Vesivolkkarin kansia haussa

Aloittaja Tapani Honkanen, tammikuu 16, 2015, 20:59:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapani Honkanen

Onko tämän viestin lukeneilla tietoa mistä löytyisi vesivolkkarin, siis 1.8L volkkarin pakumallin boxerin kansia. Niitä oli muinoin pakettimalleissa käytössä ilmajäähdytteisen kannen tilalla. Sylinterit oli vakioita. 
Asetan toivoni vaikkapa jäsen MaM tietämykseen.

Martti Mattila

Oikea Wasserboxeri on kokonaan wesijäähdytetty 1.9 ja 2.1 litraiset.Sitten on jälkimarkkina kansia,jotka on tehty
vesijäähdytteisiksi eli menevät ilmajäähdytteisten sylinterien päähän.Scat Enterprises ainakin teki niitä,taisi jopa tehdä
alihankintana VW.lle WBX.än kannet.Great Plains Aircraft möi vesikansia.Tuttu nuorimies teki itse hitsaamalla TIG.illä
vesivaipat keskihintaisten virityskansien päälle.En ole tutkinut onko hankalaa tulpata tavallisia WBX kansia ja laittaa
ne ilmajäähdytteiseen.Mulla on ladossa 1.9wbx en ole raaskinnut purkaa,keskentekoisia rojekteja on nyt jo liikaa.
1.8 Subaru Leone olisi kokonaisuudessaan VW. tä parempi,mutta tietysti jos haluaa säilyttää VW.n muut ominaisuudet.
Saksan ebay eli ebay.de,siellä on palikkaa myynnissä,und es ist nicht so teuer.Voin mitata WBX sylinterin pinnapulttien
jaon,jahka kerkiän.Se on joka tapauksessa eri kuin ilmajäähdytteisten mutta ei paljon.WBX lohkoista on tehty ilima-
jäähdytteisiä koneita poistamalla vesivaipat,lohko on vahva,oikeaa alumiinia ei Magnesiumia,painaa vaippoineen
20kg,vaippojen poisto tuskin keventää 2kg.enempää.20kg painavat myös kalliit virityslohkot,Magnesium vain 10-11kg.Moottoriromujen seassa melskatessa kuluu loppuelämä äkkiä,mutta mitäpä sitä muutakaan,kyttäämällä
televisiosta urheilua olisi vielä turhempaa,kirkkokuorossa on pukille pääsy mahdollisuus,siksi suosittu.


PeSo

#2
Tässä on kaksi vaihtoehtoa:

Ahnendorph B.A.S

GoWesty

Kansien sopivuudesta ilmajäähdytteisiin koneisiin ei näillä sivuilla ollut mainintaa.

Google antoi hakusanalla vw+waterboxer seuraavanlaisia linkkejä:

vw+waterboxer

Näistä saattaa löytyä muitakin vaihtoehtoja hankintapaikaksi + tietoja sopivuudesta ilmajäähdytteisiin boxereihin.

Lisätään tähän vielä linkki Scatin sivuille, koska sieltä löytyy vahvistettuja lohkoja ja viritysosia VW:n boxereihin moniin eri tarpeisiin:

Scat VW Parts

t. Pekka

Martti Mattila

Kiitos linkeistä,itse olen IT invalidi eli niin vanha että en ole oppinut hiiren oikean puolen nappia.
Great Plains Aircraft ilmoitti että tarkoittamani kannet "no longer available"eikä SCAT in.sivuilta löytynyt.Kuten näitte
SCAT tekee ihania erilliskansia,mistä saa esim.kaksisylinteri versioon kannet.Eli neljän satsista kannet kahteen kaksi-
sylinteriseen.Suomessa Aircooled.com ja Hot Cars Vaasassa myy myös viripalaa VW väelle ja Keiteleen Kone.
WBX n.lohkosta saa halvan peruslohkon isokuutioiseen moottoriin,siihen menee ilmajäähdytteisen kampiakseli,
mitoitus sama.Ainoastaan päittäsvälyslaakerin kanssa joutuu vähän voimistelemaan,muistaakseni ilmajäähdytteisen
päittäislaakerin laippaväli on 22mm.WBX n.21mm.Mutta sellaista ilmajäähdytteisen ylikokoa kyllä löytyy.
Mutta miksi heittää hyvää WBX kampuraa pois,kuulemma parempi kuin moni pahnan akseli.
Google kyllä löytää kun kirjoittaa jotain hauksi,koettakaa vaikka Trabant Motor tuning

Martti Mattila

Wasserboxer/Oxyboxer kuvakalleriassa oli mielenkiintoinen linkki,perus 1600cc.lohkon sylkkyaukkojen päälle laitettu
paksut alumiinilevyt ja niihin koneistettu 100mm.mäntien putket,Siis halpaan Magnesium lohkoon,noh ei ehkä kokonais
järkevä,mutta joitain etuja voisi olla.Kannet voikin tulla kalliiksi ellei sitten katkaise type 4än. kansia eli lähennä keski-
etäisyyttä.VW.n osiin saa menemään aikaa ja rahaa ja silti ei pääse lentämään.Sen sijaan että ostaisi Suzukin,Hondan tai
Subarun moottorin,käyntikunnossa kolariautoineen.

Martti Mattila

Saksan Ebayssa ebay.de on myynnissä Grop 2500 cc.moottorin kampikammio,kampikoneisto paikoillaan.
Hinta vielä alle pitkäiskuisen 78mm.kampuran.,motti on tehty VW type 4 n. lohkoon.On siellä alumiini sylinteritkin
Durchmesser 100mm. pyyntö 625eur.Ultraan siitä tulee painavahko motti,paino ainakin 10kg.enemmän kuin typ. 1
kampikammiosta tehty.Paitsi kyllä noi alusylkyt auttavat asiaa.

Martti Mattila

Lohkon Ebay id.no.321646204746, alumiiniripaisten teräsputkisylinterien id.no.221658435119

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod