Mikä menettely?

Aloittaja Matti Rissanen, helmikuu 22, 2005, 14:06:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Rissanen

http://www.szcl07270.pwp.blueyonder.co.uk/...k/e12specs.html

Miten viranomainen menettelee tällaisissa tapauksissa, kun kone on kevyt kuin mikä? Voiko konetta luokitella suomessa ultraksi? Odottelen jahka suunnittelija saisi piirustukset käännettyä englanniksi. Teen nimittäin tilauksen papereista pian.

Markku Hiedanpää

Lainaahttp://www.szcl07270.pwp.blueyonder.co.uk/...k/e12specs.html

Miten viranomainen menettelee tällaisissa tapauksissa, kun kone on kevyt kuin mikä? Voiko konetta luokitella suomessa ultraksi? Odottelen jahka suunnittelija saisi piirustukset käännettyä englanniksi. Teen nimittäin tilauksen papereista pian.
Määräysten mukaan laite on ultrakevyt lentokone kts AIR M5-10 (http://www.lentoturvallisuushallinto.fi/julkaisut/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/air/m/aim5_10.pdf)

Lauri Lounasheimo

Lainaa
Lainaahttp://www.szcl07270.pwp.blueyonder.co.uk/...k/e12specs.html

Miten viranomainen menettelee tällaisissa tapauksissa, kun kone on kevyt kuin mikä? Voiko konetta luokitella suomessa ultraksi? Odottelen jahka suunnittelija saisi piirustukset käännettyä englanniksi. Teen nimittäin tilauksen papereista pian.
Määräysten mukaan laite on ultrakevyt lentokone kts AIR M5-10 (http://www.lentoturvallisuushallinto.fi/julkaisut/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/air/m/aim5_10.pdf)

Eikö tuo menisi liitimeksi, kun tyhjäpaino on alle 70 kg?
/Lare

Markku Hiedanpää

Lainaa
Lainaa
Lainaahttp://www.szcl07270.pwp.blueyonder.co.uk/...k/e12specs.html

Miten viranomainen menettelee tällaisissa tapauksissa, kun kone on kevyt kuin mikä? Voiko konetta luokitella suomessa ultraksi? Odottelen jahka suunnittelija saisi piirustukset käännettyä englanniksi. Teen nimittäin tilauksen papereista pian.
Määräysten mukaan laite on ultrakevyt lentokone kts AIR M5-10 (http://www.lentoturvallisuushallinto.fi/julkaisut/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/air/m/aim5_10.pdf)

Eikö tuo menisi liitimeksi, kun tyhjäpaino on alle 70 kg?
/Lare
Jos pääset lentoon ja laskemaan jaloilta vrt OPS M2-9:

1.1 Liitimen määritelmä
Liidin on ilmassa liikkumaan tarkoitettu enintään kaksipaikkainen moottoroimaton tai moottoroitu laite,
jonka tyhjämassa ei ylitä 70 kg ja jonka lentoonlähtöjen ja laskujen on voitava tapahtua jaloin.

Ansis

Sukset ja rullaluistimet  avuksi niin sekin porsaanreikä saadaan hyödynnettyä, lisäksi koneen omamassa pienenee kun ei tarvitse tehdä landaria.
My mind is willing, but purse is weak.

Matti Rissanen

Jepsan..se siitä koneesta..
Piirustuksia ei kuulemma ole enää saatavilla kun kone tuli ranskassa myyntiin rakennussarjana.
Pieni ja edullinen kone pitäisi nyt sitten keksiä, ei mielellään puurakenteista pölyallergian takia. Ehdotuksia? :)

jereku


Matti Rissanen

Olen kyllä tutustunut A-planeen. Olisi vain kiva jos koneen voisi rakentaa sisätiloissa kokonsa puolesta.
Koneeseen on kohdistunut aivan järjettömät määrät mustamaalausta nettipalstoilla. Ihme kun suunnittelija jaksaa vielä myydä piirustuksia. Koneesta on muuten kehitetty tällainen:
http://www.robbins-wing.com
Joo. Tarkoitus olisi nyt alkaa katselemaan jonniinlaesta rojektia kun valmistuminen on keväällä ja työpaikkakin valmiiksi puhuttu.

Jos jollain on projekti, vähän mällätty ultra tai joku muu raato alle 2000 euron hintaan niin otan tarjouksia vastaan :) Moottorin ei tarvitse olla mukana.

Matti Rissanen


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod