Poika ja Varis

Aloittaja Martti Mattila, lokakuu 08, 2012, 22:36:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila


Poika ja Varis taulun maalasi Akseli Gallen Kallela, sama mies joka suunnitteli Suomen alkuperäisen Sotilaslentomerkin,mikä sitten piti
valvontakomission painostuksesta muuttaa.Tuo taulu tuli mieleeni, kun lähestyin entisen toimistoni portaita ja havaitsin pihassa päivystävän
Variksen (pihassa myös lounaskuppila jonka asiakkaat saattoivat heittää pois jotain Varikselle syömäkelpoista)Varis seurasi uteliaana
Mersuherran puuhastelua autonsa kanssa.Mersuherra oli palannut ulkomaanmatkalta ja autossa oli puhdistettavaa, olihan talvi,
sillä hetkellä vielä kylmä viima ja pakkasta.En voinut olla vertaamatta Variksen ja Mersuherran taloudellista epätasapainoa.
Mersuherralla keskihyvä palkka,Variksella vain tuulen huuhtomat perssulat,sitten olin jo niin lähellä että Varis säikähti minua ja
lennähti lähistöllä sijainneeseen, ristikosta tehtyyn korkeaan valaisin torniin.Yht äkkiä Varis ei enää näyttänytkään niin köyhältä,
se kykeni milloin tahansa nousemaan siivilleen ja liikkumaan kolmeulotteisesti,konsti mihin Mersuherra tarvitsi työnantajan
ostaman lentolipun.Yksi kyseisen alueen Varis asukeista leikki yksin pudottamalla nokastaan palan pakkauspehmikettä ja sen pudotessa
koukki sitä kuin näytöslentäjät auki heitettyä vessapaperia,sen olivat muut havainneet ennen minua.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod