Myyntipalstojen kommentaattorit!?

Aloittaja 4trade, helmikuu 10, 2011, 22:24:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

4trade

Olen hämmästyksellä seurannut miten myyntipalstoista on tullut joillekkin foorumilaisille uusi kommentointiväylä. Lätistään joutavia ja pahimmillaan haukutaan  ja arvostellaan myytäviä tuotteita vailla aikomustakaan ostaa kyseistä tavaraa. Häiritään myyntiä sille tarkoitetulla kanavalla.

Mikä ##### teitä ihmisiä nykyään vaivaa?? Antakaa niille myyjille rauha sillä ainoalla kanavalla joka on tarkoitettu vain myytävien tuotteiden esittelyyn. Jokaisella on oikeus myydä ja hinnoitella tuotteensa miten haluaa. Tavaran haukkuminen ei ole millään lailla korrektia, eikä ole foorumilaisten asia toimia arvosteluraatina jonkun tuotteille.

Mikäli kommentoijalla ei ole mitään hyvää (myyntiä edistävää) sanottavaa myytävästä tavarasta, silloin on syytä pidättäytyä kokonaan kommenteista. Negatiivinen kommentointi on aina hyökkäys myyjää/tavaraa kohtaan.

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Toma

Olen samaa mieltä kanssasi Vesa.

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset muistaa että me lentäjät ollaan häviävän pieni harrastelijaryhmä tässä maassa. Lisääntyvä byrokratia, uusia rajoituksia, polttoaineen kalleus sekä niitten laatujen lopettaminen ym. ym. hankaloittaa meidän harrastusta muutenkin niin miksi ihmeessä meidän tarvitsee vielä tapella keskenämme.

Tämän foorumin tarkoitus on EDISTÄÄ ilmailua, ei aiheuttaa pahaa mieltä.

On sinänsä täysin ymmärrettävää että jos tuntee itsensä kaltoin kohdelluksi tai muuten vaan on huonolla päällä, niin tulee joskus sanottua jotain mitä ei oikeasti tarkoita, mitä yleensä sitten katuu jälkeenpäin.
Katuminen on vain Internetissä todella vaikea proseduuri kun Googlen sekä muiden haku "ryömijät" ovat kärppänä paikalla ja tallentavat kaiken niitten suunnattomien hakutietokantojen syövereihin. Ja sieltä sitten ketju jatkuu ja jatkuu jolloin sitä ei saa pois ennen kun sähkö loppuu maailmasta.

En halua täysin kieltää vastauksien mahdollisuutta myynti-ilmoituksista koska ne ovat mielestäni osa myyntiprosessia, joka myös edistää sitä oikein käytettynä. Tulen kuitenkin tutkimaan mikäli olisi mahdollista tehdä vastausmahdollisuus valinnaiseksi, siten että myyjä voi itse valita mikäli hän haluaa estää myynti-ilmoituksessa vastaukset.
Terveisin
Tom Arppe

Toma

Nyt on mahdollisuus lukita omat myynti-ilmoitukset, käyttäkää harkiten.

Katsokaa ohjeet täältä:

http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=2326.0
Terveisin
Tom Arppe

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: 4trade - helmikuu 10, 2011, 22:24:24
Olen hämmästyksellä seurannut miten myyntipalstoista on tullut joillekkin foorumilaisille uusi kommentointiväylä. Lätistään joutavia ja pahimmillaan haukutaan  ja arvostellaan myytäviä tuotteita vailla aikomustakaan ostaa kyseistä tavaraa. Häiritään myyntiä sille tarkoitetulla kanavalla.

Mikä v###u teitä ihmisiä nykyään vaivaa?? Antakaa niille myyjille rauha sillä ainoalla kanavalla joka on tarkoitettu vain myytävien tuotteiden esittelyyn. Jokaisella on oikeus myydä ja hinnoitella tuotteensa miten haluaa. Tavaran haukkuminen ei ole millään lailla korrektia, eikä ole foorumilaisten asia toimia arvosteluraatina jonkun tuotteille.

Mikäli kommentoijalla ei ole mitään hyvää (myyntiä edistävää) sanottavaa myytävästä tavarasta, silloin on syytä pidättäytyä kokonaan kommenteista. Negatiivinen kommentointi on aina hyökkäys myyjää/tavaraa kohtaan.


Ei ole tarkoitus kenenkään kaupantekoa vaikeuttaa tai mustamaalata ketään, mutta kyllä mielestäni myynti-ilmoituksessa olevat tiedot pitää perustua tosiasioihin, muutenhan on kyse harhaanjohtamisesta, ettesanoisi valehtelemisesta. Jos ilmoituksen laatija ei tiedä totuuksia, on mielestäni oikeus ilmoittaa selvistä virheistä.
Virheistä ilmoittaminen ei ole "joutavaa lätinää", jos se jonkun mielestä on hyökkäys myyjää vastaan, ihmettelen mielipidettä. Ja että vain hyvästä saisi kommentoida?
-Reijo Österberg-

jkarjanl

Lainaus käyttäjältä: Reijo Österberg - helmikuu 11, 2011, 12:14:34
Ei ole tarkoitus kenenkään kaupantekoa vaikeuttaa tai mustamaalata ketään, mutta kyllä mielestäni myynti-ilmoituksessa olevat tiedot pitää perustua tosiasioihin, muutenhan on kyse harhaanjohtamisesta, ettesanoisi valehtelemisesta. Jos ilmoituksen laatija ei tiedä totuuksia, on mielestäni oikeus ilmoittaa selvistä virheistä.
Virheistä ilmoittaminen ei ole "joutavaa lätinää", jos se jonkun mielestä on hyökkäys myyjää vastaan, ihmettelen mielipidettä. Ja että vain hyvästä saisi kommentoida?

Asiallisesti voi toki aina kysellä lisätietoja myynti-ilmoituksesta jos jokin ei omasta mielestään täsmää. En tiedä viittaatko tässä yleisesti kommentointiin vai tähän tiettyyn tapaukseen keskiviikkona? Siinä myynti-ilmoituksessa mistä tämä alkoi ei ollut mitään erikoista tai paikkaansapitämätöntä, silti hyökättiin rajusti vastaan, uhkailtiin ja laitettiin linkkejä Suomen rikoslakiin jne... Senkaltainen kommentointi toisen ilmoituksen ei tietysti ole asiallista.

Mutta ko. kirjoittaja poisti rivakasti oman tekstinsä ja sen jälkeen siihen vastanneet poistivat omansa. Eli kaikki hyvin nyt. Ei noita kannata jäädä jauhamaan, aina löytyy joku jolla on ollut huono päivä ja vähän harkitsemattomasti purkaudutaan foorumilla. Tämä talvi-äreys on varmaan lentotauon syytä. Mennään mieluummin huomenna lentämään ja palataan hymyssä suin tänne kertomaan kuinka ilmailu on ihanaa..  *0*


-Janne

juhan

Et kai Reijo ole sitä mieltä, ettei minun ilmoitukseni olisi totuudenmukainen? Vai onko harhaanjohtavia ilmoituksia ollut aiemmin?

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: juhan - helmikuu 11, 2011, 17:17:02
Et kai Reijo ole sitä mieltä, ettei minun ilmoitukseni olisi totuudenmukainen? Vai onko harhaanjohtavia ilmoituksia ollut aiemmin?

Pientä epätarkkuutta havaittavissa:
-käyttöottovuosi 2008
-koneen toinen omistaja, et ostanut maahantuojalta
-minuutit
Lainaus:
...kone otettu käyttöön 2009 ja ei naarmuakaan missään. Lisäksi olen ensimmäinen omistaja, eikä konetta ole vuokrattu. käytännössä olen istunut koneessa joka minuutin mitä kone on lentänyt
-Reijo Österberg-

juhan

Varaosahuolto toimii täydellisesti...ainakin tämän minun "maahantuojan" kautta! Tämä suurta kohua aiheuttanut yksilö EI OLE MYYNNISSÄ niin saan minäkin mielenrauhan.

jkarjanl

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - helmikuu 11, 2011, 18:03:55
Nyt ihmettelen Juhan & Jannen oikeustajua.  Oletteko todellakin sitä mieltä että sekä keskiviikkona että tänään 11.02.2011 anno domino Talvikin päivänä  klo 17.53 ei ole mitään ostajaa harhauttavaa - petosta ko. Eurostarin myynti- ilmoituksessa.  Mikäli olisin ostamassa Eurostaria minua kiinnostaisi enemmän kuin kovasti kuinka ko. konetyypin varaosahuolto ja maahantuojan support toimii.  Niitä kyllä mielellään kaupitellaan mutta varaosahuolto ja maahantuojan support on syvältä.  Suomalaisen myyntiajattelun pohjalta katsottuna ei ole väliksikään - onhan fyrkat jo saatu.
Tuossa ei ole mitään uutta. Aikoinaan suomeen myytiin yli 10 Execiä suurin, katteettomin lupauksin.  Yksikään ei noussut ilmaan niillä lupauksilla mitä annettiin eikä asiaa tyssännyt silloinen ilmailuhallitus. Mutta onhan äijillä pokkaa väittää.

Siis nyt tipahdin Veikko kyllä ihan kärryiltä että mitä tällä oikein ajat takaa? Jos koneella on vuonna 2007 lennetty 1 kpl tehtaan koelento ja vuonna 2008 yhteensä kaksi (2 kpl siis) siirtolentoa, niin kyllä mielestäni voi aivan hyvin sanoa että kone on otettu käyttöön vuonna 2009. Käytät myös sanaa "petos" ilmeisen kevyesti. Kannattaisi miettiä ennenkuin kirjoittaa.

Myös vihjauksesi Eurostarin varaosahuoltoon on todella kummallinen. Evektorin tehdas on yksi niistä harvoista ultravalmistajista joka on vakaasti pystyssä ja jolta saa varaosia ja tukea myös vanhempiin koneisiin. Tässä taannoin loppukesästä eräskin kovassa laskussa rytätty Eurostar käväisi tehtaalla jossa korjattiin uudenveroiseksi, ja vieläpä erittäin edullisesti. Ja jos ei jostain syystä tahdo asioida suoraan tehtaan kanssa niin Suomestakin löytyy varaosia. Ainakin vielä viime kuussa toimi hyvin.

En todellakaan pidä siitä että noin kevyesti heitetään läppää löyhin perustein. Luulisi täysi-ikäisten ihmisten ymmärtävän että se mikä on toiselle kevyttä jutustelua voi ihan oikeasti aiheuttaa harmia toisille.

Ja ei, minulle ei ole mitään tekemistä tämän kyseisen asian kanssa. Eihän minulla ole edes tyyppejä Eurostariin, saati sitten mitään muita intressejä. Rupeaa vain korpeamaan tämmöinen että alkeellisimmatkin käytöstavat tuntuvat olevan hukassa ihmisiltä, ilmeisesti oman egon pönkitys on ainut millä on väliä?

Päätän omalta osaltani aiheen tähän, jatkakaa keskenänne.


-Janne

pimattil

Itse näkisin, että kyselyt ultrakeveiden koneiden suhteen vähenisivät huomattavasti, mikäli MTOW sekä punnitustodistuksessa olevat luvut kerrottaisiin heti myynti-ilmoituksessa. Esimerkkilaskelmana vielä 2x80 kg aikuiset ja tankkeihin polttoainetta sääntöjen sallimissa rajoissa ja pitkällekö sillä pääsee...

Oma kantani on myös se, että kyllä myytävien kohteiden pitää kestää arvostelua ja väitteille olla jotain tukeakin. Pitää niitä ostajiakin suojella siinä missä myyjiä eli tuodaan epäkohdat esille.
- Pirkka -

tuomoh

Lainaus käyttäjältä: jkarjanl - helmikuu 11, 2011, 20:24:38
Jos koneella on vuonna 2007 lennetty 1 kpl tehtaan koelento ja vuonna 2008 yhteensä kaksi (2 kpl siis) siirtolentoa, niin kyllä mielestäni voi aivan hyvin sanoa että kone on otettu käyttöön vuonna 2009.
Käyttöönottovuosi ei riipu lentotunneista. Se on virallinen ilmaisu ajankohdasta, jolloin ajoneuvo on otettu ensimmäisen kerran liikenteeseen eli tässä tapauksessahan ultra oli rekisteröity ja katsastettu ensimmäisen kerran vuonna 2008. Jos rekisteröinti on tehty yksityishenkilölle, on ultra tämän jälkeen enemmän tai vähemmän käytetty yksilö ja seuraava ostaja on sen toinen omistaja.
Edellä Reijo kertoi asiat aivan oikein.

Lainaus käyttäjältä: jkarjanl - helmikuu 11, 2011, 20:24:38
Käytät myös sanaa "petos" ilmeisen kevyesti. Kannattaisi miettiä ennenkuin kirjoittaa.

Petos tapahtuu silloin, jos myyjä antaa tuotteesta sellaista väärää tietoa, jolla vaikutetaan kaupan syntyyn tai tuotteen hintaan. Esimerkiksi Saabin matkamittarin lukeman pienentäminen 20 tkm, ehdotonta vankeutta 5 kk petoksesta (Jyväskylän raastuvanoikeus 10.9.1993).
Yleensä petetty asiakas nuolee haavansa itse, harva vie asiaa poliisille, vaikka yrityskin on jo rangastavaa.

Ultran ostossa valmistusvuosi on kuitenkin ehkä tärkeämpi kuin käyttöönottovuosi, koska käytetyn ostajalle tulee moottorin kumiosien vaihto, korkeusmittarin tarkistus ja pelastusvarjon riiputus yllättävän äkkiä vastaan. Viisi vuotta on lyhyt aika.



4trade

Koska aihe on jälleen kerran tullut myyntipalstalla esille, ehdotan seuraavaa:  Myyntikanavalla annetaan oikeus myyjälle poistaa aiheettomat kommentit. Myyjä saa poistaa omalta palstaltaan kaiken sinne kirjoitetun mikäli haluaa.

Em tavalla myyjä siis hallitsee omaa myyntikanavaansa miten haluaa. Kukin voi poistaa aiheettoman roskan ja jättää asiallisen kommentin tai kehun mielensä mukaan.

Toma, onko tuo mahdollista teknisesti ilman järjettömän suuria ohjelmistollisia muutoksia?
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Toma

Se ei suoraan ollut mahdollista, mutta nyt on :)

Eli nyt voi myyjä poistaa mielestään muun tekemän aiheettoman kommentin itse tekemässään ilmoituksessa.
Tämä pätee siis tällä hetkellä pelkästään myydään osiossa.
Terveisin
Tom Arppe

Toma

Yritän itse jakaa mieleipiteitä hyvin valikoidusti (ainakin julkisesti), minun toivomus on aina ollut että voitasiin toimia yhdessä ilman suurempaa kitkaa ja että tietoa, vinkkejä, kertomuksia ja mitä tahansa ilmailuun liittyvää juttua, myös myynti-ilmoituksia, saataisiin jaettua kaikkien harrastajien kesken ilman että niistä syttyy sota.

Olen nähnyt niin monta turhaa tappelua ja idiioottimaisia vihanpitoja älyttömistä asioista, lentäjien(kin) kesken. En näe että se johtaa loppupeleissä mihinkään muuhun kun tämän harrastuksen haitaksi.

Mielipiteitä jopa rankkoja semmoisa saa ja pitääkin ilmaista mutta miksi niitä ladellaan usein niin negatiiviseen,  irooniseen ja joskus jopa vihamieliseen sävyyn, kai se jotenkin on vaan meidän Suomalaisten tapa. ... mene ja tiedä.
Minä en vaan sitä ymmärrä...

Jos joku haluaa äänestyksen pistää pystyyn niin se on sallittua kaikilta rekisteröidyiltä käyttäjiltä.
Terveisin
Tom Arppe

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod