SIL 2015

Aloittaja hulkari, tammikuu 11, 2015, 00:37:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hulkari

Hei kaikki!

Toivottavasti en loukkaa ketään tai pahoita kenenkään mieltä tällä aiheella. Olen asettautunut useiden tahojen kannustuksen vuoksi ehdokkaaksi SIL:n hallitukseen ja sen takia ajattelin kirjoitella muutaman sanan.
Ilmailu on varmasti meille kaikille tärkeä osa elämää. Tästä näkökulmasta tuntuu erinomaisen kummalliselta, että meille rakkaan harrastuksen ja ehkä elämäntavankin tiimoilta onnistutaan saamaan aikaan negatiivisia ilmiöitä. Eikös tän pitäis olla hauskaa ja tuoda meille positiivisia elämyksiä? Ainakin minulle ja ystävilleni on tuonut..

Toimin itse ammatissani niin kansallisissa kuin kansainvälisissä ympyröissä niin kaupallisten toimijoiden, viranomaisten kuin akateemisten tieteen edistäjien kanssa, ja olen havainnut, että ihmisten väliset suhteet, luotettava ja avoin yhteistyö, ovat avainasemassa menestykseen riippumatta kulttuurieroista jne.  Miksei tämä voisi toimia suomalaisessa kansallisessa ilmailussakin? Viranomaiset ja muut tahot ovat loppujen lopuksi ihmisiä hekin. Kun tunnemme toisemme ja ymmärrämme yhteiskunnan pelisäännöt (jotka lähtevät EU-säännöksistä), kaikki varmasti saadaan toimimaan.

Olen varmasti suurimmalle osalle teistä "outo lintu", mutta jos asiat kehittyvät suotuisasti, jatkossa varmasti en ole, väittäisin vielä, että positiivisessa mielessä :) Joku naapurifoorumilla epäili, että innostus ja kokemus eivät olisi oikea peruste henkilölle edustamaan meitä ilmailijoita SIL:n hallituksessa, mutta sanoisin näin, että innostus ja kokemus luovat toimivat motivaationa, ja koulutus ja muu kokemus ehkä luovat ne edellytykset. Olen itsekin työn ohella ollut kerhotoiminnassa vuosia mukana (myös muissa kuin ilmailukerhoissa), kuten myös tälläkin hetkellä olen. Onko tällainen kansainvälinen työkokemus, yhteistyö eri viranomaisten niin kansallisella kuin kansainväliselläkin tasolla, kuten itselläni, sitten riittävä meriitti, on jäsenistön päätettävissä :)

Meillä on erinomainen kansallinen reservi osaamista ja kokemusta ilmailuharrastuksessa eikä sitä voimavaraa kannata eikä pidä tuhlata riitelyyn eikä jäsentenväliseen nokitteluun, joka näyttää ulottuvan jopa SIL:n hallitukseen saakka, mikä on erityisen harmillista. Epäkohdat pitää korjata ja nostaa esille - business as usual - mutta kyllähän meillä oikeasti löytyy tarvittava asiantuntemus ja osaaminen, jotta harrasteilmailu sekä yleisilmailu voi jatkossakin hyvin kaupallisen ilmailun sekä sotilasilmailun rinnalla. Sitä en epäile hetkeäkään!

SUIO:n ja muut epäselvyydet on hyvä selvittää, mutta sen jälkeen katseet on käännettävä eteenpäin siltoja polttamatta! Minä lähdin tähän avoimin mielin, tavoitteena laittaa oma korteni kekoon meidän kaikkien yhteisen etumme puolesta! Kaikki se hyvä työ, jota ilmailupiireissä on tehty, hukkuu helposti epäkohtien ja loan alle. Ilmailuliitossa on tehty hyvää työtä, eikä sitä nyt kannata hyydyttää vastoinkäymisiin.

En ole julkisuudessa vielä nähnyt muiden ehdokkaiden kantaa liiton ja ilmailuharrastuksemme asioihin. Voin kuitenkin kaikille vakuuttaa, että omalla kokemuksellani ja osaamisellani aion ja pystyn edistämään meidän kaikkien etua. Minulla ei ole menneisyyden painolastia ja minulle ovat ilmailussa ihan yhtä tärkeitä niin yleisilmailijat, moottorilentäjät, laskuvarjohyppääjät, lennokkiharrastajat kuin muutkin!

SIL:n sivuilta löytyvä esittely kertoo vielä lisää, mutta jos joku haluaa lähestyä ja kysyä mielipidettä tms suoraan, voi lähettää postiakin osoitteeseen ari at bushflying.fi.  

Terveisin,
Ari Hulkkonen

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod