Ihme pösilöitä

Aloittaja Martti Mattila, kesäkuu 18, 2014, 19:01:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Joitain ihme pösilöitä on käynyt Suomesta juhlistamassa Normandian maihinnousua,juhlistatteko
myös suurhyökkäyksen alkua 9.6.44.Se kuului samaan tapahtumaketjuun.Kutsuttakoon desanteiksi.
Martti

Jari Lindevall


Martti Mattila

Ei,tämä mies tuntee aerodymamiikan ja lujuusopin,lennokkitaustansa ansiosta,paremmin kuin ne desantit
historian.Se ansiosta hän vielä elää,vaikka niin moni,ehkä naiviuteen asti "saako näin tehdä"tyyppi on ilmailuharrastuksen ohessa joutunut hautaan.Tietysti onneakin tarvitaan.Mitä hittoa muuten kellekään
kuuluu mitä kuudenkymmenen kilometrin päässä tapahtuu.Nämä tutkan kyttääjät kannattaisi panna
itärajalle töihin.
Martti

Toma

Terveisin
Tom Arppe

Jari Lindevall

#4
Tuli vaan mieleen että miltä pienkone vs. muuttolintuparvi tutkanäytöllä mahtaa näyttää, etenkin jos kaveri on heittänyt lenkin matalalla.
Taitaa olla alunperin niin että, naapuri on tehnyt ilmoituksen seriffille ko. lentäjän puuhista.

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lentaja_non_grata_46943.html#media=46955

Toma

Ja oliko niin että ensiötutkaakaan ei ole enää muuta kun armeijalla? Epäilen suuresti että tällä lennolla ei ollut transponderia käytössä
Terveisin
Tom Arppe

Tapani Honkanen

Kyllä on pöljä, kuka pösilöksi Raimoa kutsuu. Ottaen huomioon, kuinka ulkopuolinen hän on ollut muilta oppimisen suhteen ja kirjallisenkin materiaalin saannissa sekä raaka-aineiden hankinnassa, on ihmeellistä kuinka hyvin hän on pärjännyt noinkin vaativalla saralla henkensä säilyttäen. Katsoin noita vanhoja filmejä ja ällistyin kuinka vanha hän on.
Sama syntymävuosi kuin minulla. Minulla ei ollut henkisiä eikä aineellisia voimavaroja saada aikaan mitään tuommoista, eikä kovin monella muullakaan  suomalaisella. Raimon mahdollisuudet saada lentointohimonsa toteutettua on "järjestäytyneen" yhteiskunnan ehdoilla on nollassa. Siksi minä en missään tapauksessa paheksu tai tuomitse hänen toimintaansa. Jos joku pösilö alkaa valitusvirren siitä, mitä siitä tulisi jos kaikki alkaisi .....  , niin vähissä on tuon kaltaiset persoonat. Kyllä tämän tasapäistävän yhteiskunnan pitää ainakin yhden Päätalon kestää. Hänhän nurisematta kärsii säädetyt rangaistukset toimintansa seurauksista. Hän varmasti ei vaaranna ulkopuolisten henkeä tai omaisuutta kuten on monen elintasoilmailijan on todettu tehneen. Vahinko vain, että saattaa sanktiot vaarantaa Raimon mahdollisuutta saada sankarin loppu. Siis onhan jokaisen lentäjän koneessaan saama loppu sankarikuolema vaikka se olisi johtunut omasta tyhmyydestä tai turhista riskeistä.

taotao

On Raimolla ollu kyllä hyvät suojelusenkelit :-D Hyvä niin,sen verran olen kurkannut rakenteita :)

Martti Mattila

Naapurit on hyvä vaihtoehto ilmiantajaksi,niin kävi Pentti Kyrölälle Mietoisissa viiskytluvulla.
Minulla on hyvät naapurit ja jutunaiheet ovat aina tarpeen kahvipöydässä vieraisilla,siis annan
jutunjuurta.
Martti

taotao

Ja tutut poliisit..kun lensin trikellä 70 luvun lopulla..joku pomppi tasajalkaa poliiseille...mitä meinaatte tehrä....
"ei toi meille kuulu..ei tuossa mitään rikosta tapahdu :-D

dunp

mitenköhän kävisi jos lentäisi alle 70kg:n vehkeellä tutkaan? todettaisiin lailiseksi puuhaksi?

taotao

Heh eka trikeni oli reilusti alle 70kg :-D

Martti Mattila

Alan uskoa että ilmailu on kallis harrastus,kahden vuoden LAPL medikalilausunnosta pulitin 350 e.Trafi ottaa
vielä kirjoittamisesta jotakin.Seitkytluvulla GPL lääkärintodistuksen sai terveyskeskuslääkäriltä 18mk.lla.
Ja työpaikkalääkäriltä kahdeksan-yhdeksänkymmenluvuilla ilmaitteeks.Tietysti pääasia on että vielä kelpaa
lentäjäksi.Ennen Päätalokategoriaan siirtymistä,luulen että teen itseni varattomaksi,alku on jo hyvä.
Martti

Mikhou

Vaihtoehtona on myös lääkäreitä, ketkä kirjoittavat medikaalin samaan hintaan.
Ainakin Vääksyn lääkärikeskuksesta löytyy tälläinen printteri.

Se nyt vielä puuttuu, että Trafi lähettäisi vain 150e laskun perässä, kun ilmailulääkäri on printannut sen medikaalin.


Martti Mattila

Kyllä, Trafi lähetti 105 euron laskun,lääkärin 350e.n laskun lisäksi.Printti tuli lääkäriltä,tosin kahteen kertaan,toisessa
teksti suomeksi.Sillä 455 eurolla olisi voinut noita edellämainittuja------,nyt Martti lopeta.

Rupeli

Lainaus käyttäjältä: MaM - helmikuu 15, 2015, 10:54:49
Kyllä, Trafi lähetti 105 euron laskun,lääkärin 350e.n laskun lisäksi.Printti tuli lääkäriltä,tosin kahteen kertaan,toisessa
teksti suomeksi.Sillä 455 eurolla olisi voinut noita edellämainittuja------,nyt Martti lopeta.
Eikö Suomessa suojelurahan kerääminen ole laitonta. Eikai tuossa Trafille mitään kustannuksia ole tullut kun itse varasit ajan lääkärille ja omalla kustannuksella kävit vastaanotolla ja omalla rahalla maksoit lääkärinpalkkion? Ilmailijoissa ei liene yhtään lakimiestä.

Mörri

Eilen tuli trafiista lasku 120 euroa medikaalista 190 meni lääkärille ja vain kahdeksivuodeksi....?
Onhan sen laskun lähettäminen työlästä.
Ensivuonna tulee välivälvonta maksu varmaan 90e  samasta aiheesta

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod