Renegade 2 laskutelineen sandumit

Aloittaja Markku N, kesäkuu 11, 2011, 09:05:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku N

Moro
Laskutelineen sandumit puuttuu, koitin sprucen sivuilta etsiä, mutta niissä ei ollut mittatietoja. Valmiit lenkit olis hakusessa, jospa täältä löytyisi tietoa. Kone on Renegade 2   450 kilon max lentomasalla.

Teuvo Honkanen

Terve!

Ilmeisesti Renegade 2:ssa on samanlainen teline kuin Spiritissä.Memet vaan kauppaan missä myydään sandumikumia ja ostat 15mm tai lähellä
tuota kokoa olevaa sandumia ja teet jouset itse.Valmis lenkki ei mene paikoilleen vaan se pitää liittää vasta kun se on putken ympärillä.Lenkin halkaisijaa en osaa sanoa,mutta käsin venyttämällä se ei saa mennä paikoilleen.Kokeilemalla lenkin halkaisijaa löytyy oikea mitta.Lenkin liittämiseen itse käytin varmistuslankaa.Useita kierroksia vieriviereen siten että lanka uppoaa sandumiin ja lopuksi päät yhteen.Kaksi eri liitosta varmistaa jos toinen lanka joskus katkeaa niin toinen pitää lenkin yhdessä.Lenkkejä pitää myös olla kaksi puolellaan.Jos vielä muistit laittaa sopivaa kiristys sukkaa sandumiin niin se peittämään liitosta ja lämmitys ja katso- jousi on valmis eikä maksa paljon.Varmistuslangan sijasta voi käyttää kalastajalankaa ja ommella neulan avulla välillä kumin läpi ommellen.

Tepi   

Martti Mattila

Moi.
Käytän Lerchessä valmiita Amerikan lenkkejä Cub tai jotain.Poikittais tappien etäisyys 180 mm.Otin mitan M.Suhosen tekemästä
Coyotesta ja tein putket tähän mittaan.("onk sulla lupa tehä ite") kyky ainakin on.Käytän sandumien varmistimena teräsvaijereita,
pultista pulttiin,vaikka joku sanoo "kyllä ne siellä kestää"Pakkasella sandumit eivät toimi,löystyvät,joku avaruuskumi mikä kestää -200 C.toimisi.
Jouduin valmistamaan päällevetolaitteen vahvasta neliöputkesta ja 12mm.kierretangosta.Tiedän Renen missä vääsity yhtä
pätkää oleva metritavara sandumi telineisiin.Ensimmäiseen Lercheeni teimme itse lenkit, siis useita,metritavarasta.Silloin
sandumimateriaali pitää venuttaa voimakkaasti ja tehdä lenkin sitominen venytettynä,lepotilassa sitominen ei toiminut,päästi.
eli tähänkin työhön tarvitsi keksiä työkalu.Eli mittaa tappien väli,onko noin 18 cm.
Martti


Markku N

Moi
Koneen olen rakentanut vuosien saatossa alkellisimmasta sarjasta mitä sai, moottori on volkkarimuunnos.
Käsin en pysty kumeja kiskomaan, lenkit saan venytettyä paikalleen. U palkki, vaijeritalja ja vanha kiilahihna apuna. Tappien väli 20 cm ja ristissä keskenään. minkähän mittainen lenkki tuohon kävisi.

Markku

Martti Mattila

Moi.
Se Prucen no:1380 eli alimmainen listassa menee siihen mittaan,mulla on ne ja tapit 18 cm keskeltä keskelle.
Kaksi lenkkiä koko koneessa,Pitsi tarvii näemmä neljä, näitä samoja lenksuja. Mullakin on käyttämättömät varasandumit.
ostin 2005 Sun and no Fukingista,kuinkahan kestävät varastoinnin.Osta ne Cold Weater mallit, niin ei käy niin kuin Pyhäjärvellä.
Martti

Markku N

Kiitoksia avusta, taas pääsee eteenpäin projektin kanssa. Terv Markku

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod