Rotax Bulletin

Aloittaja Teuvo Honkanen, marraskuu 18, 2011, 18:30:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teuvo Honkanen

Hei

Sanokaas miten tulee menetellä tuon asian kanssa kun Bulletiinin mukaan koskee siinä mainituilla sarjanumeroilla varustettuja moottoreita ja lentokelpoisuusmääräyksen mukaan koskee kaikkia siinä mainittuja moottoreita.Määräyksen tulkinnan mukaan kaikista moottoreista tulee aukaista syttypää ja tarkastaa kampiakselin numero moottorin sarjanumerosta huolimatta,vai miten te asian tulkitsette.Koskeeko tuo määräys myös A-luokan ultria eli nykyisin liidinluokkaa. Anteeksi Hujanen kun tulin päälle mutta aattelin jättää tuon Toman viestin ykköstilalle tuolla huoltofoorumissa.

Tepi

masal

Minun mielestäni siinä lukee niin että mainitun sarjanumeron moottorit on avattava ja tarkistettava. Sitten lisäksi sellaiset moottorit joihin on jossain vaiheessa (viimeaikoina?) vaihdettu kampiakseli on varmistuttava kampiakselin numerosta (tämähän saattaa selvitä myös hyvin tehdyistä vaihtoon liittyvistä papereista joissa saattaisi lukea myös asennetun kampiakselin sarjanumero) ja tehtävä tarkastus mikäli tämä kampiakseli osuu tuohon mahdollisesti viallisten joukkoon. Eli kaikkia moottoreita ei tarvitse availla. Eli kyseessä lienee viallisten akseleiden sarja mikä on lipsahtanut liikkeelle...

Näin ainakin itse tuota rotaxin viestiä tulkitsin.

Markku Salminen

Teuvo Honkanen

Kyllä minäkin näin tuon asian tulkitsisin.Jos nyt jollakin sattuisi tuo moottorinsarjanumero napsahtamaan kohdalle niin minä ainakin avaisin tuon alennusvaihteen suoraan ja tekisin särötarkastuksen enkä alkaisi ensin irrottaa moottoria pukista ja availla sytytysrenttuita ja sitten huomata että -perskule, tässä on juuri tarkastettavaksi määrätty kampiakseli.Tämä tietenkin jos moottoriin ei ole tosiaan akselia joskus vaihdettu.
Olisi kyllä hienoa että joku suomentaisi nuo SB:t niin asia olisi kerralla selvä eikä tulisi samasta asiasta päällekkäisyyksiä ja tulkinta vaikeuksia.
Kannattaa liittyä Rotax Owner jäseneksi,ei maksa mitään ja SB:t tulevat sähköpostiin ja saa muutakin mielenkiintoista infoa.

Tepi

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod