Ilmailun perusteet

Aloittaja Ari Mittilä, syyskuu 10, 2012, 20:23:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Toma

Yhdyn tuon sivun väittämän muutamiin mielipiteisiin...

Miten ihmeessä linnun VNE sitten mitataan?
sehän menee just semmosita vauhtia mikä tuntuu hyvältä tai mitä tarvii mennä että saa syötävän kiinni.
Kai se voi ylittää nopeudet moninkertaisesti jos paniiikki iskee ja tarve sitä vaatii että pysyy hengissä  :)

Seurasin joskus juuri tuommoista Eider lintua ultralla (beaver RX550. kellukkeilla) ja toiseksi jäin, sekun meni ilman suurempaa vaivaa leppoisasti läpyttäen 130 km/h. Ei ole mielessäni pienintäkään epäilystä että se ei voisi mennä huomattavasti nopeammin jos tarve vaatii

Terveisin
Tom Arppe

Aki Suokas

 Eider lintu näyttää olevan sieltä nopeimmasta päästä vaakalentonopeudella, eli VH arvo.
Www.speedofanimals.com
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Toma

Aika järkyttävää että hirvikärpänen pääse 145 km/h  :eiii:
Eihän niitä pääse maissa sitten pakoon laillisesti mitenkään (muualla kuin saksassa)
Terveisin
Tom Arppe

Martti Mattila

Muutama syksy sitten,näin kun Haukka pinkaisi Kyyhkysen perään,minä säikäytin Kyyhkyn lentoon, jota haukka vaani.
Olin huolissani Kyyhkyn kohtalosta,olinhan ollut vaikuttamassa tapahtumien kulkuun,aluksi Haukka saavutti Kyyhkyä,
mutta sitten Kyyhky alkoi kiskomaan korkeutta ja Haukka jäi,se seurasi vähän aikaa mutta jo muutamassa sekunnissa
huomasi pelin menetetyksi.Eli ei auttanut kovempi vaakalentonopeus tai hyvät syöksy ominaisuudet,Kyyhkysen nousunopeus oli parempi
ja päivällinen karkasi.Tämä ei ollut ainoa luonnon lentonäytös, josta olen saanut nauttia.Vaikuttavin on kuitenkin se kun eräänä
keväänä tonnissa lentävästä Kurkiaurasta kaksi Kurkea erkani sivuluisukaarrolla,menettäen nopeasti korkeutta.
Ne olivat saapuneet kotiin.Sitä näkyä en voi liikuttumatta muistella.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod