Pelastushenkilökunnan koulutus

Aloittaja Martti Mattila, syyskuu 18, 2013, 23:14:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Satuimpa ytubessa näkemään pätkän Clider crash near French town Tallard,siinä pelastuslaitokselaiset pyörivät
katollaan olevan purtsikan ympärillä, pilotin ollessa vöissään.Vaikka väkeä oli noin kaksikymmentä, ei purtsikkaa
ymmärretty kääntää nokan kautta oikein päin.Suomen pelastuslaitoksille pitäisi kertoa, että lentokoneet eivät paina
kuin 200-300kg. ja nopein tapa saada vehje oikein päin ja pois uhrien päältä on nostaa pyrstöstä nokan kautta
ympäri.Jos siipi on katkennut laskussa voi olla helpompiakin tapoja.Mutta ei jäätäisi odottamaan autonosturia,
kun kolme neljä henkilöä heittelee näitä leluja kuinka vain.Esko Lähteenmäki saapui Dynamicsin maahantulo paikalle,
matkustaja oli vielä koneen alla,palomieskarjut eivät saaneet häntä sieltä pois, kun hän oli 230kg.painavan lentokoneen alla.
Yhtä karjua kohden se tekee 23 kg. eikä tarvis ole nostaa koko konetta, vain pyöräyttää lähinnä painopistettä
olevan tukipisteen kautta ympäri.Rupesin heti näkemään painajaisia, kuinka olen katollaan olevassa
Moottorilerchessä, bensan valuessa tankista,kymmenen pelastajan odotellessa kaivinkonetta, mikä kääntäisi
koneen.Tietysti kaivurikuskin paikalletulo riittää,heillä kun on käytännön järkeä neuvoa pelastajia kuinka kone käännetään,käyttämällä pyrstöä vipuvartena.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod