EASA Safety Implications of Biofuels in Aviation

Aloittaja Seppo Koivisto, joulukuu 27, 2010, 19:59:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seppo Koivisto


Teuvo Okkonen

Voisko joku, joka ymmärtää kyseistä murretta kertoa lyhyesti olennaisen. Sekä jos on eroja eri moottopreiden tai tankkien materiaaleilla alkoholin suhteen.

Terv,
Teuvo
Teuvo Okkonen

ttorri

Pikaisesti silmäilin ja osui yksi uusi asia silmään.
Jos ja kun tankkiin pääsee vettä ja vesi-etanoli liuos erkanee bensiinistä, niin
jäljelle jäävän syttymiskelpoisen polttoaineen oktaaniluku tippuu huomattavasti.
Etanoli on ekobensassa myös oktaanin korottaja.

Vanhaa asiaa oli tietysti tiivisteiden, muoviletkujen ja kuumien alumiiniosien kestävyys.

Hieman kylmempi kaasarin kurkku suremman haihtumislämmön takia.

Timo

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod