Taas uusi moottori

Aloittaja Tapani Honkanen, heinäkuu 24, 2012, 21:50:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapani Honkanen

-----

4trade

Tuo 2500 taalaa on vain lohkojen ja kampuran hinta. Loput hilut joutuu ostamaan Continental osina joko suoraan tehtaalta tai sitten tarvikkeena. Lopputulos sitten maksaa reippaasti enemmän....pytyt, männät, magneetot ym.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

4trade

Tuo 60 hp/ 2800 rpm on aika optimistinen lukema moiselle koneelle (tuolla kierrosluvulla), kun vakio 100 hp/ 2750 rpm taitaa tuottaa noilla tehtaan ilmoittamilla kierroksilla vain 85-90 hp. Potkurisuunittelijat käyttää noita matalampia teholukemia perustana O-200 potkurin mitoitukseen, mikäli sitä ajetaan noilla tehtaan ilmoittamilla kierrosluvuilla.

Vakio O-200 koneesta saa kyllä 120 hp ulos, mutta kierroluku on noilla tehoilla reilusti yli kolmen tuhannen lukemia, ja puolikkaalla saman verran mikäli haetaan 60 hp.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Martti Mattila


Olen lentänyt ja innolla rakentanut kaksisylinterisiä.Citroen Visa 650cc.nelitahti,Trabant 600cc.kaksitahti,Fuji Robin440cc.kaksitahti,Puolikas VW.
Koko ajan tuskallisen tietoisena siitä että kaksisylinterinen, menetettyään toisen sylinterin käyntikyvyn, on jokseenkin voimaton murikka.
Sillä ei hyllyllä pysytä,korkeintaan saadaan potkuri sen verran pyörimään että vastusta syntyy enemmän kuin seisovasta lavasta.
Toisin kuin esim,VW kolmella pytyllä noin 2000 rpm. pysyy vielä mopulla hyllyllä.Mutta olisi tuosta moottorista classickien voimanlaitteeksi,
sellaisiin mitkä on lentäneet Bristol Cherubilla, ABC Scorpionilla tai Aeronca kaksisylinterisellä.
Sivuventtiili Continental 40hp.on kanssa jossain mielessä herttainen,kampura vain päistään runkolaakeroitu,välissä kolme mutkaa/heittoa,oikeastaan
siinä on kahdeksan 90 asteen mutkaa.Ja onhan Suomessa kunnostauduttu tekemällä kaksipyttyinen Franklin.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod