Air Navigation Pro

Aloittaja Toma, lokakuu 16, 2012, 18:19:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jari Lindevall

Lisäyksenä että yhteydeksi vaati wifi:n, 3G eikä LTE verkot riittäneet.

Kari Miettinen

VAC- ja LDG-kartat toimivat myös Androidissa, versiosta 1.3.2.63 ( 21.05.2013) lähtien. Nyt versio 1.4.71 julkaistu 08.11.2013 ja hyvin pelittää. Toman ohjeiden ja scriptin mukaan vaan...
tuo "user_app_chart" hakemisto on AirNavPro kansiossa jo valmiina.

Conf-napin takaa vaan ruksataan päälle: Auto approach charts ja approach chart type VFR

TOIMII SE :)

Kyllä se näemmä pitäisi toimia näin:


  • kytke Android laite sinun tietokoneeseen
  • lisää juurihakemistoon seuraavat hakemistot (jos ne eivät ole siellä jo)
  • AirNavPro ja sen sisään user_app_chart
  • kopioi kaikki skriptin generoimat hakemistot tuonne user_app_chart hakemistoon


Minä en ainakaan saanut sitä toimimaan, mutta kokeilkaa ihmeessä, voipi olla että tuossa minun SG3:ssa on jotain mystistä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2013, 20:19:07 kirjoittanut Toma »

Kari Miettinen

Juurikin noin, tarkkana pittää olla ;)

ANP luo tuon kyseisen hakemiston asennuksen yhteydessä oikeaan muotoon.

jaoksa

Moi!
Olen katsellut iPad miniä ... mietiskellyt että  riittääikö 16GB laite hyvin Air Navigatoin Pro:n käyttämiseen vai
millaista laitetta teillä on käytössä ??
Nyt kun tuli RETINA näyttöinen iPad markkinoille  putosi hieman tuon edellisen hintakin , voisi paperikarttaa vain  pitää mukana kun käyttäisi tuotasovellusta ... ( mini sopisi ultran kyytiin helpommin kuin normaali kokoinen)

Toma

16Gb iPad mini riittää aivan mainiosti, muista vaan ottaa se 3G versio että siinä on GPS sisäänrakennettuna.
Minulla on itse se käytössä ja se mahtuu jopa yksipaikkaiseen purjekoneeseen jossa on sen lisäksi minun kokoinen ruho sisällä.

Tällä hetkellä on Maa (Google maps) , meri (Navionics) ja ilma (ANP, WinPilot) suunnistukset kaikki tuossa 16Gb minissä ja mahtuu aivan hyvin.
Terveisin
Tom Arppe

jaoksa

Lainaus käyttäjältä: Toma - marraskuu 28, 2013, 12:26:43
16Gb iPad mini riittää aivan mainiosti, muista vaan ottaa se 3G versio että siinä on GPS sisäänrakennettuna.
Minulla on itse se käytössä ja se mahtuu jopa yksipaikkaiseen purjekoneeseen jossa on sen lisäksi minun kokoinen ruho sisällä.

Tällä hetkellä on Maa (Google maps) , meri (Navionics) ja ilma (ANP, WinPilot) suunnistukset kaikki tuossa 16Gb minissä ja mahtuu aivan hyvin.

Kiitos infosta ! Kyllä 16GB sitten pitäisi itselleni riittää :)

-Jari-

Ventti

Lainaus käyttäjältä: KariM - marraskuu 22, 2013, 15:13:59
VAC- ja LDG-kartat toimivat myös Androidissa, versiosta 1.3.2.63 ( 21.05.2013) lähtien. Nyt versio 1.4.71 julkaistu 08.11.2013 ja hyvin pelittää....


Hei,

osaatko avittaa mistä tuon 1.4.71 version androidille löytäisi? Nexuksen Google Play tarjoaa vain vanhempaa versiota, enkä onnistunut tuolta xamplen nettisivultakaan uutta löytämään.

kiinnostaisi päivittää kun tuo nykyversio on muutaman kerran ottanut exitin ihan yllättäin

T: Ventti

Toma

Mene ja liity tähän beta testi yhteisöön niin saat viimeisimmät versiot
https://plus.google.com/communities/109293387296896395272
Terveisin
Tom Arppe

Ventti

Kiitti!

Sieltä löytyi ☺ja stabiilimmin tuntuu toimivan. Näytön päivitys taas hidastui, mutta pitänee tutkia asetukset ennen kuin raportoi.

-ventti

Pekka

Kartan myynnistä saamani tiedote:


Xample on nyt ilmoittanut että myös Android laitteisiin on saatavilla päivitys joka sisältää automaattisen päivityksen Finavian karttavirheisiin. Päivitys on normaali sovelluspäivitys ja maksuton toimenpide

Teuvo Okkonen

Onnistuin hukkamaan maksamani ilmailu kartan.
Olen nyt yrittänyt imuroida uutta onnistumatta.
Onko jotakin jota en osaa, voinko pelastaa jo maksamani version?

terv,
Teuvo
Teuvo Okkonen

Toma

Kyllä ne sinun ostamat kartat pitäisi näkyä jos painat sitä rattaan näköistä ikonia oikeall ylhäällä nurkassa ja valitset Add-ons (Map Store) ja kun se ikkuna aukeaa niin ikkunan alhaalta All my Products.
Se lultavasti kyselee sinulta sinun Apple ID:tä (jos tämä nyt oli omena laite) jonka jälkeen kaikki ostamasi tavarat näkyy ja voit asentaa ne uudestaan.

Jos oli Android versio niin minulla ei juuri nyt ole sitä tässä joten siinä en voi auttaa.
Terveisin
Tom Arppe

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: Teuvo - joulukuu 12, 2013, 07:44:10
Onnistuin hukkamaan maksamani ilmailu kartan.
Olen nyt yrittänyt imuroida uutta onnistumatta.
Onko jotakin jota en osaa, voinko pelastaa jo maksamani version?

terv,
Teuvo

Android
-paina hammasrattaat ikonia
-paina "Map Store" tekstiä
-paina "All my products" tekstiä
Pitäisi näkyä teksti "Finland ANC 500K..." jos löytyi, palaa takaisin alkuun
-paina vasemmalla olevaa maapallo+hammasrattaat ikonia
-paina "Map background" tekstiä, jolloin sininen ruksi tulee rivin oikeaan reunaan
Jos tätä ruksia ei ole, niin kartta ei näy.
-Reijo Österberg-

Toma

#113
Niin tosiaan jos olet ladannut sen kartan mutta se ei ole päällä niin se ei näy,

Eli omenassa näin:
1. paina "maapallo missä on rattaita" ikonia
2. paina maps kohtaa
3. vedä vaikka se suomen kartta "Finland 500k 2013" (jos se sieltä löytyy) niistä kolmesta pitkittäisviivasta ylimmäiseksi
4. tarkista että se on päällä (siitä vipukuvakkeesta näkyy vihreetä)

Jos sinulla on se ilmainen karttaa "Finland - whole country" ja se on ylimmäisenä sekä päällä niin se on se joka näkyy vaikka ostamasi kartta on myös päällä.

PS. mää tiedän että minulla on vanha kartta, mutta lentämistä ei ole näköpiirissä kun huhtikuussa ja sekin ruotsissa...
Terveisin
Tom Arppe

Teuvo Okkonen

Kiitos asiallisista ohjeista.
Ongelmani ei ratkea kuvaamallanne tavalla.
Olen hukannut maksamani ohjelman, en kuitenkaan ymmärrä miten se tapahtui.
Mielestäni en ole käyttänyt poista komentoa.
Kun yritän imuroida ohjelman uudelleen kyseisestä paikasta toiminto ei onnistu.
Teuvo Okkonen

Jari Lindevall

Lainaus käyttäjältä: Teuvo - joulukuu 12, 2013, 16:58:56
Kiitos asiallisista ohjeista.
Ongelmani ei ratkea kuvaamallanne tavalla.
Olen hukannut maksamani ohjelman, en kuitenkaan ymmärrä miten se tapahtui.
Mielestäni en ole käyttänyt poista komentoa.
Kun yritän imuroida ohjelman uudelleen kyseisestä paikasta toiminto ei onnistu.

Ilmeisesti tarkoitat, että kun yrität ostaa maksamaasi ohjelmaa uudestaan niin se ei onnistu mitenkään.
Itselläni aiemmin tuo onnistui kun "ostin" ohjelman uudestaan, ilman veloitusta ja tämä siis iPad:lla.:thumbsup:
Käyttämäsi Apple Id hoitaa maksusi tunnistuksen ja operaation pitäisi olla ilmainen.

Seppo Koivisto

Minulla viimeisimmän ANP:n päivityksen jälkeen Androidissa katosi (ilmainen) kartta näkyvistä. Ei auttanut vaikka latasin sen uudestaan.

Teuvo Okkonen

Kiitos Reijo avustasi.
Nyt tiedän miksi maksettu ilmailukartta hävisi. minä nimittäin käytin "Installed producets" komentoa ymmärtämättä.
Nyt en saa palautettua tai ostettu uutta karttaa Android laitteeseeni.
Olisin kiitollinen avutanne.
Teuvo Okkonen

hannuvir

#118
Niin minäkin kadotin, lienee samoilla näpyttelyillä kuin sinäkin.
Mutta sain palautettua vanhan kartan.
- näppää rataskuvaketta oikeassa yläkulmassa
- näppää Map Store
- näppää All my products
- näppää Restone purchases
- käynnistä ohjelma uudestaan

Ainakin minulla vanha ANC palautui, uusi versio hankitaan vasta ensi keväänä.

Asiaa sivuten, nyt marraskuussa uusittiin ilmailukartat ja uuden Ilmailu-lehden
artikkelin mukaan taas syksyllä -14 kartat menee uusiksi.
No eihän se ole tiedostona kuin 39,90 mutta kuitenkin....

Jari Lindevall

Niin, ja ajanmukainen paperikartta tulee aina löytyä koneesta... halpaa tämä harrastus ei välttämättä ole, mutta ilmassa se kummasti jää taka-alalle :thumbsup:.

Teuvo Okkonen

Kiitos, Kiitos......hannuvir
Ongelma ei ole aina kummoinenkaan on vain osattava. Kiitos
Teuvo Okkonen

Seppo Koivisto

Minulla kartat alkoivat näkyä, kun ohjelman käynnistyessä tulevassa Choose OpenGL Config -valikosta valitsi RGB 888. Android ja Asus-tabletti.

jaoksa

Lainaus käyttäjältä: Toma - marraskuu 28, 2013, 12:26:43
16Gb iPad mini riittää aivan mainiosti, muista vaan ottaa se 3G versio että siinä on GPS sisäänrakennettuna.
Minulla on itse se käytössä ja se mahtuu jopa yksipaikkaiseen purjekoneeseen jossa on sen lisäksi minun kokoinen ruho sisällä.

Tällä hetkellä on Maa (Google maps) , meri (Navionics) ja ilma (ANP, WinPilot) suunnistukset kaikki tuossa 16Gb minissä ja mahtuu aivan hyvin.

Valaistusta asiaan Hankin 16Gb iPad minin 3G:llä  , sain ohjelman padiin samoin ostin karttakaupasta 500k karttapaketin, näyttää toimivan samantien latasin iPhoneenkin  ohjelman ... mutta karttapaketti ei siirtynytkään iPhoneen ... joutuuko sen ostamaan molempiin erikseen vai tulikohan jotenkin Tumpeloitua latauksen kanssa ???
Olisiko infoa tällaiseen   :stupidme:
(Foorumilta ei pistänyt silmään tällainen ongelma )

Mikhou

Kartta ostetaan kerran per tunnus. 
Kartta täytyy manuaalisesti siis ladata sinne puhelimeen erikseen. 
(Näin ainakin mulla)

Löytyy jostain sieltä ostetut tuotteet valikon takaa.

jaoksa

Kiitos infosta , täytyy viikonlopun aikana koettaa :)

LauriT

/lainaus
Minulla kartat alkoivat näkyä, kun ohjelman käynnistyessä tulevassa Choose OpenGL Config -valikosta valitsi RGB 888. Android ja Asus-tabletti.
/lainau päättyy
Kun yritin samaa, niin ohjelma tilttasi ilmloitukseen Air Navigation pro stopped.Samsung Galaxy 7". Muuten toimii kutakuinkin kuten kuvittelisin tarkoituksen olevan, mutta lähestymis ja kierrokarrtoja en ole saanut näkyviin.
Hyvät neuvot kelpaisivat.
- Lauri

Nils Rostedt

Samaan sarjaan:
Olen nyt aloitttanut ANP:n käytön. Map Storessa on kuitenkin tarjolla oleva Helsingin VFR kartta vielä vanhaa 2013-03 mallia ja Finland ANC 500k ilmeisesti samoin. Onko tietoa milloin tulisi ajantasainen versio?

Jarmo Uusimäki

Finland ANC 500k 2013-2014 on se maksullinen ja ajantasalla.

jaoksa

Lainaus käyttäjältä: Mikhou - maaliskuu 14, 2014, 09:30:23
Kartta ostetaan kerran per tunnus.
Kartta täytyy manuaalisesti siis ladata sinne puhelimeen erikseen.
(Näin ainakin mulla)

Löytyy jostain sieltä ostetut tuotteet valikon takaa.
Kiitos tiedosta jostain syystä kartat löytyikin iPhonesta kun päivän odotti ja sai ladattua samalla tilauksella ;)
joten seuraava lataus syksyllä

KIITOKSIA :)

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Toma - maaliskuu 04, 2013, 10:36:45
Pistän sen nyt tänne esille, kolmella eri tavalla.

Noista ainoastaan tuo "Reitinteko" tuntuisi olevan olemassa tai saavutettavissa...? Jos ne filet kuitenkin makaavat siellä jossain kovalevyllä, niin saatavuuden parantaminen voisi lisätä niiden kannattavuutta. ;)

"Forbidden
You don't have permission to access /download/talvipaivat/ikonit_ja_valikot..mp4on this server."
- Pirkka -

Toma

Kokeile nyt, jouduin himan tiukentamaan oikeuksia kun on ollut muutama inhottava hyökkäys ja ovat yrittäneet laittaa phishing sivuja palvelimelle.
Tuon osalta taisi mennä hieman lian tiukalle ;D
Terveisin
Tom Arppe

LauriT

Olen päivittänyt karttoja Android versioon AirNavPro navigaattoriin.  Hieman hämmennystä aiheuttaa kaksi varsin samanlaista karttaa: 

Helsinki VFR chart 2013 ja Helsinki VFR chart WEF 2013

Mikä näiden ero on ja mitä WEF tarkoittaa?

Edelleen jos yritän aiemmin ehdotettua temppua: valitse alkunäytön valikosta optio RGB 888, niin ohjelma pysähtyy. Ainoastaan oletusarvolla (DEFAULT) se jatkaa toimintaansa. Onko tähän mitään apuja?

Tabletti on Samsungin 7".

- Lauri Tarkkonen

Armin Züger

#132
Lainaus käyttäjältä: LauriT - toukokuu 13, 2014, 00:41:58
Olen päivittänyt karttoja Android versioon AirNavPro navigaattoriin. Hieman hämmennystä aiheuttaa kaksi varsin samanlaista karttaa:
Helsinki VFR chart 2013 ja Helsinki VFR chart WEF 2013
Mikä näiden ero on ja mitä WEF tarkoittaa?
(...)
WEF ilmailussa tarkoittaa tavallisesti "voimassa ... alkaen" (ks AIP GEN 2.2-21 )
En tunne AirNavPro:ta, mutta karttojen nimen perusteella todennäköisesti kyse on samasta VFR chart Helsinki-karttasta joka on täällä.
Viimeisistä muutoksista on tavallisesti kommenti kartan vasemman alakulman kohdalla, tässä tapauksessa "CHG:NOTE". Joka tarkoittanee että kommentit transponderin pakollisuudesta on muutettu.
// Armin

LauriT

Kiitos tiedosta Armin.

Katsoin lyhenteen ultrateorian kirjasta, mutta kun en nähnyt noiden karttojen välillä mitään eroa, niin epäilin sen tarkoittavan jotain muuta.  

KILA:n kerhoillassa oli maanantaina ANP opastusta ja ainakin minulle jäi sellainen mielikuva, että Apple versio on varsin paljon Android versiota edellä. Monet piirteet ovat tulleet vähin erin myös Android versioon, mutta näyttää siltä, että sitä päivitetään jos ei satu mitään muuta tähdellistä tekemistä.  Applen tappioksi voi ilmeisesti laskea vain sen, että sen verskio kaatuu useammin kuin Android. 

Lieneekö kukaan kokeillut miten ANP toimii ASUSin 32 Mb:n tabletissa. Siinä olisi ainakin hieman enemmän muistia, jos ryhtyy keräilemään karttoja.  

t. Lauri Tarkkonen

Jarmo Uusimäki

Minulla on Samsung 7", joka mahtuu koneeseen mukavasti. 10-tuumainen oli liian iso. ANP kaatuilee joskus, mutta ei kiusaksi asti ja jos kaatuu, niin ANP:n uudelleen käynnistys riittää. Koko aparaattia ei ole tarvinnut ilmassa bootata. Myös tracking alkaa toimia ilman manuaalitoimia kaatumisen jälkeen. Android-ANP:stä puuttuvia Apple-ANP:n ominaisuuksia en ole osannut kaivata. Varmaan siksi kun niitä ei ole ;D Ilmassa Android-version ominaisuudet riittävät hyvin. Kotona tapahtuvaa suunnittelua auttaa mukavasti goVFR.com, jolla laaditut reitit saa ladattua Samsungiin.

pimattil

iPad versio käytössä ja kiinnostaisi tietää, että mikäli sitä GPS-yhteyttä ei ensi alkuun tai ollenkaan ole, niin mikä on fiksu tapa päästä kartalle? Siis sehän ilmeisesti heittää sut silloin johonkin päiväntasaajalle tms. nollapisteeseen niin pituuden kuin leveydenkin suhteen. Mutta kun se zoomaus ulos ei ole riittävä, että siitä pystyisi suoraan siirtymään edes Eurooppaan Suomesta puhumattakaan...
- Pirkka -

AKu

Lainaus käyttäjältä: KariM - marraskuu 23, 2013, 12:28:45
Juurikin noin, tarkkana pittää olla ;)

ANP luo tuon kyseisen hakemiston asennuksen yhteydessä oikeaan muotoon.

Hyvin toimii. Pieni bugi löytyi kuitenkin. Kenttien EFHM ja EFHV kartat meni piiloon. Löytyi EFHL alta. Mikä avuksi? Käytössä Android.

Toma

Lainaus käyttäjältä: pimattil - toukokuu 15, 2014, 09:15:16
iPad versio käytössä ja kiinnostaisi tietää, että mikäli sitä GPS-yhteyttä ei ensi alkuun tai ollenkaan ole, niin mikä on fiksu tapa päästä kartalle? Siis sehän ilmeisesti heittää sut silloin johonkin päiväntasaajalle tms. nollapisteeseen niin pituuden kuin leveydenkin suhteen. Mutta kun se zoomaus ulos ei ole riittävä, että siitä pystyisi suoraan siirtymään edes Eurooppaan Suomesta puhumattakaan...

yksi tapa päästä kartalle on jos painat itsesi edit modeen (neljäs nappi vasemmalta) ja tämän jälkeen eka nappi vasemmalta ja sen jälkeen toka vasemmalta jolloin oikealla ruudussa on 3D moodi (synteettinen näkäymä) päällä.
Vasemmalla ylhäällä on Route ikkuna ja siihen voit pistää jonkun ICAO tunnisteen ja paina etsi.
Kun se löytyy paina sitä ja siirryt valitsemasi kentän kohdalle.

Hieman on hankala tapa mutta en keksinyt nyt tähän hätään muutakaan...
Terveisin
Tom Arppe

Jarmo Uusimäki

Kuulosti sen verran oudolta tuo kartalta putoaminen, että piti testata. Androidissa näyttäisi muistavan edellisen sulkemisen aikana olleen karttanäkymän ja zoomaustason, oli gps päällä tai ei. Kone-keskelle-karttaa nappula keskittää koneen kartalle gps:n mukaan ja jos gps:ää ei löydy, niin näyttäisi ilmeisesti muistavan edellisen gps-sijainnin. Näin ainakin maksullisella kartalla, mutta ei kai karttapohjan pitäis tähän vaikuttaa...tai mistä näistä tietää... ;D

Toma

Juu noin se toimii omenassakin, mutta jos ei ole koskaan ollut GPS:ää, (kuten wifi versio iPadistä) niin silloin tuo varmaan menee johonkin "nolla" paikkaan
Terveisin
Tom Arppe

Kari Miettinen

Juu Androidissakin laite palautuu ns "nolla"pisteeseen jos toimitaan ilman gps-yhteyttä ja esim vahingossa painaa keskitä kartta nappia. Tuo piste vaikuttaisi muuten olevan Sveitsissä?, ehkäpä sovelluskehittäjän työtuolin koordinaateissa :) Kartalle pääsee helposti valikosta WPT ja search ja  hakukenttään esim EFJY  ja edelleen show on map kun laite on löytänyt annetun pisteen.

Jarmo Uusimäki

Tosiaan, noinhan tuo keskitä-nappula näkyy toimivan ilman gps:ää. Mulla se vie kyllä Ranskaan, LFLP:n kupeeseen. Pelkkä ANP:n sulkeminen tai kaatuminen pitää siinä edellisessä näkymässä.

IlkkaH

Hankin juuri ipad mini retinan sekä ostin ANP:n. Yrittäessäni syöttää koneen identifiointitunnusta se herjaa väärästä muodosta, kun yritän syöttää koneen virallista tunnusta. Siis OH-XXX ei kelpaa, mutta OHXXX kelpaa. Onko muilla sama tilanne, eli onko kyse ominaisuudesta vai onko minulla jokin asetus väärin.

Latasin myös koneeseeni (macbook pro) nuo hienosti kootut lentokenttätiedot ja onistuin jopa siirtämään ne palstalla olleen ohjeen,omppu + K näppäimen avulla ipadiin ja sinne airport + chart kansioon ja lentokenttää tökätessä saan lähestymiskartat ym avautumaan. Hyvinkään kentän karttoja ei vissiin ole tehty tähän pakettiin vai mokasinko jotenkin siirrossa?

Siirrettyäni kansiot huomasin että siellä oli myös Suomi VFR ja ilmatila PDF:ät mukana. Mihin se pitää siirtää, jotta ne saa näkyviin, vai saako mitenkään. Tietenkin ne voisi varmaan tallentaa erikseen ja siirtää ibook ohjelmaan, kuten tein ANP manuaalille, jotta voi näin tutustumisvaiheessa lunttailla käyttöohjeita tarvittaessa.

Jari Lindevall

Minulla on myös on MacBook Pro, iPad mini ja iPad retinanäytöillä.
Isommassa iPadissa koneentunnus + lentokentän tiedot mm. EFHV:stä näkyy normaalisti, mutta iPad minissä ei lähestymiskarttoja näy miltään kentältä. Veikkaampa että nuo PDF-tiedot on jäännyt lataamatta iPad miniin.

Toma

Mainittakoon noista laskeutumiskartoista sen verran että toissapäivänä VFR-Suomi lopetti olemassa olon kokonaan, eli nyt ei saa enää ladattua niitä vanhojakaan karttoja vaan kaikki liikenne ohjataan lentopaikat.fi sivustolle.

Finavia ei suostunut antamaan karttapohjia lentopaikat.fi sivuston käyttöön joten ne täytyy nyt piirtää uudestaan ja se ei ole ihan pieni urakka. Tein kokeilumielessä Nummelan kentälle uuden laskeutumiskartan käytäen Pauli Salon hyvää pohjaa. Yhden kartan tekemiseen meni hieman päälle 6 tuntia. Kenttiä on noin 56 josta karttoja tarvitsee noin 50.

50 + 6h = 300h joka on 8 viikon täysipäiväinen työ.
Mutamia optioita on noitten tekemiseen mutta katsotaan miten homma etenee.

Jos joku tuntee itsensä hyväksi piirtäjäksi niin saa ilmoittautua talkoisiin :)
Terveisin
Tom Arppe

IlkkaH

Olinpa lukenut huonosti. Yhdessä edellisessä viestissä se oli löytynyt EFHL:n alta. Itseltä löytyi sieltä EFHN, EFHP sekä EFHV kansiot ja kartat efhv-pdf ja efhl-pdf erillisinä. Ei muuta kuin siirsin kenttäkansiot pykälää ylemmälle tasolle ja kartta-pdf edelleen sinne EFHV:n sisään. Tämä tapahtui MacBookin kautta WebDAV:n avulla Wifi yhteydellä iPadin ollesssa yhteydessä tietokoneeseen. EFHN ja EPHP kansioihin en löytänyt täytettä, vaikka kävin joka kentän kansion lävitse tiedostojen väärään kansioon eksymisen varalta.
 
Tämän jälkeen Hyvinkään kentän tiedot avautui klikkaamalla normaalisti. Olisiko tiedostojen purkuvaiheessa ollut jotain häikkää?

Väliviivan saamiseksi koneen tunnukseen en ole löytänyt ratkaisua, mutta sinänsä tuo on lähinnä kosmeettista.
VFR Suomen poistin ja asensin sen erillisenä pdf-tiedostona iBook ohjelmaan, mistä se on hyvin luettavissa.

IlkkaH

Tarkoitatko Toma sitä, että nuo kartat ovat tallella enää sinun zip-tiedostossasi kaikkien korpikentillä lentävien tarpeeseen? Taitaa olla onni, että hommasi tuon ANP-ohjelman ja ainakin sieltä ne jo talletetut tulee varmaankin aukeamaan normaalisti jatkossakin. Helpottaa kummasti laskeutumissuunnittelua, kun on nuo tiedot saatavilla.  

Käsittämätöntä toimintaa Finnavian taholta!

hannuvir

Siis onko nyt totta että mistään ei enään saa/näe korpikenttien laskeutumiskarttoja?
Ja viranomainen niin toitottaa lentämisen turvallisuuden puolesta, tämäkö sitä edistää?
No onneksi itsellä on suurin osa paperikopioina, mutta kuitenkin haloo......

Toma

Kyllä se näin on, nyt ne pitää vaan tehdä. Tämä on, kuten sanottu, vireillä mutta kun tätä työtä tehdään ansaintatyön ohessa niin se ei synny ihan heti.
Pistän uuden ketjun lähiaikoina tuonne Tiedotuksia ja kommentteja, osioon missä toitotan hieman tuon etenemisestä.
Kunhan kaikki saadan tehtyä niin teen myös valmiin zipin missä kaikki kartat on valmiiksi ANP hyväksymässä muodossa ja se tulee olemaan ladattavissa lentopaikat.fi sivustolta.
Terveisin
Tom Arppe

Ronjari

Tervehdys, tekeekö Ipad + Air navigation IGC tiedostoa? 
Jos tekee niin neuvoja kaivataan miten saa ulos laitteesta ja lähetettyä OLC:hen..

J

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod