Oletteko huomanneet

Aloittaja Martti Mattila, kesäkuu 08, 2014, 01:15:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Oletteko huomanneet ulkoilman lämpötilan vaikutuksia EGT lämpötiloihin.Kylmä imuilma laihentaa seosta
ja silloin pitäisi EGT lämpöjen nousta,mutta kuinka on tosielämässä.Itseäni häiritsee 700 C.ja yli menevät
EGT lämmöt Fuji Robinissa,pidensin p.putken alkukäyrää,EGT putosi alle 600 C.nmax, kierrokset myös 6000
max, otin jatkon pois ja taas EGT lämmöt kuudellatuhannellakin kiekalla noin 700C.Odotan koko ajan mäntien
sulavan,ikävää matkalentoseuraa sellainen pelko.Mitä tekisin,luistien neulat ylimmässä eli osakaasuilla
rikkaimmillaan.
Martti

Heikki Eskola

Vesijäähdytteisessä 582:ssa en ainakaan ole huomannut ulkolämpötilalla olevan paljonkaan merkitystä. Melko vakiona 525 astetta (plus-miinus) näyttää egt pysyvän. Max egt tuolle on 650.
Pikaisella googlauksella ainakin Fuji Robin 440 max egt olisi 815 astetta ja EC44PM max 800 astetta, joten ihan rajoissahan nuo sinulla sen mukaan olisivat.
Heikki

Savilaakso Harri

Jep, kyllä on.....

Olen huomannut omassa Rotax 503:ssa, että mitä kylmempi ilma, sitä korkeammat lämmöt. Lämmöt pysyvät kylläkin aina rajojen sisällä. Ilman lämpötilan vaikutus lämpöihin on ollut ehkä jotain 25 asteen luokkaa (kesä vs. talvi).

Omassa moottorissa, joka on kaksoiskaasutinversio,  en ole koskaan saanut molempien sylinterijen  EGT -lämpöjä asettumaan aivan tasaisiksi kaikilla kierrosalueilla kaasuttimien kalibroinnista ja seoksen säädöistä huolimatta.

Martti Mattila

Se 800 C.löytyy helposti nousutehoilla,en saa sanoa lentoonlähdössä,sattuneesta syystä.
Kiitos googlauksesta,otin tuon Rotaxien 650C.ohjeeksi Fujillekin.Nyt voin olla paremmalla
mielellä,vaikka mäntä palaisikin.Inhoan itsesyytöksiä.
Martti

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod