Keskustelua foorumietiikasta

Aloittaja 4trade, maaliskuu 01, 2015, 12:11:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

4trade

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 01, 2015, 11:50:15
Lainaus käyttäjältä: Rupeli - maaliskuu 01, 2015, 10:51:25
Tätä aihetta on tähän mennessä lukenut yli 2500 henkilöä ja vain joitakin kannanottoja on tullut. Näyttää siltä että ilmailijat ovat käytännössä kaikki tyytyväisiä Trafin hinnoitteluun. Jotkut ehkä, varallisuudesta riippuen, kokevat ne jopa edullisiksi.
;;;;;;;;;;;;;;; ja vain joitakin kannanottoja on tullut ilmailufoorumiin = johtuu siitä että joitakin asioita ei saa tuoda esille, ottaa puheeksi.  Flight Forum on toinen palsta jota hallitaan Brezneviläiseen tyyliin.  Guuglaamalla  Suomi 24 - harrastukset - ilmailu löydät melkoista tykitystä mikä tarkoittaa sitä että julkaisun/lukemisen vapaus jää kenen tahansa omaksuttavaksi ilman että tulee tekstiisi munalukot.

Kyllä täällä on aina saanut mielipiteensä ilmaista. Ne muutamat harvat aiheiden lukitukset on tulleet turhasta pään rääpimisestä, vittuilusta ja henkilökohtaisuuksiin menemisistä, mikä ei kuulu millään lailla mielipiteen ilmaisuun. Tuollainen on enemmänkin foorumin käyttämistä henkilökohtaiseen ristiretkeen jotain tahoa vastaan.

Sananvapauden mukana tulee aina myös vastuu. Sanojen käyttäjästä on kiinni tuleeko sanomasta rakentava, kriittinen ja asioita eteenpäin vievä voima, vai katkeransävyinen, kostava, henkilökohtainen vuodatus eli rikkova ja tuhoava voima.

Käyttäkää sanojanne viisaasti. Täällä ne jäävät elämään ikuisiksi ajoiksi.

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Toma

Kiitoksia Vesa, välitit juuri minun ajatuksia ja toivottavasti myös tekemisiäni ilmailufoorumin parissa. Ei ole tarvinnut sensuroida juuri mitään, jäsenistön kirjoitukset ovat mielestäni laadukkaita ja yleisesti ilmailua edistäviä. Kriittisiä kirjoituksia saa ilman muuta esittää ja jos sen höysteeksi vielä esittää miten asiaa voisi parantaa, niin aina vaan parempi. Ainoat kirjoitukset jota ei suvaita ovat ne jotka menevät henkilökohtaisuuksiin, tämä ei edistä meidän yhteistä harrastaus millään tavalla, päinvastoin.

Ainoa asia mitä toivon olisi että kaikki ilmailun harrastajat jotka täällä pelkällä nimimerkillä esiintyvät täyttäisivät profiilinsa oikean nimensä "Oikea nimi:" kohtaan. On niin paljon hienompaa kun tietää kenen kanssa on tekemisissä. Tein tuossa taannoin muutoksen niin että oikea nimi näkyy, mikäli täytetty, joka postauksen kohdalla vasemmalla. Tuohon kohtaan pääsee tämän linkin kautta: http://www.ilmailu.org/forum/index.php?action=profile;area=account

On selvää että alkaa kiehua kun tunnetaan että tullaan kaltoin kohdelluksi kuten tässä tapauksessa Trafin suunnalta. Kerhoissa ympäri Suomea tehdään pyyteetöntä koulutustyötä, hyvän ja arvokkaan harrastuksen parissa. Tämän palkkiona ovat sitten järjettömät hinnan korotukset pelkästään sen takia että tulosvastuullisen yhtiön alati kasvavaa byrokratiaa saataisiin eläteltyä.
Henkilökohtainen mielipide on että tässä olisi nyt näytön paikka liitolla. Otettaisiin (huomatkaa me muoto) haltuun edes osa tästä kalliista byrokratiasta edistämään harrasteilmailua sekä tulevia ilmailun ammattilaisia.

Voi olla että minulla on aivan liian naivistinen näkemys tähän ongelmatiikkaan ja ottamatta kantaa kaikkiin lakiteknisiin vastuukysymyksiin, niin hallinnoin työkseni järjestelmiä jotka tekevät suhteellisen pienellä vaivalla hyvin lähellä samoja asioita josta tässä maksetaan satoja euroja per muutos. Se ei vaan ole niin hankalaa kuin voisi kuvitella. Tietysti ko. kerholla pitää olla edellytykset, tilat ja koulutus sillä tasolla että voivat opetusluvan antamalla oikeudella suorittaa sitä pyyteetöntä työtä mitä ovat jo vuosia tehneet, mutta miksi tehdä siitä kustannuksellisesti mahdotonta vain lisääntyneen byrokratian takia.

Pohjaismaissa on jo hyviä esimerkkejä siitä miten tämä byrokratia ollaan saatu siirrettyä liittojen ja täten myös itse harrastajien ylläpidettäväksi, Tanskassa, Norjassa sekä Ruotsissa.

Joskus oli näin myös Suomessa...

Terveisin
Tom Arppe

lamsah

Nyt lähtee off-topikkiin, mutta pakko kommentoida, mitä tulee kommentteihin ja sensuuriin;
Tämä sivusto, kuten Toma sanoi, on pysynyt korkealla tasolla, eikä täällä ole alennuttu siihen samaan loanheittoon, jota tehdään kaikenmaailman suoli-24 palveluissa. On mukava, että suomessa on edes yksi asiaan omistaunut sivusto, jolla keskustellaan asiasta, eikä arvuutella mitä herra x on tehnyt vuonna miekka ja kirves ja miten kaikki oli ennen paremmin jne. Mahtaisiko johtua siitä, että pitää näyttää oma nimi.
Miksei viranomaismaksuista kirjoitella enenpää täällä, en tiedä, mutta olisiko niin, että tämän sivuston käyttäjät käyttävät tarmonsa ja taitonsa asioiden muuttamiseen, ei nettikirjoitteluun, joka ei johda kuitenkaan mihinkään. Netti-foorumit kun eivät tuonne ministeriön suuntaan tai trafille ole niitä vaikutusteitä joilla saataisiin muutosta aikaan.
Antti
T: Antti Kääriäinen

kopterikuski

Niinpä, kuka saa kirjoittaa kuka ei, siinäpä kysymys.  Puskista on helppo huutaa, anonyyminä mutta mies esiintyy joko nimimerkillään mutta  oikea nimi löytyy jäsenet luettelosta.  Herrat 4 Trade ja lamsah + muutama muukin, Toma mukaan luettuna lukevat rippiä siitä kuinka tulee munalukot tai banneria jos teksti on vittuilua tai muutoin henkilökohtaisesti vihjailevaa. Aikoinaan kyllä sekin perusteltiin miksi luurangot saavat kirjoitella - mutta ei mies joka kirjoittaa omalla nimellään, on tavoiteltavissa eli SIIS mies vastaa huutoonsa.  Pyytäisinkin esikuntavääpeliä, 4 Tradea, lamsahia ja muutamaa muuta puupäätä perustelemaan miksi nimim. T.A.T.U:n anonyymin nimimerkin takaa kirjoitettu teksti joka ei ainakaan mielestäni kohtele silkkihansikkain TTT Aviationin uusinta ilmoitusta (olkoon yhtiön asiat. verovelat niin tai näin) ON JULKAISTU JA TÄYTTÄÄ KIRJOITTELUETIIKKANNE eli miksi juttu ei tarttunut suodattimeenne.Terveisin: Veikko Kastila
  • Viestejä: 45

    [/li]

Vs: TTT-Aviation tarjoaa erikoistarjouksena seuraavat kurssit
« Vastaus #1 : tänään kello 17:37:11 »

Lainaus käyttäjältä: tot - tänään kello 11:16:14
LainaaTTT-Aviation tarjoaa erikoistarjouksena seuraavat kurssit:

Saanko tiedustella, mihin asti tämä erikoistarjous on voimassa, ja mikä on mahdollinen normaali hinta. Laadukkaana(?) toimijana tiedät varmaan, mitä hintailmaisusta kuluttajakaupassa on säädetty. Eli millä tavalla tämä hinta poikkeaa aiemmasta "normaalista", tosiasiallisesti perimästänne hinnastanne?


Lainaus
LainaaPPL/LAPL etäteoriakurssi 1000 euroa (sisältää 40h läsnäolo-oppitunteja, joka on laadukkain Suomessa tehtävä etäopiskelukurssi PPL/LAPL)

Millä tavalla laadukkain? Miten se on todennettu, kun yhtään kurssia ei tiettävästi ole pidetty. Tiedät varmaan myös, mitä vertailevasta markkinoinnista on säädetty. Historian perusteella tohdin väittää, ettei suurin lähikoulutustuntimäärä takaa laatua millään tavalla, tai jos takaa, niin tällä perusteella minkä tahansa perähikijän ilmailukerhon PPL-koulutustoiminta 100 tunnin lähiopetuksella on toimintaanne laadukkaampaa.

Lisätietoina koulutusmaksuihin liittyen tiedustelisin vielä, pitääkö näitä kurssihintoja maksaa ennakkoon? Verottajan ylläpitämän verovelkarekisterin mukaan TTT-Aviationilla on maksamatonta verovelkaa vähintään 10000 euroa, mikä ei ainakaan allekirjoittaneessa herätä erityistä luottamusta ennakkomaksamista kohtaan.

Entä, paljonko on PPL-kurssilla arvioitu rullaustiiman määrä suhteessa lentoaikaan?


PS. onnea koulutusluvan takaisinsaannin johdosta, toivon mahdollisten oppilaittenne kannalta, että tällä kertää ette menetä sitä ihan niin nopeasti kuin aiemmin, ettei heidän koulutuksensa ei jää kesken.


t.a.t.u

#4
Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 07, 2015, 20:45:25
Niinpä, kuka saa kirjoittaa kuka ei, siinäpä kysymys.  Puskista on helppo huutaa, anonyyminä mutta mies esiintyy joko nimimerkillään mutta  oikea nimi löytyy jäsenet luettelosta.  Herrat 4 Trade ja lamsah + muutama muukin, Toma mukaan luettuna lukevat rippiä siitä kuinka tulee munalukot tai banneria jos teksti on vittuilua tai muutoin henkilökohtaisesti vihjailevaa. Aikoinaan kyllä sekin perusteltiin miksi luurangot saavat kirjoitella - mutta ei mies joka kirjoittaa omalla nimellään, on tavoiteltavissa eli SIIS mies vastaa huutoonsa.  Pyytäisinkin esikuntavääpeliä, 4 Tradea, lamsahia ja muutamaa muuta puupäätä perustelemaan miksi nimim. T.A.T.U:n anonyymin nimimerkin takaa kirjoitettu teksti joka ei ainakaan mielestäni kohtele silkkihansikkain TTT Aviationin uusinta ilmoitusta (olkoon yhtiön asiat. verovelat niin tai näin) ON JULKAISTU JA TÄYTTÄÄ KIRJOITTELUETIIKKANNE eli miksi juttu ei tarttunut suodattimeenne.Terveisin: Veikko Kastila

En tosiaan halua kohdella silkkihansikkain triplatangon ilmoitusta, ihan syystä. Ota myös huomioon, että viestini ei sisällä henkilökohtaisuuksia, vaan se keskittyy käsittelemään yritystä TTT-Aviation Oy Ltd. Nimeni on nyt lisätty profiiliin, minulla ei ole minkäänlaista syytä salailla sitä, enpä vaan ollut huomannut koko asetuksen olemassaoloa aiemmin. Kenties sitä ei voinut edes laittaa kun tänne aikoinaan rekisteröidyin, vaan ominaisuus on lisätty vasta myöhemmin.

Lisäksi pidän ainakin itse äärimmäisen oleellisena sitä tietoa, että verottaja julkisessa rekisterissä ilmoittaa verovelkaa olevan. Eräs ilmailija (en minä, minulla ei koskaan ole ollut mitään sopimusoikeudellista suhdetta ko. yritykseen tai sen henkilöihin) suoritti samaiselle yritykselle erinäisiä maksuja ennakkoon pitkä aika sitten, mutta ei saanut rahoilleen vastinetta. Loput voi lukea Helsingin käräjäoikeuden papereista, asian numero L14/9027 ja tuomion numero 14/28265. Toivon, ettei kukaan muu joudu käymään samanlaista taistelua. Asiakastiedolta voisi tietysti halutessaan ostaa myös luottokelpoisuusraportin, mutta itse en ole nähnyt sille tarvetta, koska en luota tippaakaan.

Ystävällisin terveisin Helsinki-Malmin lentoasemalta,
Tatu Koiranen

PS. Tuskin suhtautuisit itsekään niin hirveän positiivisesti yritykseen, jonka "avainhenkilö" on tehnyt aiheettoman rikosilmoituksen sinusta aiemmin.

Tapani Honkanen

Täälläkään foorumilla ei ole ennakkosensuuria. Saatetaan sitten myöhemmin poistaa. Ei ole hyvien tapojen mukaista nimittää puupäiksi vaikka tolloja olisivat kirjoittajan mielestä. Täytyy nimittelyssä olla tarvittaessa sellaista älykkyyttä tai nokkeluutta, että siihen on vaikeata puuttua. Minä tällä tavalla inhoilin jollakin foorumilla yhden ihmeaineen myyjälle:
Lainaus
Kansanedustuslaitoksen etiketti suojelee kansanedustajia, kun he pehmoisia puhuvat, kutsumasta heitä valehtelijoiksi. Täällä foorumillakin on pyritty hyvään käytökseen, joten en väitä Marko Anteroa valehtelijaksi. Ja hulluksihan ei saane edes hullua kutsua. Mitenköhän olisi suuruudenhullu? Ainakin Marko Anteron väitteet lähenevät sellaisia mainetekoja kuten veden muuttaminen viiniksi.

Luulen, että Turun Pari yhtiö ei pysty esittämään yhdenkään puolueettoman tutkimuslaitoksen testausta kehittämänsä aineen tehosta. Mitkään noista referenssitapauksista, jotka luin ajatuksella, eivät täytä alkeellistakaan luotettavan tieteellisen testauksen periaatetta. Raskasöljykäytössä on kerrottu mieltymyksiä ja mielipiteitä puhtaammasta palamisesta mutta tehtiinkö samalla muitakin säätöjä kun ihmeainetta öljyyn syötettiin.  
Lainaus
Onhan tuon titityyn hommia arvosteltu aiemminkin rankastikin, ehkä aiheesta. Minäkin joskus jotakin ihmettelin sen touhuista ja kirjoitukseni poistettiin Toman? toimestako.
Mitä tulee kielenkäyttöön, jättäisin myös tuommoiset "vattuilu" sanat poies, ainakin kirjoitetusta tekstistä.
Ja mitä kuuluu tuohon t.a.t.u.n kirjoitteluun, on se täyttä asiaa. Minäkin epäilen harhaanjohtavaa markkinointia.

4trade

#6
Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 07, 2015, 20:45:25
Niinpä, kuka saa kirjoittaa kuka ei, siinäpä kysymys.  Puskista on helppo huutaa, anonyyminä mutta mies esiintyy joko nimimerkillään mutta  oikea nimi löytyy jäsenet luettelosta.  Herrat 4 Trade ja lamsah + muutama muukin, Toma mukaan luettuna lukevat rippiä siitä kuinka tulee munalukot tai banneria jos teksti on vittuilua tai muutoin henkilökohtaisesti vihjailevaa. Aikoinaan kyllä sekin perusteltiin miksi luurangot saavat kirjoitella - mutta ei mies joka kirjoittaa omalla nimellään, on tavoiteltavissa eli SIIS mies vastaa huutoonsa.  Pyytäisinkin esikuntavääpeliä, 4 Tradea, lamsahia ja muutamaa muuta puupäätä perustelemaan miksi nimim. T.A.T.U:n anonyymin nimimerkin takaa kirjoitettu teksti joka ei ainakaan mielestäni kohtele silkkihansikkain TTT Aviationin uusinta ilmoitusta (olkoon yhtiön asiat. verovelat niin tai näin) ON JULKAISTU JA TÄYTTÄÄ KIRJOITTELUETIIKKANNE eli miksi juttu ei tarttunut suodattimeenne.Terveisin: Veikko Kastila

Minä en ole täällä päättämässä mitenkään kuka saa ja mitä saa kirjoittaa. Olen tuonut julki mielipiteeni, että täällä saa mielipiteensä ilmaista kyllä, toisin kuin itse olet asiasta mieltä. Olen myös tuonut julki että mielestäni Toma on bannannut ne pari keskustelua aiheesta.

Foorumin vetäjän tehtävä on päättää milloin aihe lukitaan, ja siinä tehtävässä Toma on onnistunut minun mielestäni loistavasti.

Hupaisaa on että taas olet vaatimassa että MIES vastaa huutoonsa. Tämän foorumin olemassaoloaikana sinä olet ollut ennätyksellinen yksilö poistettujen keskustelujen määrässä. Siis mies    mikä ei ole jostain syystä kyennyt vastaamaan huutoonsa. Poistit nuo kaikki keskustelut missä olit suurimmassa äänessä. Keskustelu aiheesta löytyy täältä:

http://www.ilmailu.org/forum/index.php/topic,4269.0.html

Sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Toma

Lainaus käyttäjältä: taho - maaliskuu 07, 2015, 21:46:03
... Onhan tuon titityyn hommia arvosteltu aiemminkin rankastikin, ehkä aiheesta. Minäkin joskus jotakin ihmettelin sen touhuista ja kirjoitukseni poistettiin Toman? toimestako.

Tapani, en minä poistanut sinun silloista viestiä, asiastahan käytiin YV keskustelu jossa todettiin että siirsin vain viestin (kuten nytkin) sinne oikealle puolelle eli kaupallisten tiedotteiden alle. Sittemmin ko. käyttäjä (aloittaja) on itse poistanut koko aiheen jolloin sinunkin viesti menee siinä mukana. 
Yleisesti ottaen niin yritystä kohtaan saa olla kriittinen, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä. 
Terveisin
Tom Arppe

Tapani Honkanen

Hiukan taisin epäillä itseäni kun kysymerkillä operoin. Näinhän se oli kun Toma tarkensi. Se oman kannanoton lopullinen häviäminen  hieman ihmetytti. Anteeksipyynnön kera ja kiitoksenkin kanssa vastailen, kun hän jaksaa pyörittää tätä melkein muutaman yksinpuhujan valtaamaa näyttämöä.  

kopterikuski

Silloin kun pellot on huonossa viljelyksessä, niitä on lannoitettava.  Tuntematta kumpaakaan; Tatua tai tripla T:ä taas kerran haluan todeta: Amerikkalaisten tietotaito riittää lennättämään ihmisen kuuhun ja tuomaan takaisin. Ilmailussa, -kulttuurissa suomi on 20v jenkeistä jäljessä, ilmailumaana olemme vaatimaton, puheet on kyllä suuria.  Amerikassa nähdään positiivisena yrittäjyys eikä se ole hemmo eikä mikään jos ei ole vähintään kahta konkurssia kokenut, se opettaa, kouluttaa. Mikäli firmalla tekee tiukkaa ensimmäinen kohde pihistää on verot.  Verottajan kanssa voi tehdä sopimuksia, saada asiat kuntoon.  Töitä painamalla TTT ainaskin on yrittänyt ja saanut koulutuslupansa takaisin.  Yrittäjän pitää ottaa hinnoittelussaan huomioon jo hyvissä ajoin Trafin antamat suorituspaineet.  Kyllä maakuntakerhossa saa aika monta mopu -pilottia kouluttaa ennen kuin tonnin koulutuslupamaksun jälkeen kerholle jää jotain kalustohankintaa varten, Malmilla se on vielä tiukempaa.  Onko markkinoilla ollut/näkynyt muita ilmoituksia ilmailuenglanninkursseista tms. (LAPLI ym.)  Mikäli  on ainoa tarjoaja voidaan perustella mainiosti sen olevan laadukkain.
On kyllä seksikästä käyttää nim. otsakkeensa vasemmassa ylänurkassa mutta on pöljää mikäli suoli 24 kirjoittajan henkilötietoja ( eikä muidenkaan haamujen) löydy jäsenluettelosta. Kukkuvat kuin käki, ääni kuuluu mutta lintua ei näy.  Sanan PUUPÄÄT muistin vanhasta tämän saitin reippaasta aloituksesta; Mistä näitä puupäitä oikein tulee vai riittää.  Muistaakseni tuon kirjoitti Andrei Simonievits, mystinen itä-naapurin poika eikä sana tuolloin herättänyt pahennusta - enemmänkin hilpeyttä..  Ihmettelen miksi ko. herralla riittää kiinnostusta ajella ympäri Savonlinnaa tekemässä polttoaineasemilla pensan seasta alkoholimittauksia tai miksi herralla yleensäkään on niin suuri tietotaito suomalaisesta ilmailusta että on syytä arvella hänen olevan heikolla itsetunnolla varustettu lennon opettaja rajan länsi-puolella.  Ei tarvii olla Jerry Cotton tuon hoksatakseen.  Tämän saitin avaimet ovat TOMAlla, tarkoittaa sitä että vain hän tietää kuka kukin on, joitakin palovahteja ehkä; mutta hän mainitsi kerran että saattaisi poispyyhkimiäni viestejä jostain välimuistista löytää.  Niinpä tarvitaan tosi hyvät suhteet/välit ennen kuin Kurviselle niitä haetaan.  Vesa on ansiokkaasti ottanut kantaa allekirjoittaneen mollaamiseen ja nyt olisikin mielenkiintoista kuulla/saada tietää missä SOME:ssa tuo mielipidetiedustelu/gallup on suoritettu jonka loppupäätelmä on: Sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.  Käymättä spekuloimaan tuota, Vesa varmaan julkistaa mielellään tutkimuksen levikin, kysymykset, vastausprosentin ym.  Näin vaalien alla, nyt on totuuden aika ; täällä mitään soopaa puhuta, eihän Vesa.

Toma

Koska tämä sinänsä mielenkiintoinen keskustelu hieman poikkeaa tuosta otsikosta, niin siirretään se omaan säikeeseen niin että trafin hinnoittelu saa sen huomion mitä ansaitsee.
Terveisin
Tom Arppe

Tapani Honkanen

En haluaisi sinun Veka jatkavan tuota muiden mollaamista tällä foorumilla. Tekstisi tyylilaji kertoo sinun suunnattomasta ärsyyntyneisyydestäsi ja hieman on saattanut itsehillintäsi pettää kun tuotat tuommoista sekasotkua ja muiden syyttelyä. Olet varmaankin jossakin vaiheissa, ilmailuun liittyvissä, kokenut epäoikeudenmukaisuutta mutta eihän nuo "mielikuvitushahmot" ole sinulle muuta mielipahaa aiheuttaneet kuin 4trade jotakin murjaisi vastatakseen sinun tölväisyysi. Minä nyt jollakin tapaa tiedän nuo esille tuomasi mielikuvitushahmot eikä niitä nyt niin pahoiksi voine syyttää. Minä kehotan sinua rauhallisuuteen, ainakin kirjoittelussasi. Kumma kun et sinä niin hanakka ole naamakkain tavatessa. Varmaankin tuo sinun olemuksesi lupsakkuus lievittää sanomisiasi. Voisin tarjota sinulle Seinäjoella pienen olutannoksen vaikkapa fyysillisen leppoisuutesi ansiosta.

4trade

Lainaa Vesa on ansiokkaasti ottanut kantaa allekirjoittaneen mollaamiseen ja nyt olisikin mielenkiintoista kuulla/saada tietää missä SOME:ssa tuo mielipidetiedustelu/gallup on suoritettu jonka loppupäätelmä on: Sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.  Käymättä spekuloimaan tuota, Vesa varmaan julkistaa mielellään tutkimuksen levikin, kysymykset, vastausprosentin ym.  Näin vaalien alla, nyt on totuuden aika ; täällä mitään soopaa puhuta, eihän Vesa.

Veikko Kastila, kun sanoin että sinut on punnittu, ja kevyeksi havaittu, tarkoitin juuri tuota. Asiasta ei ole mitään galluppia. Se on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Minun mielestäni olet melko köykäistä huttua, kun täällä ulvot palosireenin lailla kokemistasi vääryyksistä, etkä kuitenkaan seiso sanojesi takana. Muistan hyvin minkä shown pidit lentokoulutuksestasikin aiemmin täällä. Päädyit kuitenkin vaivihkaa poistamaan nuo kirjoituksesi aiheesta.

Äijäilet usein kuinka MIEHET (käytit aiemmin usein tehosteena suuria kirjaimia...mitä tuo tehostuksen tarve kertoo?) kirjoittavat nimellään ja seisovat sanojensa takana, etkä kykene siihen itse. Tuo kertoo siis mielestäni varsin tarkkaan sanojesi painoarvon. Köykäistä on....

Turha pään rääpiminen ei tee kenestäkään miestä. Miehuuteen liittyy mielestäni aivan muita arvoja,

Ansiokas mollaaminen terminä huvittaa minua myös. Onko tuo mollaamista jos olen ottanut sinun toiminnastasi täällä pari esimerkkiä esiin? Koetko tuon mollaamisena, jos olen nostanut esiin pari kertaa omat tekemisesi mitkä on ristiriidassa senhetkisten kirjoitustesi kanssa?

Tuo viittaus vaakaan on siis vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. En tarvitse mitää laumaa tai juoruilukerhoa tukemaan mielipiteitäni. Kykenen seisomaan niiden takana itse.

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Andrei Simonievits

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 08, 2015, 12:06:45
  Sanan PUUPÄÄT muistin vanhasta tämän saitin reippaasta aloituksesta; Mistä näitä puupäitä oikein tulee vai riittää.  Muistaakseni tuon kirjoitti Andrei Simonievits, mystinen itä-naapurin poika eikä sana tuolloin herättänyt pahennusta - enemmänkin hilpeyttä.. 
Piti ihan tarkistaa, ei löydy minun postauksista sanaa puupäät. Voi Veikko rukka, muistisi alkaa pahemman kerran pettää.

Toma

Ensimmäinen kerran tällä foorumilla sanan "puupäät" on Ansamaan Kari lausunut (ja ihan aiheesta)  Helmikuu 25, 2007, klo: 11:47:06. Tässä säikeessä: http://www.ilmailu.org/forum/index.php/topic,1550.msg10139.html#msg10139
Terveisin
Tom Arppe

kopterikuski

#15
Joo alkaa, pettämään mutta asia ei ollut tuo Ansamaan juttu vaan tämä:  Lennonopettajat ovat kerhoissa vaikuttavassa asemassa.  xx häärää Savonlinnassa, siitä linkki tähän juttuun;




Edit by Toma

Veikko: Enkö ilmaissut itseni tarpeeksi selvästi että henkilökohtaisia solvauksia ei täällä siedetä. Voit olla ihan mitä mieltä tahansa siellä Suomi24 "foorumissa" mutta tänne sitä törkyä ei tule, eikä kopioida.

Tapani Honkanen

Menehän Veka nukkumaan humalasi pois, sillä en uskoisi sinun noin tyhmä olevan mihin viimeisin postauksesi viittaa. Ja noin vanhan ihmisen pitäisi kyllä humalassakin paremmin itsensä kontrolloida. 
Ja Toma voisi poistaa tämän koko saastan.  

Renekaattori

Hei Haloo....
Älkää nyt helkkarissa ISOT miehet sortuko tällaiseen nokitteluun,ja henkilökohtaisuuksiin. Kyseessähän on ILMAILUFOORUMI,josta on apua kaikenlaisiin meitä ilmailukarpäsen puraisemiin harrastajiin .Sillä kyseessähän on HARRASTUS,eikä mikään tiukkapipojen yhteenliittynä.Asiallisesti toimien täältä saa apuja ja neuvoja mitä moninaisimpiin meidän harrastusta sivuaviin kysymyksiin,kuten esim. osto ja myynti ,ym muut palstat.
Itse olen saanut paljon neuvoja ja apuja harrastukseen liittyvissä asioissa tältä palstalta.
Jos kuitenkin njollain on jäänyt jotain hampaankoloon, niin niitähän voisi esimerkiksi tulevana viikonvaihteena hoitaa Seinäjoella ,jossain ulkona tasaisella paikalla,ja asian selvittyä kuitata baaritiskillä vaikka pienen olut annoksen avulla.

Toma

Nyt en kyllä tajua miten Suoli24 keskustelut liittyvät ilmailufoorumiin, siellä kun kun ei ole muuta kun törkeyksiä. On varmaan yhdellä käden sormilla laskettavissa ne ketjut jossa kaikki viestiti olisivat asiallisia.
Yritä nyt Veikko muistaa että kaikki mitä netissä suutuspäissään kirjoittaa niin jää sinne, jos nyt ei ainiaaksi niin todella pitkäksi aikaa kuitenkin...
Terveisin
Tom Arppe

kopterikuski

Mistä tiesitte/luulitte/arvelitte minun olevan/olleen a) humalassa, b) suutuspäissäni.......  Saatte minut hymyilemään - lentäjät.

lamsah

Voin omasta puolestani sanoa, miksi tulee vastattua harvoin, johtuu siitä, että en kovinkaan usein käy saiteilla. Mielenkiintoisia asioita kun tapahtuu perin harvoin, joten kevyempikin päivitysväli piisaa itselle.
Mitä "kopterikuskin" kysymykseen ja vaateeseen vastata puheista, olen hieman ymmälläni. Mitä pitäisi vastata? Totesin että on hyvä että meillä on asiallinen foorumi ja törkeydet pysykööt suomi24:lla, tosin saisivat sieltäkin ne poistaa. Hyvänä esimerkkinä joku on lainannut minun "nimimerkkini" ja sen variaatioita. Perin outoa. Mihinkähän tälläkin pyritään. 
"Kopterikuskille"(koska en tiedä oikeaa nimeäsi) totean, eten ole moderaattori tai muu sellainen henkilö joka voisi modata tai poistaa tekstejä täältä. Jos haluat, että vastaan tarkemmin johonkin, pyytäisin tarkkoja kysymyksiä, enkä epämääräisiä heittoja.
T: Antti Kääriäinen

kopterikuski

Kiitos  pohdinnasta lamsah, väiti että et tiedä kuka olen, mikä oikea nimeni, tunnet vain nimimerkin kopterikuski.  JOS minä klikkaan esim. viimeisen artikkelisi nimimerkkiä lamsah( löytyy artikkelisi vasemmasta yläkulmasta) sieltä aukeaa tiedosto josta käy ilmi sinun olevan superkirjoittelija, yhdellä klikkauksella sinulle voi lähettää yksityisviestin, olet Lammilta ja sähköpostia voi sinulle lähettää [email protected]ín kautta. Eli siis täysyin nimimerkkien taakse kätkeytyvä. Miestä löytyi nimimerkillä T.A.T.U kirjoittava, herra kertoi jo samana päivänä kuka hän on.  JOS SINÄ tai kuka muu klikkaa kopterikuski löytyy samoja tietoja mutta myös henkilöllisyyteni veikko kastila, lukee siellä.  Nyt suomi24 palstalla joku kysyi minulta kuka käyttää hänen nimim. lamsahía ja mistä se löytyy.  Kerroin että ilmailufoorumilta löytyy.  Minulle vihjaistiin ymmärsikö TAHO kirjoittamani sanan suoli24 humalasta johtuvaksi lyöntivirheeksi joten SELVYYDEN vuoksi haluan huomauttaa että moista sanaa tällä foorumila käyttää nimim. lamsah jonka toma kyllä pystyy toteamaan kuka sitä sanaa ensin keksi halventava ilmaisuna käyttää.

lamsah

Joo, en meinaa puolustella. Luulin kirjoittaneeni omalla nimellä, mutta nyt huomasin ettei oma nimi näy (luulin että näkyy), joten lisäsin sen allekirjoitukseen. Nyt sen näkyy jokaisessa kirjoituksessa lopussa.

Oikea email on muuten esikunta.paallikko(at)gmail.com, koska antti.kaariainen(at)gmail.com oli aikoinan varattu, samoin kun muut variaatiot, joten tuli tällainen "think-outside-the-box" email. Soittaakin saa jos haluaa, annan puhelinnumeron tai tavata, sovitaan aika ja paikka

Antti
T: Antti Kääriäinen

lamsah

BTW, se joku siellä suomi24:lla olin minä, jos ei nimimerkistä arvaa. On muuten vaikea kirjoittaa omalla nimellä tai omalla nimimerkillä, kun järjestelmä ilmoittaa että nimimerkki on käytössä, enkä itse ole niitä käyttänyt. Oli ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) kerta kun palstalle kirjoitin. Fiksumpaa lienee jopa lopettaa sen lukeminenkin. Nimimerkeistä jatkaakseni, vielä ihmeellisempää oli, että vielä kaikki variaatiot nimestäni ja nimimerkistäni (niin oudotkin, että epäilen järjestelmän vikaa) oli käytössä.

No, joka tapauksessa, tässäpä ehkä minun pointtini onkin. Olen sanonut että tämä foorumi on asiallinen ja sellaisena haluaisinkin sen pysyvän. Täältä on löytänyt asiantuntevaa kommenttia ja apua jos sellaista on tarvinnut. Näissä hommissa (juuri nömö kirjoitukset mitä nyt työstän) menee turhaa aikaa mielestäni harakoille. Tämänkin ajan mitä näihin pohdintoihin menee voisi käyttää hyödyllisemmin.

AK
T: Antti Kääriäinen

kopterikuski

#24
Niinpä kas tässä suoli24 lainaamani nimim. Titaanin kirjoittama mielipide:
Titaaniputkisto

9.3.2015 20:56
Uusi
Ilmailu.org on kotimaisista tällä hetkellä asiallisin foorumi, omalla oikealla nimellä kun kirjoittaa niin homma pysyy paremmin kuosissa

Vielä kun tietäisin löytäisin mistä nettiosoitteesta, millä hakusanalla löytyy Ilmailu.org siirtyisin sinne kirjoittelemaan.  Nimimerkki Lamsahin kanssa vaihdoimme jo puhelinnumerot joten tapaamme Seinäjoella, seikka josta olen very happy.  Nimimerkki; Kopterikuski=Veikko Kastila.

lamsah

T: Antti Kääriäinen

4trade

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 08:26:36
Kiitos  pohdinnasta lamsah, väiti että et tiedä kuka olen, mikä oikea nimeni, tunnet vain nimimerkin kopterikuski.  JOS minä klikkaan esim. viimeisen artikkelisi nimimerkkiä lamsah( löytyy artikkelisi vasemmasta yläkulmasta) sieltä aukeaa tiedosto josta käy ilmi sinun olevan superkirjoittelija, yhdellä klikkauksella sinulle voi lähettää yksityisviestin, olet Lammilta ja sähköpostia voi sinulle lähettää [email protected]ín kautta. Eli siis täysyin nimimerkkien taakse kätkeytyvä. Miestä löytyi nimimerkillä T.A.T.U kirjoittava, herra kertoi jo samana päivänä kuka hän on.  JOS SINÄ tai kuka muu klikkaa kopterikuski löytyy samoja tietoja mutta myös henkilöllisyyteni veikko kastila, lukee siellä.

Höpö höpö! Veikko Kastila, puhut taaskin mitä sattuu. Sinun nimimerkin takana ei ole mitään tietoa siitä kuka olet. Olet siis itse täysin nimimerkin taakse kätkeytyvä, ja vielä kehtaat siitä muille marista. Varsin esimerkillistä toimintaa  :thumbsup: . Piti sitten vielä tehostaa sanomaansa isoilla kirjaimilla....JOS SINÄ tai kuka muu.....

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

lamsah

miten sä olet vesa saanut ton sun nimen näkyviin, "oikea nimi".  yritin päivitellä omaa profiiliani, mutten löytänyt kohtaa johon syöttää sen.
T: Antti Kääriäinen

4trade

Katso tämän ketjun alusta toinen viesti, Toman linkki tuohon.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

lamsah

T: Antti Kääriäinen

kopterikuski

Kurvinen, Oululainen sanoisi: okkonää pöljä, ei tartte muuta tehdä kuin klikata:kopterikuski, sieltä löytyy etunimi, sukunimi ja s-postiosoite ihan selvällä suomen kielellä. Ne ovat olleet siellä luettavissa siitä asti kuin liityin. Klikkaa pöljä!
Kyllä, kirjoitin kokemastani vääryydestä Porissa, Länsilentäjät ry:n oppilaana  siksi että tulevat alan kurssilaiset eivät joutuisi kokemaan samaa k....se..ta lentotuntikalastelun muodossa.  Kyllä on opettajankin syytä katsoa peiliin jos oppilas ei lupakirjaansa 25 tuntiin saa, siinäkin lentelyssä on paljon ilmaa. Toisaalta kukapa perustelee kuinka oppilas kehittyy lennoillaan/yksinlennoillaan ylimääräiset 10h opettajan istuessa vierellä puhumatta/neuvomatta mitään  tai oppilas yksin taivaalla;  opettaja istuu kentän toimistossa pelaamassa tietokonepasianssia.  Se toi Andrej Simanovski Savonlinnasta varmaan osais tämän oikein perustella.
Ilmailuenglannin tasoa suomessa voidaan pitää varsin huonona. Kantsii kuunnella torniliikennettä.  Kuinka on koulutus järjestetty, mitkä ovat oppimistulokset, kuinka se on käytännössä sujunut. Kuka järjestää kursseja??
Ennen kuin kurssikerhonsa valitsee on hyvä selvittää nuo asiat mutta mistäpä pystymettäläinen osaa aavistaa jos niistä kukaan ei kirjoita, tuo julki tai kuten täällä  ILMAILUFOORUMISSAtuomitaan loanheitoksi ja julkituominen bannataan.
Lopuksi todettakoon että vaihdettuani kerhoa kesken kurssin Pirkkalan Ultralentäjiin sain posmottaa lontoota torniin estoitta, neuvojen, opastuksen kera, eikä minulla lennätetty opettajan tienaustunteja.  Näin se pitäisi mielestäni mennä. Terveisin: Veikko Kastila, Rauma GSM 040-4162553.  Soita, minä vastaan huutooni!


4trade

LainaaHöpö höpö! Veikko Kastila, puhut taaskin mitä sattuu. Sinun nimimerkin takana ei ole mitään tietoa siitä kuka olet. Olet siis itse täysin nimimerkin taakse kätkeytyvä, ja vielä kehtaat siitä muille marista. Varsin esimerkillistä toimintaa   . Piti sitten vielä tehostaa sanomaansa isoilla kirjaimilla....JOS SINÄ tai kuka muu.....


Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 11:31:21
Kurvinen, Oululainen sanoisi: okkonää pöljä, ei tartte muuta tehdä kuin klikata:kopterikuski, sieltä löytyy etunimi, sukunimi ja s-postiosoite ihan selvällä suomen kielellä. Ne ovat olleet siellä luettavissa siitä asti kuin liityin. Klikkaa pöljä!

Kun ei löydy. Siis kumpikohan se tässä taas on pöljä.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

kopterikuski

Suomi 24 palstalta lainattua:
Peter-T

10.3.2015 09:47
kirjoitti:

Show more
Tuo ilmailufoorumilla kirjoittava kopterikuski on ihan ääliö. Ilmailuharrastuksessaan epäonnistunut haihattelija joka haastaa riitaa joka käänteessä.
En minä nyt niin tiedä ilmailuharrastukseni epäonnistumisista.  Tokkohan meillä jokaisella on oma luuranko kaapissa muuttuvine elämäntilanteineen.  Kaapistani löytyy 189 laskuvarjohyppyä, alhaalta ja ylhäältä, päivällä ja yöllä, lumeen ja veteen, yksi helikopteri, lupakirja PPL (H), yksi mopu (ei lupakirjaa) kaksi ultraa , lupakirja ultriin ja niihin rakennusluvat, Kurvinenkin haki rakennuslupaa Cassutilleen mutta sai bumerangin.  Kyllä katkeraksi käy olo kun ei pääse ilmaan  ja kevään tuloa saa haihatella; tuleeko vai ei.  Enää ei ilmesty edes Ilmojen Korkeajännitys saadakseen G-vitamiinia tuskiinsa.

Jari Lindevall

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 08:47:25
Niinpä kas tässä suoli24 lainaamani nimim. Titaanin kirjoittama mielipide:
Titaaniputkisto

9.3.2015 20:56
Uusi
Ilmailu.org on kotimaisista tällä hetkellä asiallisin foorumi, omalla oikealla nimellä kun kirjoittaa niin homma pysyy paremmin kuosissa

Vielä kun tietäisin löytäisin mistä nettiosoitteesta, millä hakusanalla löytyy Ilmailu.org siirtyisin sinne kirjoittelemaan.  Nimimerkki Lamsahin kanssa vaihdoimme jo puhelinnumerot joten tapaamme Seinäjoella, seikka josta olen very happy.  Nimimerkki; Kopterikuski=Veikko Kastila.

Jep, Veikko. Titaaniputkisto <=> Minä.

4trade

LainaaKurvinenkin haki rakennuslupaa Cassutilleen mutta sai bumerangin.

Nuo "tiedot" ei pidä paikkaansa. En edes ole hakenut vielä rakennuslupaa Cassuttille, koska se ei etene mihinkään ennenkuin saan talouteni siihen kuntoon että pääsen jatkamaan.

Sikäli mielenkiintoisia huhuja ettei kukaan ole minulta tuosta koskaan edes kysynyt mitään.

Rakennusluvan saamiseen ei liene mitään esteitä.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

kopterikuski

Tämäkin tänne Suomi 24 palstalle törkkäämäni nootti tuosta ääliömäisyydestä.Kyllä, tarkemmin mietittyäni tein ääliömäiseksi tulkittavan tempun: Kirjoitin tammikuussa 2015 Suomen Ilmailuliittoon s-postia todeten halukkuuteni liittyä organisaatioon mutta ilman ILMAILU-lehteä ja että halusin tilalle Siivet lehden. Eivät ole tähän mennessä vastanneet mitään. Myöhemmin 2015 Ilmoitin halukkuuteni liittyä tiettyyn ilmailukerhoon joka johtokunnan kokouksessa hyväksyttiin.  Kerho lähetti jäsenyysasian Suomen Ilmailuliittoon, jäsenyyttäni ei ole sieltä mitenkään vahvistettu.  Hmm, toisaalta tarkemmin asiaa pähkäiltyäni olisi kivuttomampaa ja edullisempaa noudattaa maineikkaan Sanginjoen Ilmailukerhon toimintaperiaatteita

4trade

Veikko Kastila, mitä sait päähäsi että rakennuslupani on evätty?
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

kopterikuski

Vesa, aikoinaan itse kerroit että nyt on rakennuslupahakemus valmiina ja työlle/hankkeelle on myös löytynyt valvoja.  Kun pariin vuoteen ei näkynyt nimeäsi myönnetyt rakennusluvat listalta sain kuulla että hakemukseesi pyydettiin lisäselvityksiä.  Tuolloin kyllä ihmettelin kuka ryhtyy valvojaksi Formula FI luokan Cassutt-koneelle joka modifioidaan ultraluokkaan ja kulkemaan 200km/tunti.  Huomioni kiinnittyi myös hihkaisuun: poistan kaksoissytyksen painon takia mutta menetetyn tehon otan takaisin asentamalla turbon.
Niinpä olet oikeassa ja fiksusti ilmaistu: kivaa olis rakentaa ja harrastaa mitä vaan jos olisi talous kunnossa.  Samaa kun kevään autokuumeen rauhoittaa se kun tyhjällä lompakolla hieroo otsanahkaa, kyllä menee kuume ohi.

Andrei Simonievits

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 11:31:21

Kyllä, kirjoitin kokemastani vääryydestä Porissa, Länsilentäjät ry:n oppilaana  siksi että tulevat alan kurssilaiset eivät joutuisi kokemaan samaa k....se..ta lentotuntikalastelun muodossa.  Kyllä on opettajankin syytä katsoa peiliin jos oppilas ei lupakirjaansa 25 tuntiin saa, siinäkin lentelyssä on paljon ilmaa. Toisaalta kukapa perustelee kuinka oppilas kehittyy lennoillaan/yksinlennoillaan ylimääräiset 10h opettajan istuessa vierellä puhumatta/neuvomatta mitään  tai oppilas yksin taivaalla;  opettaja istuu kentän toimistossa pelaamassa tietokonepasianssia.  Se toi Andrej Simanovski Savonlinnasta varmaan osais tämän oikein perustella.
Tämä jähnäys on jo kerran käsitelty tällä foorumilla ja lopputulos oli että sun kannattaa katsoa peiliin jos et ole edennyt ultrakoulutuksessasi toivomallasi tavalla.

4trade

#39
Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 13:01:00
Vesa, aikoinaan itse kerroit että nyt on rakennuslupahakemus valmiina ja työlle/hankkeelle on myös löytynyt valvoja.  Kun pariin vuoteen ei näkynyt nimeäsi myönnetyt rakennusluvat listalta sain kuulla että hakemukseesi pyydettiin lisäselvityksiä.  Tuolloin kyllä ihmettelin kuka ryhtyy valvojaksi Formula FI luokan Cassutt-koneelle joka modifioidaan ultraluokkaan ja kulkemaan 200km/tunti.  Huomioni kiinnittyi myös hihkaisuun: poistan kaksoissytyksen painon takia mutta menetetyn tehon otan takaisin asentamalla turbon.
Niinpä olet oikeassa ja fiksusti ilmaistu: kivaa olis rakentaa ja harrastaa mitä vaan jos olisi talous kunnossa.  Samaa kun kevään autokuumeen rauhoittaa se kun tyhjällä lompakolla hieroo otsanahkaa, kyllä menee kuume ohi.

Veikko Kastila, olet täydellinen esimerkki foorumietiikasta keskusteluun. Sekoitat asioita, oletat asioita ja puhut silkkaa soopaa. Noista muodostuu sitten totuus sinulle, mitä levität eteenpäin. Siis juoruilet perättömiä. Miehekästä toimintaa.

Kerroin aikanaan että minulle löytyi valvoja koneenrakennukseen. En koskaan täyttänyt rakennuslupa anomusta, koska talouteni sakkasi tuolloin pahasti. Kukaan ei siis ole voinut pyytää lisäselvitystä koska mitään rakennuslupa anomusta ei ole edes jätetty  minnekkään.

Sekoitat tämän keskustelun myös nykyiseen Cassuttin rakennukseen:


http://www.ilmailu.org/forum/index.php/topic,3945.0.html

Nuo kun on kaksi eri asiaa. Sonerai 2 ja Cassutt on kaksi eri konetta. Cassuttia ei olla modifioimassa ultraluokkaan. Se on lähes mahdoton tehtävä suunittelematta konetta uusiksi kokonaan. Tuo ei edes kiinnosta minua. En myöskään ollut kompensoimassa tuplasytytyksen poistoa ja siitä aiheutuvaa tehonmenetystä turbolla, lueppa ketju läpi niin saatat itsekkin huomata sen....

Olisi yhä mielenkiintoista kuulla mistä sait tiedon minulta pyydetyistä lisäselvityksistä, se kun on mahdoton pyyntö viranomaiselta mikä ei edes ole saanut lupahakemusta. Et siis vastannut tyypilliseen tapaasi kysymykseeni edelleenkään...

Foorumietiikkaan kuuluu mielestäni muunlainen käytös, kuin huhut, valheelliset väitteet ja oletukset ilman todellisuuspohjaa. Tuollainen kun on pelkkää juoruilemista, mikä ei ole sitä paljon puhumaasi MIEHEKÄSTÄ toimintaa.



Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

kopterikuski

Joo Vesa, ei muuta kuin timpraamaan, urut auki ja taivaalle!!

Toma

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 11:31:21
Kurvinen, Oululainen sanoisi: okkonää pöljä, ei tartte muuta tehdä kuin klikata:kopterikuski, sieltä löytyy etunimi, sukunimi ja s-postiosoite ihan selvällä suomen kielellä. Ne ovat olleet siellä luettavissa siitä asti kuin liityin. Klikkaa pöljä!...

Veikko ei niitä tietoja näytetä muille, omat tietosi näkyvät vain sinulle koska sinä omistat oman tilisi, Ei muiden sähköposteja näytetä tulee avian tarpeeksi roskapostia muutenkin. Sen takia juuri tein tuon Oikea nimi kohdan josta siis pääsee tästä linkistä: http://www.ilmailu.org/forum/index.php?action=profile;area=account
Tai valitsemalla ylävalikosta Profiili --> Tunnuksen asetukset

kohta on sivun toiseksi viimeinen rivi:

Terveisin
Tom Arppe

kopterikuski

Niinpä niin Dear Andrej, katsoin peiliin, totesin, en ole ollenkaan niin huono kippari kuin mitä Länsilentäjät ry:n opettaja antoi ymmärtää.  Vaihdoin kerhoa ja sain mitä halusin, tarkkarini meni läpi kirkkaasti, moitteitta, mitäs lennonopettajana arvoit????

kopterikuski

Lainaus käyttäjältä: Toma - maaliskuu 10, 2015, 14:12:21
Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 11:31:21
Kurvinen, Oululainen sanoisi: okkonää pöljä, ei tartte muuta tehdä kuin klikata:kopterikuski, sieltä löytyy etunimi, sukunimi ja s-postiosoite ihan selvällä suomen kielellä. Ne ovat olleet siellä luettavissa siitä asti kuin liityin. Klikkaa pöljä!...

Veikko ei niitä tietoja näytetä muille, omat tietosi näkyvät vain sinulle koska sinä omistat oman tilisi, Ei muiden sähköposteja näytetä tulee avian tarpeeksi roskapostia muutenkin. Sen takia juuri tein tuon Oikea nimi kohdan josta siis pääsee tästä linkistä: http://www.ilmailu.org/forum/index.php?action=profile;area=account
Tai valitsemalla ylävalikosta Profiili --> Tunnuksen asetukset

kohta on sivun toiseksi viimeinen rivi:

[ Invalid Attachment ]
Tuotapa en tiennytkään, kiitos oivalluksesta Toma!!

4trade

#44
Lainaus käyttäjältä: 4trade - maaliskuu 10, 2015, 12:39:31
Veikko Kastila, mitä sait päähäsi että rakennuslupani on evätty?

Olisi yhä mielenkiintoista kuulla mistä sait tiedon minulta pyydetyistä lisäselvityksistä, se kun on mahdoton pyyntö viranomaiselta mikä ei edes ole saanut lupahakemusta. Et siis vastannut tyypilliseen tapaasi kysymykseeni edelleenkään...

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 14:02:16
Joo Vesa, ei muuta kuin timpraamaan, urut auki ja taivaalle!!

Jotain tämänsuuntaista vastausta arvelinkin saavani sinulta. Et kyennyt edes vastaamaan rehelliseen kysymykseeni , vaan väistit sen jo kahdesti. Se siitä huutoon vastaamisesta. Huutoa löytyy mutta vastaamisen kanssa menee sitten heikommin... ;D

Sinulla on tapana joutua täällä aina ennenpitkään selkä seinää vasten, tilanteeseen missä et enää kykene muuhun kuin väistelyyn.

Se mahtaa olla ikävä tunne kun aloittaa löylynheiton ja joutuu aina ensimmäisenä hyppäämään lauteilta alas.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Kojootti

Hiekkalaatikolla saattaa tulla ahdasta  ;D

t.a.t.u

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 08, 2015, 12:06:45
Onko markkinoilla ollut/näkynyt muita ilmoituksia ilmailuenglanninkursseista tms. (LAPLI ym.)  Mikäli  on ainoa tarjoaja voidaan perustella mainiosti sen olevan laadukkain.

Samalla voitaisiin yhtä perustellusti todeta sen olevan paskin ja epäonnistunein. Näin ei kuitenkaan nyt voida tehdä, koska tuo ei ole ainut tarjoaja. Suomessa on myös yrityksiä, jotka tosiasiallisesti kouluttavat noita lupakirjoja, eivätkä vain markkinoi niiden kouluttamista.

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 11:31:21
Kurvinen, Oululainen sanoisi: okkonää pöljä, ei tartte muuta tehdä kuin klikata:kopterikuski, sieltä löytyy etunimi, sukunimi ja s-postiosoite ihan selvällä suomen kielellä. Ne ovat olleet siellä luettavissa siitä asti kuin liityin. Klikkaa pöljä!

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - maaliskuu 10, 2015, 14:16:55
Tuotapa en tiennytkään, kiitos oivalluksesta Toma!!

Hyvä, että ensin kuitenkin haukuit mm. minut siitä, etten ollut asettanut nimeäni näkyviin profiiliin, vaikka et ollut itsekään niin tehnyt.


Martti Mattila

Hyvä linkki ja täyttä asiaa,Jossakin vaiheessa suunnittelin muuttavani Helsinkiin viettämään vanhuudenpäiviäni.
Siellä kun ovat kaikki veronmaksajat,jotka elättävät muualla asuvat,vaikka joskus jotain rahoja taitaa multakin mennä
sinnepäin,sielläpäin kun ovat maahantuojien konttuurit ja virastot.

Perttirin

Olen uusi jäsen tällä foorumilla ja olen todennut palstan hyväksi ja asiapitoiseksi aloittelevalle ilmailuharrastajalle.

Tätä ketjua kun lukee, tulee mieleen pari juttua...toivottavasti en noviisina astu kenenkään varpaille.
Olen modena eräällä kaksipyöräisten merkkikerhon kokolailla vilkkaalla foorumilla ja siellä on näkyvillä selkeät säännöt foorumille kirjoittelusta.
Noissa säännöissä on keskeisenä teemana, ettei kirjoittelua osoiteta toiseen henkilöön, uskonto ja politiikka jätetään pois ja ylläpitäjän toimenpiteitä ei arvostella palstalla.
Homma toimii hyvin ja arvostelu ja muu rutina on erittäin vähäistä.



Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod