120 kg luokka?

Aloittaja Ansis, elokuu 31, 2012, 09:47:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ansis

Mikäs tämä saksassa mainostettu oikein on? Edullisempia vakuutuksia? Saako lentää suomessa?  Lieneekö edes ajateltu tänne?
My mind is willing, but purse is weak.

viper

Otin tuosta Saksaan tulevasta uudesta ultrakevytluokasta selvää ja kirjoitin siitä jutun Siivet-lehteen. Juttu on julkaistu numerossa 4/2012. Siinä jutussa on perustietoja Saksan 120 kg ul-luokasta ja siihen sopivista koneista. Vakuutusten hinnoista siellä en ottanut selvää, mutta tuskin ne ainakaan kalliimpia ovat kuin perinteisessä ul-luokassa. Se Saksan 120 kg ul-luokka on kansallinen, joten heidän lupakirjallaan ei varmaankaan saa lentää Suomessa. Tänne pitäisi jonkun alkaa puuhaamaan vastaavaa...

Ansis

Näin kahdeksan vuoden päästä aiheesta ei taida olla vieläkään tietoa, varsinkaan tuoretta tarjolla?
My mind is willing, but purse is weak.

SamiM

Eikö se 120kg luokka pitänyt sisältyä tähän uuteen ilmailulakiin..- joka taas ilmeisesti siirtyi..

Ansis

Hävettää suomalaisten osaamisen lisäksi myös tiedon vähyys, vaikka meillähän on maailman paras yleissivistävä peruskoulutus.
My mind is willing, but purse is weak.

Erkki T

Lausunnolla oleva määräysluonnos mainitsee jo luokan alle 120 kg. Kohdassa 3.1.2.2. tosin käsitellään ainoastaan lujuusvaatimuksia. https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/AIR%20M5-10%202020_lausunnolle_puhdas.pdf
Pilottia koskevien vaatimusten luonti vaatinee meidän harrastelijoiden aktiivisuutta. Omalla aktiivisuudellamme kykenisimme vaikuttamaan mm. siihen, millainen lentokoulutus ja terveydentilan toteaminen pilotilta tullaan vaatimaan. Kevyt ja pieni kone saattaa olla herkkä lennettävä, eikä ensilennolle mahdu opettajaa turvaksi.  

Ansis

"Pilottia koskevien vaatimusten luonti vaatinee meidän harrastelijoiden aktiivisuutta. Omalla aktiivisuudellamme kykenisimme vaikuttamaan mm. siihen, millainen lentokoulutus ja terveydentilan toteaminen pilotilta tullaan vaatimaan. Kevyt ja pieni kone saattaa olla herkkä lennettävä, eikä ensilennolle mahdu opettajaa turvaksi. "

Jokainen lentäköön koneensa itse, kuten myös käyköön suhkussa tuhoten kaatumisellaan muutaman miljoonan €:n kerrostalon vesivhingon seurauksenan ja nouskoon keittiöjakkaralleen teloen vain itsensä...
Inertiaa noissa kevyissä koneissa ei oikeasti ei ole, joten...

Laittakaas ny oikeesti vaikka tähän ketjuun ehdotus OPS:n muutamiseksi perusteluineen.
Teen senkin muuten itse ;)

Tosittakaa ihmisyytenne ;)
My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod