I.C.P. Bingo 4S VG

Aloittaja Reijo Österberg, heinäkuu 04, 2010, 12:00:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: jkettu - toukokuu 27, 2013, 05:48:52
Mitenkäs käy isommille nopeuksille ja polttoaineenkulutukselle?

Austraaliassa kaverit testasivat kolmea ICP:n Savannahia, joista yhdessä oli kiinteä solasiipi, toisessa sama siipi, mutta sola poistettu ja asennettu VG:t ja kolmannessa tämä VG siipi, joka on etuosan profililtaan hieman erilainen verrattuna solasiipeen. Nopeus nousi hieman ja polttoaineen kulutus laski reilusti.
http://www.stolspeed.com/flight-testing-slats-vs-vgs

Lainaus käyttäjältä: SamiM - toukokuu 27, 2013, 05:59:35
Miten noiden asennuspaikka ja keskinäinen kulma määräytyy ?

Tässä rakennussarjassa on siiven pintapellissä valmiit reiät ja VG:ssä on pohjassa nastat, jotka painetaan reikiin, toki ensin levitetään liimaa VG:n pohjaan. Laitan myöhemmin kuvan.
-Reijo Österberg-

Toma

Jos haluaa lukea noista VG:stä lisää niin täältä löytyy aika hyvää tarinaa: http://www.stolspeed.com/
Terveisin
Tom Arppe

SamiM

Lainaus käyttäjältä: tuomoh - toukokuu 26, 2013, 21:56:41
Rakennusluvan jälkeen niitä voi siipiin liimailla. 10 tunnin koelento-ohjelma ja katsastus päälle. Sakkausnopeus pienenee reilut 10 km/h.

Tervehdys Tuomo! Miten ominaisuudet muuttuivat Eurostarissa, mikä oli vaikutus matkanopeuteen ym. ja saitko tehtaalta valmiiksi asennuspaikat- ja kulmat ?

tuomoh

En ole huomannut juurikaan eroa matkanopeudessa enkä polttoaineen kulutuksessa. Ohjeita ja muiden kokemuksia löytyy valmistajan kotisivulta http://www.stolspeed.com/. Vortexien mukana tulee myös sapluuna ja valmiiksi muotoon leikatut teipit, joiden avulla asentaminen onnistuu melko mukavasti.

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: SamiM - toukokuu 27, 2013, 05:59:35
Miten noiden asennuspaikka ja keskinäinen kulma määräytyy ?

Tässä rakennussarjassa on siiven pintapellissä valmiit reiät ja VG:ssä on pohjassa nastat, jotka painetaan reikiin, toki ensin levitetään liimaa VG:n pohjaan. Laitan myöhemmin kuvan.
[/quote]

Kuvat!
-Reijo Österberg-

Reijo Österberg

Lentokelpoisuustarkastus 9.6.2013, kirjallisten lisäysten jälkeen paperit tarkastajan kautta Trafille, koelentolupa 20.6.2013 (s-postilla, kiitos nopeasta toiminnasta) ja ensilento 21.6.2013. Kolmen vuoden rakennusurakka on saatu päätökseen ja koelentovaihe aloitettu.
-Reijo Österberg-

4trade

Hieno homma! Nyt on loistavat lentokelitkin, taitaa olla hymy herkässä.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Teuvo Okkonen

Onnitelut !

Tervetuloa Kuhmoon!!


t. Teuvo
Teuvo Okkonen

Riku.I


Reijo Österberg

#59
Viiden vuoden projekti on saatu päätökseen, rakentamisessa kului 3 vuotta ja koelennoissa 2 vuotta. Lupa ilmailuun ja todistus lentokelpoisuuden tarkastamisesta saapuivat.
Kiitokset valvojalle, Jaakko Kyllöselle, sekä kaikille muille, jotka ovat auttaneet projektin eri vaiheissa.
Koelentoihin liittyvää rekvisiittaa! = Staattisen paineen mittaus laahuksella (pituus 10 m) ja 3-tie vaihtoventtiili (laahus/mittaputki/ohjaamo)

Tyyppejä voi alkaa kiilaamaan!
-Reijo Österberg-

marko.p

Onnittelut Ahmon suunnalta, projektia on ollut mielenkiintoista seurata! 

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod