Super Kojootti!

Aloittaja mikko lohi, maaliskuu 05, 2012, 09:23:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikko lohi

Moi
Tarviiko kasmoottorikelpuutuksen jos on suihkumoottori apuna koneessa?

Reijo Österberg

Ei tarvitse!
Palokunnan apua tai vähintään sammutin kuitenkin tarvitaan takarungon/sivuvakaajan rättien (=verhoilukankaiden) sammutukseen!
Otappa kuva edestäpäinkin, jotta nähdään moottoriasennus!
-Reijo Österberg-

4trade

Suosittelisin kääntämään peräsimet alaspäin, tai päällystämään ne sammutusmatolla. Se kevyempi pitäisi riittää kun tuon nopeusluokka on alle 0,5 mach  ;D
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

mikko lohi

Terve Reijo
Kerkesin laittaa moottorisuojat paikalleen,mutta tässä kesä kuvia.

mikko

jkarjanl

No onpas upean näköinen Kojootti!

Kuinkas tuo lentopuoli, onko jo suoritettu matalia tai korkeita rullauksia? Tuo moottori varsinkin kiinnostaa, siis kokemukset käytöstä, tehojen riittävyys jne jne...

Jos et tuo Jämille näytille niin tarvii varmaan lähteä varta vasten katsomaan kesällä  (guru)

-Janne

SamiM

Kyllä on kaunis Coyote!

Olisi kyllä mukava kuulla tuosta lisääkin, Suzukin kone ilmeisesti, uudet rätit, erittäin hieno maalaus, sivuvakaajan muodon "modernisointi", kannuspyörämodifikaatio..Mitäs vielä? Onko tuohon siiven ja rungon väliin tuleviin muotokappaleisiin muotit jollain?

Janne: Mä oon sitte reissussa mukana!

pimattil

Lainaus käyttäjältä: mikko lohi - maaliskuu 05, 2012, 09:23:56
Tarviiko kasmoottorikelpuutuksen jos on suihkumoottori apuna koneessa?

Jos kyseessä olisi lentokone, niin viranomainen tuntien, mikäli tälläistä extra-turbiinia käytetään voimanlähteenä koneen liikuttamiseen, niin tarvitaan kaksimoottorikelpuutuksen (MEP) lisäksi turbiinikelpuutus (SET). Se, ettei kummastakaan lentämisessä tätä konetta ajatellen ole mitään järkeä, onkin toinen juttu. Lähtisin hakemaan poikkeuslupaa.

Mutta kun kyseessä on ultrakevyt lentokone, niin jos oikein määräystä tavasin (suhteellisen nopeasti kyllä), niin moottorien määrää tai tyyppiä ei kaiketi ollut rajoitettu. Se minkä kanssa voisi tulla ongelmia on melu, jota kannattaisi tutkia varmasti etukäteen.
- Pirkka -

4trade

Lainaus käyttäjältä: SamiM - maaliskuu 05, 2012, 21:17:49
Kyllä on kaunis Coyote!

Olisi kyllä mukava kuulla tuosta lisääkin, Suzukin kone ilmeisesti

Tuo kävi minunkin mielessä.....olisi mukava kuulla tuosta moottori konversiosta lisää, vaikka koko tarina  :thumbsup:
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

mikko lohi

Meteli ei tuottane ongelmia,mulla on pelttorin kuulosuojat ja asun poronhoitoalueella,konetta on tarkoitus käyttää petojen karkoitukseen toiseen paliskuntaan!
Susuki on rakenneltu Kortetjärven Arin kanssa.Muutoksia mm. hihnapyörät alumiinista(pienempi halkaisija),Kubotan kestomangneetti laturi,peltipakosarja,öljypohja pellistä(syylärille tilaa),kaasari Bing.
Rotaxin C-alennusvaihde kiini alulevyllä,joka on pultattu vaihdelaatikon kiinitys korvallisiin.Ari on avartanut kannen aukkoja paremman väännön toivossa,ja ilmeisesti menestyksellä,tehot tuntus olevan samat kuin aikaisemmassa nelisylinterisessä vakio moottorissa.Kaasarin säätöjen kans joudutaan tekeen vielä töitä.Vauhtipyörän tilalla on pelkkä hammaskehä, pelti keskiöllä,jonka massa ei riitä pienillä kierroksilla.
Rullaus kokeita olen tehnyt,koelentolupaa odottellessa.

mikko

pimattil

#9
Lainaus käyttäjältä: mikko lohi - maaliskuu 06, 2012, 07:54:18
Meteli ei tuottane ongelmia,mulla on pelttorin kuulosuojat ja asun poronhoitoalueella,konetta on tarkoitus käyttää petojen karkoitukseen toiseen paliskuntaan!

Kukaan ei ole määräyksessä suoranaisesti kiinnostunut sinun kuulosuojauksestasi, mutta ympäristöön ei saisi kuitenkaan tulla liikaa melua.

Itse asiassa myös aiempi väitteeni ei voi kyllä olla aivan tosi, koska koneessahan ei olisi kahta mäntämoottoria tai kahta turbiinia. MEP ja MET lienee kuitenkin suunniteltu siten, että ko. moottoreita tulisi olla vähintään kaksi. Nyt kun niitä olisi vain yksi molempia, niin parhaimmillaan koko MEP tai MET:ä ei tarvittaisi kumpaakaan (pahimmassa tapauksessa varmaan molemmat), vaan SEP ja SET voisi riittää...

Edit: typo
- Pirkka -

4trade

Lainaus käyttäjältä: mikko lohi - maaliskuu 06, 2012, 07:54:18
Vauhtipyörän tilalla on pelkkä hammaskehä, pelti keskiöllä,jonka massa ei riitä pienillä kierroksilla.


Noiden automaattivaihteistojen vetolevyjen kanssa on maailmalla ollut toisinaan ongelmia värähtelyjen takia. Vapaana se pääsee värähtelemään kierroksilla ja saattaa murtua. Noihin on usein lisätty tähden muotoinen peltilevy alkuperäisiin turbiinin kiinnityspisteisiin, siis kolme tai neljäsakarainen peltilätkä pienellä korotuksella. Tuo sitoo vetolevyn vapaan värähtelyn. Reilummasta tavarasta valmistettuna saat lisää massaakin mikäli sitä tarvitset.

Kannattaa seurata tuota mikäli se pysyy tuollaisenaan. Tuon vetolevyn koko on kasikoneita paljon pienempi, joten tuon värähtelytaajuus saattaa olla sellainen että se kestää kauemmin kuin moottori...
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Asteroid

Hieno kone. Kuvia tutkiessani huomasin kiinnostavan asian eli siipien jättöreunan tyveen tulevat muotosuojat. Ovatko uniikkikappaleet vai jostain hankittu ? Tuo paikka on sellainen joka on syytä tukkia ja mielellään muotosuojilla, useasti olen aikonut siihen jotain tehdä mutta on vielä aikomukseksi vain jäänyt. Kävisivät hyvin myös liitekuvan New Coyoteen.

Terveisin Pekka K.

mikko lohi

Moi
Laitappa Pekka yv:tä.

mikko

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod