NYT!!!

Aloittaja kopterikuski, joulukuu 14, 2014, 11:18:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kopterikuski

Rutto on vain pientä kuumetta siihen vihaan verrattuna jota minua kohtaan Jämillä tunnetaan MUTTA rohkenen silti tuoda esille seuraavaa: Suomen Ilmailuliitto SIL hylkäsi ilmailijat ja experimental- rakentajat jättäytymällä totaalisesti pois koko pientä lentäjää auttavasta rakentamisketjusta. Mikään ei korvaa "kentän" tietotaitoa. Tähän olemme itse syyllisiä valitsemalla vuosikokouksessa mm. liikennelentäjiä, henkilöitä joilla on lentovirmaa jne. Kiinnostaako heitä pienilmailu, harrasteilmailu ja ovatko harraste-experimental ilmailijan asialla, ymmärtävätkö dexperimental toiminnasta mitään - kukin pohtikoon asiaa omalla kohdallaan. Ensimmäinen iso virhe oli ulkoistaa ILMAILU-lehti, minua ei ainakaan experimentalistina kiinnosta "kiiltokuvalehti" Boeing Super-Star juttuineen; minkälaisella velourilla nyt tällä kertaa on penkit päällystetty jne. jne.... Entäpä SUIO nyt sitten omissa ongelmissaan, asiaa tutkitaan ja hutkitaan. Ensimmäiseksi Falken rakennus/kurssitoiminta lopetettiin Kristiinassa vaikka se oli nähdäkseni omakustanteinen. Nooóh Falke on nyt Räyskälässä ja omassa kotona, toivottavasti ko. projekti saadaan taas siivilleen. Turhan monien lento-onnettomuuksien jälkeen on havaittu että ultralentäjät tarvitsisivat lisäkoulutusta tunnistaakseen vaarallisia lentotiloja johon tarkoitukseen olisi syytä hankkia ko. koulutukseen soveltuva kone ns. recovery koulutus SUIO palautti jo myönnetyt rahat opetusministeriöön koska organisaation suio/sil herrat totesivat että ei tarvetta moiseen ole. Organisaationa kumpikaan ei ole rekisteröityä yhdistystä kummempia. SIL on ollut irtaantumassa ilmailijoista ja tuupannut asian Trafin syliin. Mielestäni ei ilmailun eikä experimentaltoiminnan pyörittämiseen riitä että byrokraatit komennetaan kaksi kertaa vuodessa suorittamaan ramppitarkastuksia ja tarkastustoiminta ulkoistetaan. Harrasteilmailijoiden tietotaito häviää, katoaa, nuorta porukkaa ei saada mukaan. Tuollainen maksaa ja tulee maksamaan vallan pirusti enkä puhu ainoastaan rahasta. Aikoinaan oli laskuvarjohyppääjien pakko kuulua SIL:oon mutta ILMAILULEHDESSÄ ei vaatimuksista huolimatta kirjoitettu alasta mitään. Laittoivat pystyyn oman lehden ja vähensivät lehden hinnan jäsenmaksuissaan. Kesti jonkun vuoden ennen kuin SIL suostui hyväksymään laskuvarjohyppääjät osaksi ilmailua. On lehden päätoimittajan asia mistä ja kuinka lehdessä kirjoitellaan ja NYT kun SIIVET -lehti saa taakseen uuden uuden päätoimittajan Taneli Äikäksen soisin sieltä löytyvän jotain experimentaliakin vaikka tottahan toki sotilas- ja siviili-ilmailukin kiinnostaa lukea mutta niihin ei monellakaan ole varaa.

Taneli

Tervepä vain,

ihan en ymmärtänyt tuota ensimmäistä lausetta, mutta mitä Siivet-lehden sisältöön tulee niin tulemme seuraamaan yhden experimental-projektin etenemistä niin sanotusti alusta loppuun, juttusarjasta on jo sovittu koneen rakentajan kanssa. Muitakin experimental-rakentamiseen liittyviä juttuja tulee lehdessä olemaan pitkälti siitä syystä, että aihealue kiinnostaa itseänikin, puusepän hommista kun leipäni tienaan..

-taneli

kopterikuski

Good boy, oikea tuntuu olevan suunta!

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod