Siipipeitot

Aloittaja Arto, maaliskuu 11, 2015, 11:06:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arto

Kaipailisin vinkkejä, mistä voisi tilata siipipeitot lentokoneeseen. Eli olisiko kotimaassa vaikka joku verhoilija, joka osaisi tehdä kunnolliset peitteet siipiin ja peräsimeen.

Arto
Arto

Toma

Purjelentokerhomme on käyttänyt: http://www.teltta.net/  tosin sitten pitäisi olla jonkunlainen mitoitus ja idea minkälainen haluaa lopputuloksen olevan.
Ne jättävät kyllä sopivista kohdista auki saumat ja sitten kun käy itse sovittelemassa ja merkkaa mistä pitää lopulliset ompeleet ommella niin hyvä tulee.

Siipipeitot moottorikoneeseen tehdään yleensä nin että on kunnon kuminauhat alapuolella että pysyy tiukkana eikä pääse tuulessa läpättämään, Vielä kun usein on ne streevat häiritsemässä, ainakin ylätasossa.
Terveisin
Tom Arppe

Arto

Kiitokset tiedosta. Piirustuksia minulla ei ole, mutta malli josta ottaa mitat löytyy. Kuminauhat ovat varmaan tärkeä, näkyy noita peittoja lepattavan kentillä.
Omituista muuten, että yritin viime viikolla vastailla kotikoneelta tähän viestiin, niin tuli vain ilmoitus että teksti puuttuu. Mikä lie taas ahdistus näissä koneissa.
Arto
Arto

Ilkka R

Itse olen ostanut kankaat Huittisissa olevasta firmasta joka tekee moottorikelkkojen  yms . värkkien päälle peitteitä ja itse (vaimo) ommellu kokoon . Jokusia koneita peitelty. Ollaan tehty pussit siivenkärkiin jolloin saa peitteet helpommin tuulessa paikoilleen ja naruilla kiristys sekä sitominen , ko. yritykseltä löytyy venymätöntä sidonta narua ja siihen kiristettävät  pikalukot jotka toimii tuulessa ja tuiskussa . Rungon päälle oma ja pyrstöön oma peite ja moottorin päälle lämpöeristeinen tarranauhoilla ja naruilla .  Tuolta kankaat ja hilut siksi että tehneet vuosikausia ja tutkineet materiaalit ja kehittäneet hommat. 

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod