Normi bensa 98E vanhenee .

Aloittaja Jari Lindevall, tammikuu 13, 2013, 16:58:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Lindevall

Tuli taas todettua että n. 2-vuotta ajamattoman Ski-doo 440x Rotaxin kaasuttimien uimurikammiot olivat jokseenkin törkyisessä kunnossa 98E bensan vanhenemisen johdosta. Kyllä pienkone bensa säästää monelta murheelta.

Tuo törky oli kuin sameaa beessiä hyytelöä ja olisi takuulla tukkinut kaasuttimen pienet suuttimet ja aiheuttanut välittömän mäntävaurion näinkin korkeaviritteisessä moottorissa.

Toma

Kokeile seuraavan kerran tämmöistä: http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/client/view/9101/42

olisi kiva tietää jos se oikeesti tekee jotain, vuosia olen sitä tyrkännyt talvisäilytettäviin moottoripyöriin, mopoihin ja lentsikoihin, ei kyllä pahemmin ole töhnää näkynyt, tosin pisin säilytys on ollut vain noin 7kk.
Terveisin
Tom Arppe

migu

Minä laitoin Pienkonebensiiniä, jonka säilyvyys lienee parin vuoden luokkaa. Sitähän saa muutamilta Nesteen huoltoasemilta suoraan mittarista. Syksyllä hinta oli 2,25 €/L. Sen uusi tuotenimi näkyy olevan 4T. Tuosta löytyvät mittarijakeluasemat :http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2C2655%2C2710%2C2821%2C2834%2C2843%2C6952%2C17495
Minä hain saman tien reilumman satsin ilmalennon markkinoimalla pienjakeluasemalla, jolla sitä sai tuotua 330 L. Toutehan on alkoholivapaa, joten sitä voi hyödyntää muissakin moottoreissa, jotka eivät salli alkoholia nauttia.

Mika

Jari Lindevall

Näitä kahta tai pienkonebensaa tullut yleensä käytettyä, mutta tuo Ski-doo pääsi totaalisesti unohtumaan .

Jari Lindevall

Itse ajattelin roudata bensat tämmöisellä vaatimattomammalla 53 ltr. pyörälliselläkärryllä;

kopterikuski

Mistä ostit ja hau mats maksaa?

Jari Lindevall

Tilasin näitä muutaman ja niitä löytyy hintaan 180€

Martti Mattila

Dodnoi pienmoottoribensiinin käyttäjät,onko käyttökokemuksia kaksitahtimoottorissa.Neste lupaa alempia moottorin
käyntilämpötiloja,huomaako myös pakokaasulämmöissä.Voisihan tuota testata itsekin,nyt kun tuota saa mittarista Turusta. Sattuu vaan olemaan tankit täynnä valmista seosbensaa 98e,mikä vanhentuessaan muuttuu ongelmajätteeksi ja tars lentää pois enste.Vaimo osti ruohonleikkuriin pänikällisen,leikkurin käynnistyvyys huononi tai oikeastaan
hävisi,kunnes lantrasin talvella ostetulla 95e.llä.Minkälaisia käyttökokemuksia lentolaitteissa?

Jari Lindevall

Lainaus käyttäjältä: MaM - tammikuu 20, 2013, 15:37:38;Dodnoi pienmoottoribensiinin käyttäjät,onko käyttökokemuksia kaksitahtimoottorissa.Neste lupaa alempia moottorinkäyntilämpötiloja,huomaako myös pakokaasulämmöissä.Voisihan tuota testata itsekin,nyt kun tuota saa mittarista Turusta. Sattuu vaan olemaan tankit täynnä valmista seosbensaa 98e,mikä vanhentuessaan muuttuu ongelmajätteeksi ja tars lentää pois enste.Vaimo osti ruohonleikkuriin pänikällisen,leikkurin käynnistyvyys huononi tai oikeastaan hävisi,kunnes lantrasin talvella ostetulla 95e.llä.Minkälaisia käyttökokemuksia lentolaitteissa?
Kaksi-T koneissa valmista 2% pienkonebensaa eri valmistajilta(Aspen, Jonsered, Stihl, Husse ja Neste) on ollut muutamia vuosia jatkuvassa käytössä ilman ilman itse planatun 2-T bensan (4%) karseeta käryä ja sotkua ;
-moottorisaha
-trimmeri
-lehtipuhallin
-moottorikelkka (satunnaisesti)

Ei ole esiintynyt käynnistys vaikeuksia ja häiriöitä lainkaan.

Jari Lindevall

Tulipahan todettua Ultranhuoltokurssillakin että tuo 98E pienentää tyhjäkäytisuuttimien reikiä kohtuullisesti , hyvä että valo kulki läpi...

Jotain hartsin oloista tavaraa näkyy olevan.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod