Ilmailufoorumi
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointisähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Etusivu
Foorumi
Galleria
Tarinoita
Tarina ultrakevytaikakauden alkutaipaleilta
Ilmailuviikonloppu vailla vertaa
Hankala siirtolento
Kevyesti meren yli ruotsiin
Ohjeita
Kellukekoolla on merkitystä
Kellukeasennusvaatimukset
Suksiasennus ultrakeveissä ja harrasterakenteisissa lentokoneiss
Tunnusohje
Palveluita
lentopaikat.fi
Tuulikartta
Ilmailukartta
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Ilmailufoorumi
»
Forum
»
Ilmailufoorumi
»
Experimental
»
Foorumilaisten projektit
(Valvojat:
Toma
,
jkarjanl
) »
Rallye experimentaaliksi
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: Rallye experimentaaliksi (Luettu 13954 kertaa)
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Rallye experimentaaliksi
«
:
Helmikuu 29, 2012, 23:29:46 »
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.105714419507929.12909.100002081154863&type=3&l=bc89ec65fb
Tuommosta tullu väännettyä. Lisäilen tuonne kuvia projektin edetessä.
Kirjattu
SamiM
Superkirjoittelija
Viestejä: 193
Oikea nimi: Sami Mäntyharju
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #1 :
Maaliskuu 01, 2012, 08:44:21 »
Hyvä!
Näitä projektikuvia katselee kyllä mielellään
Kirjattu
4trade
Megaluokan kirjoittelija
Viestejä: 470
Oikea nimi: Vesa Kurvinen
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #2 :
Maaliskuu 02, 2012, 11:47:42 »
Hieno projekti
. Mainiota että laitoit linkin tänne, projektikuvat on aina mukavaa katseltavaa, niistä saattaa jopa oppia jotain. Tuosta automoottori konversiosta kuulisi lisääkin mieluusti, mikäli aika ja viitseliäisyys riittää,kun aloitat tekemään sitä. Täällä olisi taatusti kiinostunut lukijakunta valmiina....
Tuossa on neliöitä niin paljon että tuo nielee tunnin jos toisenkin.
Kirjattu
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #3 :
Maaliskuu 03, 2012, 21:16:29 »
Voiha tuosta moottorista jotai laittaa. Tällä hetlkellä tilattu ruisku(sds) ja alennusvaihde(marcotte). Teho tavoite on n.230hp. Moottorin muutoksista lähinnä sisuskalujen vaihtoa eaglen kanget ja todennäkösesti wisecon männät (harkittu myös cosworthia, mutta ei ole saatavilla sopivaa puristussuhdetta.) Ahtimeksi laskeskelin Garrettin gt2871(48 trim ja turbiini .86 ar). Moottorin aihio tuli puolasta ja on vm 2008 2.5l turbo.
Tuossa on mielestäni hyvä linkki jos meinaa subarua ruveta tekemään. Ehdottomasti paras vinkki projektin aloittamiseen kuitenkin tuli täältä foorumilta "eiku romut pihalle ja rupee tekemään".
http://www.sdsefi.com/aircraft.html
Kirjattu
4trade
Megaluokan kirjoittelija
Viestejä: 470
Oikea nimi: Vesa Kurvinen
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #4 :
Maaliskuu 04, 2012, 17:53:43 »
Oletko mitoittanut turbon ainostaan yläkierroksilla toimivaksi (pienempi pakovastus ja lämpökuorma pakoventtiileille) lentokonekäyttöön vai oliko sinulla jotain muita kriteerejä sen suhteen?
Kirjattu
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #5 :
Maaliskuu 06, 2012, 10:27:03 »
Turbo on mitotettu Garretin ohjeen mukaan kierroksille 4000 ja ylöspäin. Vääntökäyrän tarkastelun perusteella ollaa valittu tuo 4000 rpm tavoitelluksi matkalento tehoastukseksi ja siitä lähdetty rakentelemaa alennusvaihteen välitys suhdetta yms. Turbo on hieman alkuperäistä isompi johtuen juurikin käyttö tarkoituksesta, että kun ajellaan jatkuvasti isommilla kierroksilla ni ei nuo pakolämmöt nousisi hirveän ylös. Myös tarkastellessa alkuperäisen ahtimen+moottorin dyno/ahto käyrää selviää miksi ei kannata alkuperäistä ahdinta käyttää. Tuolla sds:n sivuilla on kyllä hyviä mietteitä kokeiluita asiaan.
Kirjattu
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #6 :
Maaliskuu 30, 2012, 20:47:15 »
Tänään saapui pakettia kanadasta. Marcotten alennusvaihde ja sds ruiskuboksi. Äkkiseltää katottuna tuo alennusvaihde tuntuu aika järeältä työltä. Lisäilin kuvia tuonne faceen.
Kirjattu
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #7 :
Marraskuu 20, 2013, 15:17:16 »
Moottoripukki ois sit valmis ja koekuormitettu. Tuntuu ku ois päässy isommankin harppauksen eteenpäin.
Kirjattu
Martti Mattila
Gigaluokan kirjoittelija
Viestejä: 611
Oikea nimi: Martti Mattila
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #8 :
Marraskuu 21, 2013, 00:16:55 »
Tuo on jo lentokoneen pelastusoperaatio,on noi syöpymäkorjaukset suuritöisen näköisiä.Uusien rautojen hitsaukset
on pientä niiden rinnalla,niitähän minäkin.Mutta noi peltityöt.syvä kumarrus.
Kirjattu
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #9 :
Marraskuu 21, 2013, 13:51:24 »
Tuo peltihomma on mennyt mukavasti ku on ottanut aina paikka kerrallaan. Nuo kellukevahvistukset piti olla se viimeinen niittaus. Tarkastellessa löytyi sitten vielä tuo moottorikiinnikkeiden vahvikkeen syöpymä. Tuossahan on lähtökohtana, että kone olisi uutta vastaava kun sadaan kasaan ja siksi availtiin myös noita vanhoja vähän huonosti tehtyjä korjauksia vaikka ne olisi voinut vielä jättää. Suurin syöpymälähde noissa näyttäis olevan nuo pursotetut osat.
Kirjattu
viper
Superkirjoittelija
Viestejä: 102
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #10 :
Tammikuu 21, 2015, 16:06:48 »
Aika vauhdilla edennyt tämä projekti
Onko viime aikoina jäänyt kuvien lisäily facebookkiin, vai onko projekti tauolla?
Kirjattu
peksa
Jäsen
Viestejä: 17
Vs: Rallye experimentaaliksi
«
Vastaus #11 :
Tammikuu 21, 2015, 17:17:10 »
Kesällä piti laajentaa taloa. Syyskyyssa syntyi poika, joten ollut vähän kiireitä. Ollaan yritetty taas alotella, mutta tuntuu aina siirtyvän kun tulee jotain muuta. Eiköhän tuo pakosarjan ja sähköjen virityksellä tässä keväällä taas jatku.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Ilmailufoorumi
»
Forum
»
Ilmailufoorumi
»
Experimental
»
Foorumilaisten projektit
(Valvojat:
Toma
,
jkarjanl
) »
Rallye experimentaaliksi
Powered by
EzPortal
Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies), jonka lisäksi sivusto saattaa sisältää kolmansien osapuolien evästeitä. Käyttämällä tätä sivustoa hyväksyt näitten evästeiden käytön
OK