko ja moottoripukki vanerilaatikossa ja etualalla muut osat tukevassa, sisäpuolelta lautavahvisteisessa 6 mm:n vahvuisessa vanerilaatikossa, jonka mitat 4,1 m x 1,1 m x 0,9 m.
Kaikki ehjänä perille. Ei kuljetusvakuutusta.
-Reijo Österberg-

4trade

Lainaus käyttäjältä: Kekkuli - huhtikuu 03, 2015, 20:19:38
Muutama vuosi sitten (v. 2010) kyselin vaihtoehtoja koneen tuomiseksi (taakse taittuvat siivet: n. 2.5m leveä, 5,5m pitkä) kontissa. Silloin alustavat hinta-arviot olivat ovelta ovelle n. 3 k€:n luokkaa (Suomalainen kuljetusfirma). Konttiin paketointi konttiin ei tuolloin kuulunut hintaan. Päädyin sitten hakemaan koneen hinaamalla kun ostohintaan kuului mukaan trailer... Oli muuten ikimuistoinen "perheloma" :-). Herätti jonkin verran huomiota pysäköitäessä niinkuin liikenteessä (lähes 12 m:n yhdistelmä). Kerran potkurin pyörimisen estävä sidonta oli katkennut. Ihmettelin kun ohittajat nauroivat ja näyttivät peukkuja ylös - tilanne nimittäin näytti siltä, kuin koneen moottori olisi työntänyt yhdistelmää. Kone kulki trailerissa pyrstö edellä :) ja potkurin ja moottorin välissä on vapaakytkin.
Ei se tuonti noin kyllä halvemmaksi tullut. Tehtiinpä vain ~samalla (summalla) perheloma. Yhdenlaista hulluutta tuokin.

Autoin kaveria saamaan Starduster 2 projektin kuljetuksen USA/ Suomi. Tuossa oli muistaakseni parisataa mailia maakuljetusta huolintafirmaan. Siellä projektin pakkaus konttiin ja lähetys Suomeen. Kaiken hoiti kyseinen huolintafirma, maakuljetuksen tilaamisineen, kontin pakkaamiseen päivineen. Lasku oli kokolailla 1300€/ paketti kotimaan tullissa. € kurssi 20%  parempi tuolloin.

Pakettina oli yksi jättimäinen puulaatikko. SD2 on iso kone, ja paketti oli rungon kokoinen.

Siinä hieman mietittävää missä mättää, kun maapallon toiselta puolelta saa romut alle puoleen hintaan tänne....

Kiinasta kuution kontti merirahtina 40-70 € eurooppalaiseen satamaan.

Kotimaassa 2 kg kirje naapuriin postilla 11.00 €,        35 kg paketti 19,70 €

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

viper

Yllättävän kallista se on Euroopan sisällä rahtaaminen verrattuna Amerikasta tuontiin, joka on sentään kauempana. 

Kekkuli

Muistaakseni tuohon 3 k€:n hintaan sisältyi jonkinlainen vakuutus matkavaurioiden varalta.

FlyHigh

Me tuotiin Varovan välityksellä RV paketti silloin -80 luvun lopulla jenkeistä ja ehjänä tuli. Nyt toin erään projektin Italiasta kotiin, hintaa oli 880 +ALV 24%
Koko sama, kuin RV.n paketissa :)
Toisenpolven koneenrakentaja ja lentäjä

Seppo Koivisto

Rakennussarjan valmistaja järjesti lopuksi kohtuuhintaisen kuljetuksen niin, että metalliosat tulivat eri lähetyksenä suoraan alihankkijalta Saksasta ja lujitemuoviosat tehtaalta Ranskasta. Rahdin hinnaksi tuli kaikkiaan 880 € + Ranskan alv = 1056 €.

Saksasta tulleen lähetyksen paino on ollut näköjään 141 kg. Ranskasta tuli mm. 3,5 metriä pitkä puulaatikko ja painoksi on laitettu 400 kg, olisiko ollut joku tilavuuteen perustuva laskennallinen paino.

Laitoin silloin sähköpostikyselyn muutamalle suomalaiselle kuljetusliikkeelle. Ainoa vastaus tuli Kulkurin Logistiikalta, tosin sekin niin myöhään, että olin jo sopinut kuljetuksen valmistajan kanssa.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod