Experimental määräykset ja rajoitukset?

Aloittaja Maikkel, helmikuu 25, 2005, 19:59:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maikkel

Terve! Kysyin tätä jo fsnordicissa ja neuvoivat tulemaan tänne kysymään!

Löytyisikö mistään sellaista sivua jossa olisivat lähes kaikki experimental lentämiseen liittyvät määräkset ja rajoitukset? Katsoin experimental toimikunnan sivuilta mutta ei oikeen tuntunu löytyvän mitää muuta ku rakennukseen liittyvää asiaa. Olis kiva tietää minkälaisia ne kaikki määräykset ja rajoitukset on itse lentämisessä ja liittyykö hommaan jotain ylimääräisiä maksuja yms. ? Eli en nyt tarkoita ultria vaan muita experimental koneita!

Mietityttää tuo että tulisiko experimental koneella lentäminen paljon halvemmaksi kuin tyyppihyväksytyllä. Ja miten suuria muutoksia tyyppihyväksyttyyn koneeseen täytyy tehdä että siitä tulee experimental (tiedän että se oli jotain 50 prosenttia mut miten paljon se on käytännössä)? Mikäli koneeseen tehdään vähemmän kuin vaadittu määrä muutoksia niin mihin luokkaan kone silloin menee, vai saako sillä ylipäänsä lentää? Saako experimental konetta ottaa ansiolentokäyttöön? Jos saa niin mitä toimenpiteitä se vaatii? Jos koneeseen tehdään muutostöitä uudelleen kun siihen on jo tehty niitä ja se on experimental luokassa niin mitä toimenpiteitä se vaatii?

Kertokaa omia kokemuksianne ja omista koneistanne ja minkänlaisia toimenpiteitä olette joutuneet tekemään!
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!!

Markku Hiedanpää

LainaaTerve! Kysyin tätä jo fsnordicissa ja neuvoivat tulemaan tänne kysymään!

Löytyisikö mistään sellaista sivua jossa olisivat lähes kaikki experimental lentämiseen liittyvät määräkset ja rajoitukset? Katsoin experimental toimikunnan sivuilta mutta ei oikeen tuntunu löytyvän mitää muuta ku rakennukseen liittyvää asiaa. Olis kiva tietää minkälaisia ne kaikki määräykset ja rajoitukset on itse lentämisessä ja liittyykö hommaan jotain ylimääräisiä maksuja yms. ? Eli en nyt tarkoita ultria vaan muita experimental koneita!

Mietityttää tuo että tulisiko experimental koneella lentäminen paljon halvemmaksi kuin tyyppihyväksytyllä. Ja miten suuria muutoksia tyyppihyväksyttyyn koneeseen täytyy tehdä että siitä tulee experimental (tiedän että se oli jotain 50 prosenttia mut miten paljon se on käytännössä)? Mikäli koneeseen tehdään vähemmän kuin vaadittu määrä muutoksia niin mihin luokkaan kone silloin menee, vai saako sillä ylipäänsä lentää? Saako experimental konetta ottaa ansiolentokäyttöön? Jos saa niin mitä toimenpiteitä se vaatii? Jos koneeseen tehdään muutostöitä uudelleen kun siihen on jo tehty niitä ja se on experimental luokassa niin mitä toimenpiteitä se vaatii?

Kertokaa omia kokemuksianne ja omista koneistanne ja minkänlaisia toimenpiteitä olette joutuneet tekemään!
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!!
Katsoppa: http://www.lentoturvallisuushallinto.fi/ju...s/m/opm2_07.pdf

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod