ilmailu.org muuttaa taas

Aloittaja Toma, tammikuu 12, 2011, 01:07:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toma

Muutin yli vuosi sitten ilmailu.org:in hieman luotettavampaan verkkoon joka oli työnantajani minun ylläpitämä demoverkko, nyt kuitenkin budjettileikkuri on iskenyt ja verkko lopetetaan. On ollut hieman haasteita löytää budjettiin sopiva jatkopaikka ilmailu.org:lle. Kotiverkon nopeus ei kerta kaikkiaan riitä ja luotettavuus on kaikkea muuta kun hyvä johtuen pitkästä kuparista lähimmästä DSLAM keskuksesta (4.2 km), joten se ei ollut optio.

Pitkän ja rankan googlettamisen tuloksena löytyi kuitenkin suhteellisen edullinen paikka minne oman palvelimen saa laittaa ja joka on vielä suhteellisen lähellä, duunimatkan varrella. Ensi viikon tiistai-keskiviikon aikana (18-19.01.2011) siirto luultavasti tulee tapahtumaan jolloin ilmailu.org on pois päältä. Ohjaan liikenteen sen aikana aikanäyttöön joka kertoo koska ollaan taas näkyvissä.

Tämän muuton johdosta minun pitää hieman uusia palvelimen virtalähdettä ja tuulettimia ym. kulutusosaa, koska muuton jälkeen minulla ei ole pääsyä palvelimelle (maksutta) kuin keskiviikkoisin, joka tarkoittaa pahimmillaan viikon alhaalla oloa jos jotain prakaa. Palomuurikonekin pitää rakentaa että säästytään niiltä mamman pikku kultapojuilta jotka tykkäävät suorittaa huisin hauskoja pikku hyökkäyksiä ja hakkerointiyrityksiä pahaa aavistamattomalle serveriraukalle.

Ja kuten aina näissä ilmoituksissa niin esiinkuulutan parannusehdotuksia ja lähettäkää myös omien koneiden kuvia jos ne eivät löydy galleriasta. Voitte myös lähettää kuvan jos haluatte päivittää jo olemassa olevaa kuvaa. Muidenkin koneista saa lähettää kuvia.

Ei muuta kun pitäkää keskustelua yllä, aika hiljaista on ollut viime aikoina, eihän kaikkia asioita vielä olla puitu, eihän?
Terveisin
Tom Arppe

4trade

Toma, KIITOS siitä että jaksat tehdä töitä tämän foorumin eteen. :thumbsup:
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod