Garmin Aera 500,550. Kokemuksia / Eroja ?

Aloittaja Kinnp-24, syyskuu 22, 2010, 17:00:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kinnp-24

Tervehdys kaikille.

Huomasin vasta nyt että Garminilta oli tullut markkinoille kosketusnäytöllinen ilmailu GPS.  Katselin hintoja, Garmin Aera 500 noin 700€, ja Garmin Aera 550 ,1400€.  Päälisin puolin laitteet näyttävät ihan samanlaisilta.  Kertokaa jos omistatte laitteen, tai muuten vain kokemusta ja tiedätte enemmän laitteiden erosta.  GPS tulisi VFR-käyttöön ja enemmänki pyöräsuksi  / kellukelennoille. Kuulin että 500:ssa näkyy kaikki TMA, CTR ja sotilaslentoalueet, ja jopa ilmoittaa niistä. Kiinostaa tietää kuinka tarkka kartta on, ja onko helppo tehdä reitti (waypoints) kartalle.  Läytyykö lentokenttätiedot, taajuudet, korpikentät..?  Onko kartta verrattavissa esimerkiksi 396 parempi vai huonompi.

Eli pääkysymys kuuluukin.  Pärjääkö tuolla Aera 500:lla VFR "puska" lennoilla vai saanko vastinetta jos sijoitan 700€ lisää ja ostan Aera 550:sen?




-Kinni

Kitfox IV Speedster

Spark

Moi,

Joo, nuo asiat kiinnostavat minuakin nimenomaan sen kartan grafiikan ja muunkin tarkkuuden takia. Parempi siis kysyä kokemuksia sellaislta, joilla kokemusta on ettei tarvitse katua hankintaa koska hinta on noin kaksinkertainen seuraavaan malliin nähden.

Tietoa kaivataan  (guru)

-Spark-

Spark

Nostetaanpa hieman tätä ketjua esille kun hankinta lähestyy.

Onko niin, ettei kenelläkään ole tietoa kyseisestä laitteesta?

-Spark-

P.pilot

Ei toiminut! En jaksa kirjoittaa uudestaan.

Risto Niemi

Lainaus käyttäjältä: P.pilot - lokakuu 09, 2010, 18:34:44
Ei toiminut! En jaksa kirjoittaa uudestaan.

Voisitko ystävällisesti avata edes sen verran, että mikä ei toiminut? Ainakin minulle tuo jäi täysin epäselväksi mistä tässä yo. vietissäsi on kyse.

MarkkuL

Moi,

Minulla on ollut nyt käytössä 500:nen puolen vuoden ajan. Ihan tyytyväinen minä ainakin olen ollut. Grafiikka on ihan riittävä normaaliin VFR-lentelyyn. Jeppesenin tiedostoissa on muutamia virheitä, mutta sehän ei ole Garminin vika.

Autokäytössä ei mitenkään erikoisen hyvä. Muutamia kertoja selvästi yrittänyt neuvoa väärän reitin. Pitänee päivittää ohjelamat ja tiedostot uudelleen. Toisaalta autoon en tätä hankkinutkaan.

Helppokäyttöinen ja nopea käynnistymään. Ainakin verrattuna aikaisempaan 10v vanhaan käsikapulaani.

Markku

Jari Lindevall

Muistaakseni Garminin päivitys maksaa jonkin verran ja ainahan isompi näyttö olisi ihan ok.
Muuten itse laite pelaa kuin junanvessa.;)

Niin ja onhan ainakin tuossa 500:ssa myös autonavigaattori samassa paketissa, tosin en ole testannut sitä käytännössä.

Jari Lindevall

KoneKorhoselta saapuneen postituksen mukaan Aera 500 Garminiin on saatavilla uusi ilmatilapäivitys .
No tästä innostuneena soitin heille ja tiedustelin joko voin tuoda oman laitteeni päivitykseen.
Heiltä vastattiin että kannattaa odotella vielä hieman, että Garminin uusimman päivityksen tarkkuus korjautuisi, sillä siinä oli pieniä puutteita vielä nyt. Sama koskee Bendix King:n AOA - indikaattoria, äänen kuulumisessa intercom:ssa on vielä hieman hiomista. Joten odotellaan vielä.

Ailu Magga


Mixu

Lainaus käyttäjältä: Ailu - marraskuu 30, 2014, 14:26:47
Eikö päivitystä voi itse tehdä?

Toki itse voi päivittää ja itseasiassa pitääkin. Joutuu sieltä MyGarmin nettikaupasta ostelemaan niitä päivityksiä, kun liitätät navigaattorin USB-piuhalla tietsikkaan (johon on asennettu Garminin pakkosälät). En valitettavasti voi auttaa mitä ja paljonko maksaa kun en vielä ole omaa Garmin Aera 500 päivittänyt.

Jari Lindevall

Firmwaren 2014 voi nyt päivitää Garmin:n sivulta / kaupasta, mutta tuo uusi ilmatila juttu onkin vielä hieman toinen asia.:thumbsup:

Ailu Magga

Onko kukaan päivittänyt uusia ilmatiloja aera 500?

Jari Lindevall

Pitää kattoo josko ensi viikolla ehtis päivittää.

Jari Lindevall

Nonni, nyt Garmin AERA 500:n  ilmatilat on päivitetty . Kävi vielä hyvä tuuri, kun tänään oli ilmestynyt uusin versio ko. päivityksestä .
Päivitys hoitui mallikkaasti Hyvinkään KoneKorhosella hintaan 105.00€.
Sen sijaan BendixKing KRL 10 ei vielä ollut saatavilla, laite vaatinee vielä hieman hienosäätöä.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod