Superultrakevyt

Aloittaja Markku Koivurova, huhtikuu 12, 2011, 09:53:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Koivurova

Vaikka tämä on ollut esillä Lentolaitesuunnittelu- osastolla, pistän vihjeen tänne: http://www.flynano.com/

masal

Markku Salminen

Trike


Arto

Hieno lelu! Kukahan tilaa ensimmäisen Suomeen?
Arto

4trade

 :thumbsup:! Kertakaikkiaan hauskan näköinen laite. Lentoturvallisuus hysteerikot saa hepulin!
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

krunikka

Lainaus käyttäjältä: Arto - huhtikuu 12, 2011, 15:02:50
Hieno lelu! Kukahan tilaa ensimmäisen Suomeen?

Miksi pitäisi ostaa suomeen? Sehän  on tehty suomessa ja ensimmäinen on jo myyty!  (!)

Pete

palmi

näyttäs olevan suokkaan akin yrityksen puhelin numero kaupparekisterissä?

Arto

No eipä olisi uskonut esitteestä suomalaiseksi laitteeksi. Esitekin näyttää ihan muulta kuin harmaalta kotimaiselta.

Hienoa että täälläkin osataan kehittää uutta!

Missähän päin tuommoisen koneen voisi bongata?
Arto

Markku Koivurova

Lainaus käyttäjältä: palmi - huhtikuu 13, 2011, 09:41:00
näyttäs olevan suokkaan akin yrityksen puhelin numero kaupparekisterissä?

Eihän tuota tarvi kaupparekisteristä katsoa, tieto löytyy Flynanon kotisivuilla olevasta lehdistötiedoitteesta.

Lainaus käyttäjältä: Arto - huhtikuu 13, 2011, 10:17:04
No eipä olisi uskonut esitteestä suomalaiseksi laitteeksi. Esitekin näyttää ihan muulta kuin harmaalta kotimaiselta.

Hienoa että täälläkin osataan kehittää uutta!

Missähän päin tuommoisen koneen voisi bongata?

Tällä hetkellä Aero- messuilla Friedrichshafenissa.

Markku Kiiski

Ihmeen hyvin on tuote pysynyt julkisuudelta piilossa, ei kuitenkaan ihan yksinkertainen konstruktio, joten töitä ja suunnittelua on tehty ihan tosissaan (guru)

Trike

Aika nanoa täälläkin!

Tässä rc-kopteri, jolla mukavasti pääsee itse mukaan, veikkaan että alle on myös 70kg


http://www.wimp.com/electricmulticopter/

-Toni

... No höh se painaa n80kg... hitto

masal

Eräänlainen superkevyt se lienee tämäkin: http://www.humanbirdwings.com/
Markku Salminen

Toma

Olisiko tästä alle 70kg luokkaan. varjon kanssa se on 95 joten voi olla hieman haastetta.
Lämpimänä kesäiltana tuo olisi ihan hauska.

http://aeromarine-lsa.com/wp-content/uploads/2014/01/Zigolo-MG-Flyerlo-res.pdf
Terveisin
Tom Arppe

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Toma - tammikuu 29, 2014, 10:49:54
Olisiko tästä alle 70kg luokkaan.

Siitä ei ole 70 kg luokkaan, koska kone on selkeästi ultrakevyt lentokone.
Markku Hiedanpää
harrasteilmailija
www.ilmasiltahml.fi

Aki Suokas

Varjo on luokkaa 6kg, ja polttoaine pitäisi mahduttaa myös siihen 70 kiloon.
Eli:
Tuon modaaminen 70kg luokkaan on vastaava haaste kuin Petrellin haihduttaminen >170 kilolla.

Siis eikun töihin. ;)
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Kim

Onkohan tämä koko projekti kuopattu? Tietääkö joku asiasta jotain?

taotao

Tässä selkeesti alle 70 kilonen MC gulogilla 11Hp 54kg mahtuu vielä 8h bensat
Vieläpä hauska lentää ja tukeva rakenne, vauhti tosin ei päätä huimaa!


http://www.bydanjohnson.com/?b=1&m=3&i=25:)

Toma

Tämä ei pääse 70 kg luokkaan mutta muuten on aika huimat suoritusarvot...
http://eco1aircraft.com/specifications/
Terveisin
Tom Arppe

SamiM


Toma

Ehkä kaveri on 2 metrinen "kaappi" :)
Terveisin
Tom Arppe

Aki Suokas

Kysehän on halusta lentää. 
On niitä Suomessakin pieniä koneita, joihin mun ei periaatteessa olisi pitänyt mahtua.
Mutta jostain sitä on aina löytynyt tilaa...
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Toma

Tuohon yhdyn, itellä semmoinen kone kolmen kimpassa :)
Terveisin
Tom Arppe

FlyHigh

Miten FlyNanolla nyt menee?
Onko projekteja saatu hankituksi suomeen ja onko teknistä kehitystä tullut??
Olisi aika kätsy työmatkapeli. 
Toisenpolven koneenrakentaja ja lentäjä

Vesa Pehkonen

Hippunen on lentänyt ensilentonsa. Kyseessä on OPS M2-9, ryhmän C laite. Tämä on toinen versio rakenteesta.
- Paino 60 kg
- Siipi, jänne 1,1 m, kärkiväli 9 m. Profili made by Aki Suokas tälle laitteelle. Täyspitkät siivekkeet (fläpperoonit)
- Runko 4,9 m
- Korkeusperäsimen ohjaus työntötangolla, sivuperäsin vaijereilla.
- Moottori 210 ZDZ, hihna alennusvaihteella, teoriassa 21 hv (mitä lie todellisuudessa vanhalla moottorilla). Kokonaispaino potkureineen 12.3 kg
- Kaikki kantavat rakenteet alumiinia 6061 T6 ja ns. "elämänliitokset" ruostumaton Dublex teräs.
- Suoritusarvot täsmentyvät koelentojen jatkuessa, sakkaus noin 40 km/h, lentonopeus moottorista riippuen 65...80 km/h.
Kiitokset: Premec Oy (levyn työstö), Aki Suokas (siipiprofili), Reijo Österberg (punnitus, videot), Martti Jylänki (ensilento)
Hakusessa 30 hv voimalaite painoltaan samoissa lukemissa kuin nykyinen, ehdotuksia!

https://youtu.be/V1L6AX7XPpA

peter_l

Olisiko liian hurja ajatus laittaa siihen suihkkuturbiini?  
Moottorin malli: PBS Velka Bites TJ20A
Esim, CRI-CRI:in on laitettu ja lennetty sillä:  
https://www.youtube.com/watch?v=1sfZJPEZP4E
Kuivapaino: alle 2,1 kg


Vesa Pehkonen

Muuten kaikilta osin sopiva mutta toiminta-aika jää toivottoman lyhyeksi. Koko 40 sopisi tähän laitteeseen paremmin.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod